Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حسین بگلری عصر امروز دوشنبه در جمع مددجویان کمیته امداد و مسئولان شهرستان اهر اظهار داشت: رویکرد کارآفرینی در کمیته امداد امام خمینی (ره) جهت مبارزه با فقر با درنظر گرفتن دو شاخص فرهنگ و اشتغال بیش از دیگر محورها از سال ۱۳۸۶ آغاز شده است.

وی با بیان اینکه کارآفرین به کسی گفته می‌شود که خلاقیت داشته و موقعیت‌های اقتصادی جدید در جامعه به وجود می‌آورد چون دیدگاه سنتی دیگر پاسخگوی نیازهای جامعه نیست گفت: کارآفرین در پیشرفت اقتصادی جامعه نقش کلیدی دارد فقط سرمایه خود را سازمان‌دهی می‌کند یعنی ضمن اینکه رئیس خودش است برای بهره‌وری و سود بیشتر نهایت تلاش خود را به کار می‌بندد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان اهر، مهم‌ترین شاخصه یک کارآفرین را میل و علاقه شدید درونی برای دست‌یابی به اهداف والاتر دانست و عنوان داشت: کارآفرین همیشه به اهداف بزرگ و والا فکر کرده و روحیه استقلال خود را همیشه حفظ می‌نماید ریسک‌پذیر هستند و هیچ وقت نمی‌ترسند و به سرمایه‌گذاری به‌صورت یک چالش مثبت و هدفمند می‌نگرند مجموعه این عوامل به همراه پشتکار همیشه سبب موفقیت کارآفرینان می‌شود.

بگلری با ذکر اینکه اگر کسی توان، انگیزه و اهلیت کار را داشته ولی سرمایه نداشته باشد کمیته امداد امام خمینی (ره) می‌تواند در این زمینه به یاری مددجویان عزیز بیاید اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) در چند جهت از قبیل خدمات، خود اشتغالی، کشاورزی، دام‌پروری و … تسهیلات با بهره ۴ درصد در اختیار مددجویان این نهاد قرار می‌دهد و افراد درخواست کننده را برای یادگیری مهارت به مراکز فنی حرفه‌ای و مراکز خود کمیته امداد بدون دریافت هزینه معرفی می‌نماید تا آماده کار و فعالیت شوند.

وی از پرداخت ۴۸۵ فقره تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان کمیته امداد شهرستان اهر خبر داد و گفت: به عبارتی برای متقاضیان تسهیلات خوداشتغالی ۷ میلیارد و ۳۵۴ میلیون تومان به مددجویان پرداخت کرده‌ایم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان اهر تاکید کرد: زندگی و معیشت مددجویان اگر به مستمری ناچیز کمیته امداد وابسته شود قطعاً نه معیشت تأمین می‌شود نه به خودکفایی خواهند رسید بر همین اساس مددجویانی که توان کار و تلاش را دارند با مهارت‌آموزی از کمیته امداد تسهیلات گرفته و اشتغال‌زایی کنند در این صورت می‌توانند خودکفا شوند.

بگلری با اشاره به اینکه سال گذشته مددجویان کمیته امداد اهر ۷۶۷ تخته فرش به متراژ ۴۳۴۷ متر بافته‌اند، گفت: از بابت فروش فرش دستبافت مددجویان، ۲ میلیارد و ۱۲۴ میلیون تومان سود حاصل شده از فروش فرش‌ها به حساب قالی‌بافان واریز کرده‌ایم، حمایت و تسهیلات پرداختی کمیته امداد برای این هدف است تا مددجویان به خودکفایی برسند تا بتوانند از چرخه حمایتی خارج شوند.

وی در ادامه از پرداخت مستمری به ۴ هزار و ۲۹۵ خانوار طی سال گذشته در این شهرستان خبر داد، افزود: در حال حاضر ۹۵۰ دانش‌آموز، ۸۳ دانشجو، ۸۹ بیمار زمین‌گیر، ۴۸ بیمار صعب‌العلاج، ۲۰۹ کودک دچار سو تغذیه زیر ۵ سال، ۲۱۷ فرزند یتیم و ۸۳۴ فرزند محسنین تحت حمایت کمیته امداد شهرستان اهر هستند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان اهر اضافه کرد: پرداخت تسهیلات و اجرای طرح‌های اشتغال در مناطق شهری و روستای، به طوری که ۸۰ درصد دام‌های برخی روستاها توسط کمیته امداد تأمین شده و این افتخار نیست که بگوییم ما منابع آن را تأمین کردیم بلکه به این افتخار می‌کنیم که توانسته‌ایم مددجویان را به خودکفایی برسانیم.

کد خبر 4609976

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرستان اهر کمیته امداد امام خمینی خودکفایی مددجویان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۷۸۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از خیران همراه کمیته امداد در فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی فارس در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار؟ گفت: ۴۵۰ هزار نیکوکار حقیقی، ۴۴۰ مرکز و ۴۰۰ موسسه خیریه و جهادی با کمیته امداد فارس همکاری می‌کنند که از ۵۰۰ نفر آن‌ها تجلیل شد.
موصلی با بیان این که خیران در فارس پارسال ۹۰۰ میلیارد تومان به مددجویان کمیته امداد کمک کرده اند، افزود: تلاش می‌کنیم امسال میزان همراهی خیران به ۵ هزار میلیارد تومان افزایش باید.
وی ادامه داد خیران در زمینه‌های مختلف کمک هزینه ازدواج، هزینه درمان، ساخت منزل مسکونی، پرداخت تسهیلات قرض الحسنه و حمایت از کودکان بی سرپرست با کمیته امداد همکاری می‌کنند.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی فارس گفت: ۳۰ درصد از کمک‌های این نهاد به مردم، توسط خیران تامین می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • حضور در جوار آستان مقدس رضوی بهترین خدمت فرهنگی است
  • توسعه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی برای مدد جویان کمیته امداد امام خمینی (ره)
  • تجلیل از خیران همراه کمیته امداد در فارس
  • توانمندسازی مددجویان هدف اصلی کمیته امداد است
  • خودکفایی ۴ هزار و ۵۹۸ مددجوی استان همدان
  • پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی
  • مهارت‌آموزی ۳۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی 
  • پرداخت 133 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی
  • پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی