Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-03-28@13:37:57 GMT

نتیجه کپی‌کاری تهمینه میلانی مشخص شد

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۷۹۲۵۸

نتیجه کپی‌کاری تهمینه میلانی مشخص شد

خرداد؛ شورای نظارت و ارزیابی فعالیت نگارخانه‌ها به دلیل بررسی تخلف گالری آریانا و مسایل مربوط به نمایشگاه «آن دیگری» از آثار تهیمنه میلانی، جلسه گذاشت و در این مورد تصمیماتی اتخاذ کرد.

به گزارش مهر، شورای نظارت و ارزیابی فعالیت نگارخانه‌ها روز یکشنبه با حضور هادی مظفری مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اردشیر میرمنگره معاون هنری اداره کل هنرهای تجسمی در اداره کل هنرهای تجسمی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با استناد به ماده ۱۰ فصل سوم آئین نامه صدور اجازه تأسیس، انحلال و نظارت بر فعالیت نگارخانه‌ها مصوب ٢٣ بهمن ۹۷ پس از بازبینی آثار به نمایش درآمده نمایشگاه «آن دیگری» از تاریخ هفتم لغایت ٩ اردیبهشت ٩٨ در گالری آریانا، اعلام کرد که این مجموعه از منظر هنرهای تجسمی قابل تأمل نیست و صرفاً جستارهای شخصی در این حیطه است.

شورا درباره کپی بودن آثار نمایشگاه «آن دیگری» مستفاد از ماده دو قانون آئین دادرسی مدنی، در خصوص داشتن سمت برای شاکی، تصمیم‌گیری را منوط به شکایت شاکی خصوصی و صاحب اثر دانست و در مورد نحوه فعالیت گالری آریانا اعلام کرد که مدیر گالری آریانا، قواعد حرفه‌ای را در تشخیص اصالت و کیفیت آثار به درستی انجام نداده و رعایت نکرده است و به دلیل عدم دقت و سهل انگاری در انتخاب آثار در وهله نخست با توجه به سابقه پیشین گالری، با رعایت تخفیف، تذکر کتبی به او داده و در پرونده گالری مذکور درج خواهد شد.

در پایان شورای نظارت و ارزیابی فعالیت نگارخانه‌ها از مدیران گالری‌ها درخواست کرد تا در تشخیص اصالت و کیفیت آثار، قواعد حرفه‌ای و هنری را رعایت و دقت عمل بیشتری به کار ببرند زیرا که تأثیر یک بی‌دقتی و اشتباه، بازخوردهایی را از جمله بی‌اعتمادی جامعه هنری به یک گالری خاص و حاشیه‌سازی در عرصه هنرهای تجسمی را در پی خواهد داشت.

برچسب ها: تهمینه میلانی

منبع: خرداد

کلیدواژه: تهمینه میلانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۷۹۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال از نمایشگاه قرآنی امسال بیش از توقع بود/ ۱۰۰ جلد از آثار اندیشمندان مسیحی در مورد اهل‌بیت (ع) به چاپ می‌رسد

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ در شصتمین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور گفت: امسال برگزاری نمایشگاه قرآنی یک‌تجربه خیلی خوب بود و علی‌رغم اینکه شروع به کار نمایشگاه در روز اول سال نو بود استقبالی بیش از توقع ما صورت‌گرفت.

اسماعیلی با بیان این مطلب افزود: اهتمام ما در وزارت فرهنگ این است که شورای فرهنگ قرآنی کشور در صدر فعالیت‌های دستگاه‌ها باشد و جلسات آن به صورت مرتب و معمول برگزار شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: ما در این نمایشگاه از ۲۶ کشور مهمان داریم و برخلاف دوره‌های قبل که بخش بین‌الملل بسیار نحیف بود، امسال این بخش فوق‌العاده بود و فعالیت‌های بسیار خوبی انجام شده است.

وی بیان کرد: در این دوره از نمایشگاه فعالیت‌های بسیار متنوعی صورت گرفت مانند رونمایی از ۷ اثر اندیشمندان مسیحی در مورد اهل‌بیت (ع) تا مراسم ازدواج ۲۰ زوج که در نمایشگاه امسال صورت گرفت.

اسماعیلی در باره رونمایی از ۷ اثر اندیشمندان مسیحی در مورد اهل‌بیت (ع) تاکید کرد: تا امروز ۲۰ اثر از آثار اندیشمندان مسیحی در مورد اهل بیت (ع) آماده است که تا پایان ماه رمضان‌چاپ می‌شود و چاپ این آثار تا ۱۰۰ جلد هم ادامه خواهد داشت که آثار بسیار قابل توجهی است.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • فعالیت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز
  • مشخص شدن قهرمانان مسابقات مینی فوتبال جام آینده سازان عقدا
  • نظارت بر ۴ واحد داروخانه گیاهپزشکی در سامان
  • استقبال از نمایشگاه قرآنی امسال بیش از توقع بود/ ۱۰۰ جلد از آثار اندیشمندان مسیحی در مورد اهل‌بیت (ع) به چاپ می‌رسد
  • تشدید پایش و نظارت محیط زیست بر واحدهای صنعتی مرکزی
  • نماینده مجلس: دولت کاری کرده که شرکت‌هایی که کار دانش‌بنیان نمی‌کنند، خودشان را دانش‌بنیان جا می‌زنند
  • سند فرهنگی خوزستان مبنایی برای فعالیت‌های فرهنگی است
  • «سند ملی هنرهای تجسمی» در ۱۴۰۳ به سرانجام می‌رسد/ حضور ایران در دوسالانه ونیز و اکسپوی ژاپن
  • از مشق متفاوت ۲ هنرمند تا نقاشی که از نقش پدرانه‌اش مایه گذاشت
  • تکمیل ظرفیت واحد‌های نیمه فعال و احیای واحد‌های راکد، اولویت کاری استان کرمان