Web Analytics Made Easy - Statcounter


به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی  بانک رفاه، مستندات و شواهد حاکی از این واقعیت است که بخش قابل توجهی از جرائم
و سوء استفاده ها از حساب های بانکی اشخاص، از طریق روش ها و تکنیک هایی تحت عنوان "مهندسی اجتماعی" صورت می پذیرد. در این روش کلاهبرداران با استفاده از جلب اطمینان و یا فریب افراد، از طرق مختلفی نظیر تماس تلفنی، ارسال ایمیل و پیامک به مشتریان مبنی بر اعلام برنده شدن آنها در قرعه کشی های مختلف، مسابقات و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..، آگهی های تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی و یا جعل هویت بانک، به اطلاعات محرمانه ایشان دسترسی پیدا کرده و در مرحله بعد از این اطلاعات سوء استفاده می نمایند.
بر اساس این گزارش، رعایت نکات امنیتی زیر مورد تأکید است:
1- بانک رفاه کارگران هرگز در خصوص جوایز قرعه کشی، مراجعه مشتری به دستگاه خودپرداز را پیش بینی
نکرده است.
2- مشتریان گرامی، مراقب فریب های پیامکی و ایمیلی برنده شدن در قرعه کشی ها و ارسال اطلاعات خود باشند.
این بانک هرگز اطلاعات محرمانه شما نظیر کد ملی، مشخصات شناسنامه ای، اطلاعات مربوط به حساب و کارت
بانکی و ... را از طریق تلفن، پیامک و ایمیل درخواست نمی نماید.
3- مشتریان گرامی، در مواجهه با موارد صدرالاشاره، موضوع را مدیریت و ارزیابی نمایند. بدین ترتیب که، در
ابتدا با مطرح شدن چند پرسش اساسی از خود، نظیر: آیا حائز شرایط جایزه مورد نظر می باشم یا خیر؟ آیا شماره تلفن همراه خود را قبلاً به بانک اعلام نموده ام؟ آیا مشخصات شناسنامه ای ارائه شده، صحیح و کامل می باشد؟ در صورتیکه هر یک از موارد بالا اشتباه باشد، توصیه می شود، تماس را قطع یا اقدامی در خصوص پیامک انجام ندهند. در صورت صحت تمامی موارد فوق، شخصاً به شعبه مراجعه نموده و موضوع را پیگیری نمایند.
4- در اکثر حملات مهندسی اجتماعی، پیشنهاداتی به افراد ارائه می شود که در نگاه اول بسیار پرسود و جذاب به نظر می آیند، باید بر وسوسه پاسخ گویی به این دسته از پیشنهادات غلبه کرد.
5- مشتریان گرامی، در برخورد با مواردی که به قصد سوءاستفاده از حوادث طبیعی مانند سیل، زلزله و یا
رویدادها و مناسبت های خاص، اقدام به جمع آوری کمک های مردمی می کنند، نهایت دقت را معمول نمایند.
گفتنی است، هرگونه اطلاع رسانی و تماس از طریق مراجع رسمی این بانک، مانند پورتال بانک به نشانی www.refah-bank.ir یا سامانه شماره 300044 و 300033 و مرکز فراد صورت می پذیرد.
 

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۷۹۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هم‌اندیشی دستگاه‌های اجرایی یزد به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی

 سرهنگ یاوری  معاون فرهنگی و اجتماعی انتظامی استان یزد در جلسه هماهنگی اجرای طرح کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: طرح ملی کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، با اولویت ۳۳۰ محله آسیب‌پذیر و حاشیه‌نشین در سراسر کشور و در یزد با اولویت سه محله و با محوریت کوپ‌ها و با مشارکت، حمایت، هدایت و نظارت مستقیم معاونت فرهنگی و اجتماعی انتظامی استان یزد اجرا خواهد شد.

وی هدف از تشکیل جلسه را هماهنگی بین دستگاه‌ها در خصوص اجرایی کردن این طرح عنوان کرد و گفت: عمده مشکلات این سه محله باید توسط معتمدان محل و مشاوران کلانتری‌ها بررسی و احصا شود.

سرهنگ یاوری در پایان خاطر نشان کرد: کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی نیازمند همکاری تعامل خوب و سازنده بین دستگاه‌های اجرایی است، در پایان مقرر شد محل اجرای طرح با هماهنگی رئیس کلانتری و معتمدین محل مشخص و اطلاع رسانی کامل زمان و مکان اجرای طرح از طریق نصب بنر، نصب اطلاعیه، ارسال پیامک، فضای مجازی و... انجام و نیز مشکلات هر منطقه احصا و نیز هماهنگی لازم با سایر دستگاه‌ها جهت اجرای طرح انجام و مشخصات نماینده هر دستگاه جهت شرکت در جلسات قبل و حین اجرای طرح اعلام شود.

جلسه هماهنگی اجرای طرح کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی که با حضور نمایندگان دستگاه‌های دولتی و مردم نهاد از جمله استانداری، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری، آموزش و پرورش، دانشگاه علوم پزشکی، آستان قدس رضوی، موسسه نسیم اسکان یزد و... در سالن جلسات شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی معاونت اجتماعی برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • دستگیری گردانندگان دو صفحه ضد امنیتی در قزوین
  • گردانندگان صفحات ضد امنیتی در قزوین دستگیر شدند
  • ۲۴ مورد کلاهبرداری مدارک پزشکی و تصادف ساختگی در پارسال
  • جزئیات دقیق ثبت‌نام و پرداخت وام بانوان بانک مهر ایران | وام ۱۰۰ میلیون تومانی «اندوخته بانوان» را چگونه بگیریم؟ + جدول
  • کاهش کلاهبرداری و ارتقای امنیت با اجرای طرح پرداخت با گوشی به جای کارت بانکی
  • فروش آزاد ۱۶ میلیون دلار در افغانستان
  • کشف یک بدافزار روسی توسط شرکت امنیتی در فنلاند
  • هم‌اندیشی دستگاه‌های اجرایی یزد به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی قزوین رونمایی می‌شود
  • کشاورزان بقایای هرس شده درختان خود را جمع آوری نمایند