Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار خوی روز دوشنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: اعضای هیات علمی دانشگاهها، دانشجویان رشته زبان و ادبیات فارسی و سایر رشته های علوم انسانی که در زمینه محورهای تخصصی همایش مقاله یا تالیفی دارند، می توانند در این همایش بین المللی شرکت کنند.
سیدمحمد عابدی افزود: این همایش در 2 محور شمس و مولانا از منظر پژوهش های ادبی و عرفانی و شمس و مولانا از منظر پژوهش های میان رشته ای برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: تشابه و تمایز اندیشه های عرفانی شمس و مولانا، بازخوانی اندیشه های شمس و مولانا با رویکردهای میان رشته ای و رویکرد نقد ادبی، نسخه پژوهی مقالات شمس و جایگاه شمس در مناقب نامه ها، دیدگاههای شمس و مولانا در عرصه تفکرات دینی، فرهنگی و اجتماعی، تاثیر مقالات شمس بر ادب فارسی و ترکی، رویکردهای روایی در مقالات شمس و تاثیر شمس و مولانا بر طریقت های پس از آنان از جمله محورهای این همایش به شمار می رود.
وی ادامه داد: همچنین ظرفیت مکتب شمس و مولانا در گسترش فرهنگ صلح، تعامل و مدارا در جهان معاصر، جایگاه و نقش شمس و مولانا در پیوندهای فرهنگی و تعاملات ایران و ترکیه و موقعیت جغرافیایی و اجتماعی خوی در توسعه علم و فرهنگ و عرفان دیگر محورهای این همایش را تشکیل می دهد.
رییس هیات مدیره تولیت شمس به همکاری 15 نهاد علمی، فرهنگی و پژوهشی مطرح کشور در اجرای این رویداد فرهنگی اشاره کرد و گفت: مسوولیت علمی و داوری همایش بین المللی شمس و مولانا با پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی تهران است.
عابدی، هفتم و هشتم مهرماه را زمان اجرای این همایش عنوان کرد و افزود: مهلت ارسال اصل و چکیده مقالات 15 تیرماه امسال در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: مقالات برتر به فصلنامه های علمی پژوهشی همکار با دبیرخانه همایش، ادبیات عرفانی دانشگاه الزهرا، پژوهش­های ادبی دانشگاه تربیت مدرس و کهن نامه ادب پارسی پژوهشگاه علوم انسانی برای داوری و تایید هیات تحریریه آن نشریات ارسال خواهد شد. به گزارش ایرنا، بر اساس اسناد متقن و مورد تایید محققان، بارگاه شمس تبریزی در خوی واقع شده است و به این سبب روز شمس به تاریخ هفتم مهر در تقویم کشور ثبت شده و هر ساله کنگره های علمی و فرهنگی مختلفی در شهرستان خوی به همین مناسبت برگزار می شود.
دومین جشنواره آیین ها و نماهای شمس تبریزی نیز از 22 تا 28 مردادماه در سه محور موسیقی، شعر و نماها برگزار می شود.
8135/2093
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 ایران و ترکیه تقویم زبان و ادبیات فارسی شعر علمی و فرهنگی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۷۹۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشکده داروسازی در کردستان تاسیس می‌شود

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از تاسیس دانشکده داروسازی در این دانشگاه خبر داد و گفت: در نیم‌سال آینده پذیرش دانشجو در رشته داروسازی انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، محمدباقر خادم‌عرفان با اشاره به به دستاوردهای معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در یک‌سال اخیر، اظهار کرد: در دانشگاه علوم پزشکی کردستان در حوزه آموزشی بیش از سه هزار و ۵۰۰ دانشجو در پنج دانشکده مشغول به تحصیل بوده و علاوه بر این، ۲۳۰ دانشجوی بین‌المللی نیز در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: در سال گذشته رشته‌های زیادی به دانشگاه علوم پزشکی کردستان اضافه شدند که شامل هشت رشته در مقاطع مختلف تحصیلی از کارشناسی ارشد و دکترا تخصصی پی‌اچ دی و همچنین دکترای تخصصی بالینی در بخش رزیدنتی بودند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از ایجاد دانشکده داروسازی در کردستان خبر داد و گفت: مقدمات تأسیس دانشکده داروسازی هم دنبال و موافقت‌های کلی انجام شده است که امیدواریم بتوانیم در نیم‌سال آینده پذیرش دانشجو در رشته داروسازی هم در زمینه پذیرش دانشجویان داخلی و هم دانشجویان بین‌المللی در دانشگاه علوم پزشکی کردستان محقق شود.

خادم عرفان تصریح کرد: از افتخارات دیگر این دانشگاه این است که دانشگاه علوم پزشکی کردستان در رده‌بندی‌های بین‌المللی از جمله تایمز دارای شرایط بسیار خوبی است و در سال‌های گذشته نیز شرایط خوبی داشتیم که تداوم این جریان را اکنون نیز شاهد هستیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های دانشگاه به تبع سیاست‌گذاری‌های کلی، افزایش تعداد دانشجویان بین‌المللی و افزایش ارتباطات بین‌المللی است که جایگاه دانشگاه علوم پزشکی کردستان را به خوبی ارتقا خواهد داد.

کد خبر 739900

دیگر خبرها

  • همایش "دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین" برگزار می‌شود
  • دانشکده داروسازی در کردستان تاسیس می‌شود
  • حدود دوهزار رشته غیراستاندارد دانشگاهی حذف شد
  • حدود ۲هزار رشته غیراستاندارد دانشگاهی حذف شد
  • تمرکز دانش بنیان‌ها بر سواحل مکران
  • فراخوان جشنواره «شعر توحیدی» منتشر شد
  • شرکت هزار دانش آموز قمی در طرح اعتکاف علمی مدارس
  • تجربه علمی-تخیلی رئال با نمایشگر 360 درجه!‏
  • تشریح توانمندی های استان آستاراخان در همایش بین المللی روسیه
  • فراخوان جشنواره استانی علمی، فرهنگی و هنری جوانی جمعیت منتشر شد