Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-18@08:59:28 GMT

اثربخشی برنامه ها در گرو مشارکت بانوان است

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۷۹۳۰۸

اثربخشی برنامه ها در گرو مشارکت بانوان است

به گزارش ایرنا، فتح الله حقیقی استاندار زنجان روز دوشنبه در کارگروه تخصصی بانوان و خانواده افزود: طی ماههای گذشته اقدامات مختلفی برای حضور شایسته بانوان در پست های مدیریتی انجام گرفته است که این فرآیند همچنان ادامه دارد.
استاندار زنجان به برگزاری مستمر جلسات کارگروه بانوان در شهرستانها و حضور فرمانداران در این جلسات تاکید کرد و گفت: فرمانداران و مدیران کل باید نسبت به بکارگیری مشاور از بانوان اهتمام داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: تشکیل هیات اندیشه ورز متشکل از بانوان نخبه می تواند به انسجام بخشی بهتر ارائه برنامه ها و کارها در حوزه زنان کمک کند.
استاندار زنجان گفت: به بانک های استان اعلام شده است برای اعطای تسهیلات به طرح های اشتغالزا بدون در نظر گرفتن جنسیت عمل کنند.
وی افزود: بر اساس برنامه های ریزی های انجام شده در کنار توجه به بنگاههای کوچک و بزرگ، به خانواده ها نیز در صورت اشتغال خانگی کمک های لازم انجام خواهد شد.
حقیقی در بخش دیگری از سخنان خود از اجرای 2 طرح مهم پیشگیری از اعتیاد و طلاق به صورت پایلوت در استان زنجان خبر داد و اظهار داشت: لازم است دستگاههای متولی این ا امور مشارکت فعالانه ای در اجرای این طرح ها داشته باشند.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان زنجان نیز در این جلسه گفت: متاسفانه در سال های گذشته به دلیل تاثیر پذیری از فرهنگ بیگانه پایه و بنیان اصلی خانواده با مشکلات و معضلاتی مواجه شده است که این موضوع نیازمند توجه جدی است.
محمد تقی فتحی عدم تمایل جوانان برای تشکیل خانواده، عمر کوتاه ازدواج ها، افزایش تعداد فرزندان نامشروع، افزایش خانواده های تک والدی، فاصله عاطفی فرزندان با والدین و بین همسران را نمونه های از نگرانی های شرایط کنونی ذکر کرد و اظهار داشت: بر این اساس از سال 90 بنیاد صیانت از نهاد خانواده در کشور شکل گرفت که این کار مهم نیز در استان زنجان از سال 97 راه اندازی شده است.
وی افزود: شناخت و برجسته شدن جایگاه و کارکردهای نهاد خانواده، کاهش طلاق و مناقشات خانوادگی، اصلاح و ترمیم خانواده های آسیب دیده و درمعرض آسیب از جمله اهداف این بنیاد است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان زنجان به لزوم تقویت زمنیه گسترش ازدواج ها در فضای ارزش مدارانه ، خداپسندانه و آسان و آگاهانه تاکید کرد و افزود: گفت: اولین اقدام بنیاد صیانت از خانواده در زنجان راه اندازی آموزش های پیش از ازدواج بود که هم اکنون با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در حال اجرا است.
این مسئول ادامه داد: زوجین استقبال خوبی از کلاس های آموزشی داشتند و خواستار تداوم ان پس از تشکیل زندگی شان نیز بودند.
وی راه اندازی سامانه تصمیم در مرکز بهزیستی را از دیگر اقدامات در راستای تحکیم نهاد خانواده عنوان کرد و گفت: پیش از این زوجین متقاضی طلاق به دادگستری و دفاتر می کردند اما اکنون این رویه تغییر یافته و موارد در سامانه یاد شده ثبت می شود.
این مسئول ادامه داد: علت اصلی واقعه طلاق در استان زنجان اعتیاد و بیکاری نیست، بر این اساس باید بیش از گذشته به سمت ارتقای مسائل فرهنگی و اجتماعی، مذهبی، فرهنگی و مراقبت از فضای مجازی حرکت کرد.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه اقدامات بسیار خوبی در زمینه تاب آوری اجتماعی در استان انجام گرفته است، گفت: در کنار آموزش باید بسته کاملی برای تحقق برنامه های توان افزایی باشد چرا که نگاه تک بعدی نتیجه لازم را به همراه ندارد.
وی اظهار داشت: زن سرپرست خانوار به دلیل وجود مشکلات باید نقش های متعددی را ایفا کند و تقویت بخش درآمدی و تدبیر بخش هزینه ای زنان سرپرست خانوار باید مد نظر قرار گیرد.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان ادامه داد: یکی از اقدامات این نهاد ایجاد اشتغال برای مددجویان است که در این راستا سال گذشته بیش از 2 هزار 880 شغل برای جامعه هدف با کمک بانک ها و با حمایت استانداری ایجاد شد که 29 درصد از اشتغال های ایجاد شده برای زنان سرپرست خانوار بود.
9646/3088
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 اعتیاد پیشگیری از وقوع جرم جنسیت کلاس های آموزشی مد 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۷۹۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۷۱ هکتارزمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در زنجان تامین شد

جعفر قزوینیان شامگاه دیشب در نخستین جلسه شورای مسکن استان اظهار کرد: برنامه چهارساله استان زنجان در طرح نهضت ملی مسکن ۶۸ هزار و ۱۱۲ واحد مسکونی است.

وی یاداور شد: از این تعداد ۴۸ هزار و ۱۱۲ واحد شهری و ۲۰ هزار واحد مسکن روستایی است.

وی با بیان اینکه در بخش مسکن حمایتی و در برنامه برش ۲ساله استان ۱۳ هزار و ۵۳۱ واحد مسکونی است، گفت: در بخش خودمالکی نیز ۶ هزار و ۱۴ واحد،بازآفرینی شهری ۴ هزار و ۵۱۰ واحد و در بخش مسکن روستایی ۱۰ هزار واحد مسکونی است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان،به میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه های نهضت ملی مسکن در استان اشاره کرد و گفت: پروژه های حمایتی نهضت ملی مسکن از متوسط پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی برخوردار هستند.

قزوینیان پیشرفت فیزیکی پروژه های مسکن ملی در بخش خودمالکی را ۵۵ درصد، بازآفرینی شهری ۳۴ درصد و در بخش روستایی را ۹۲ درصد اعلام کرد.

وی اظهار داشت: برنامه ریزی و اقدامات لازم جهت تامین اراضی برای ۲۱ هزار متقاضی واجد شرایط طرح مذکور در دست اقدام می باشد و در سال جدید با جدیت پیگیر تامین زمین هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان خاطر نشان کرد:در خصوص پروژه های در دست احداث نیز جلسات و پیگیری ها از سوی اداره‌کل راه و شهرسازی استان نسبت به اجرای سریع پروژه ها صورت می پذیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • نرخ مشارکت اقتصادی در زنجان ۱۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است
  • تشکیل مجلس مشورتی بانوان، فرصتی برای مشارکت گسترده‌تر زنان در جامعه
  • تشریح برنامه‌های ارتش زنجان در روز نیروی زمینی
  • افتتاح چند پروژه عمرانی توسط ارتش زنجان
  • اثربخشی بهتر از کدئین با این میوه فصل
  • با ارزیابی سازمان ملی بهره‌وری ایران؛ پست بانک ایران در محورهای کارایی و اثربخشی اهداف سازمانی، رتبه برتر را کسب کرد
  • مشارکت فرمانداران در کنگره ۱۲ هزار شهید شهرستان‌های استان تهران
  • مشارکت ۵ درصدی بانوان در امر اهدای خون
  • ۲۷۱ هکتارزمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در زنجان تامین شد
  • نقش و اهمیت بانوان در سینمای ایران