Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-23@14:21:42 GMT

حناچی: حادثه پلاسکو درس عبرت ضرورت توجه به نوسازی است

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۸۰۱۳۷

حناچی: حادثه پلاسکو درس عبرت ضرورت توجه به نوسازی است

به گزارش ایرنا، پیروز حناچی عصر دوشنبه در مراسم پنجاهمین سال تاسیس سازمان نوسازی شهر تهران با بیان اینکه تجارب زیادی برای ضرورت توجه به نوسازی در کشور داریم افزود: حادثه زلزله بم نمونه دیگری است که این سوال را ایجاد کرد که اگر زلزله ای مشابه در کشور رخ بدهد چه بلایی بر سر مردم می آید البته زلزله بم جز زلزله های نادر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شهردار تهران در ادامه به خطرات پیش روی تهران نیز گفت: بررسی گسلهای تهران حکایت از آن دارد که زلزله ناشی از گسل جنوبی تهران در ری خرابی و کشتار بزرگی را رقم خواهد زد که البته بخشی از آن به دلیل بافت فرسوده جنوب تهران است.
وی به نوسازی محله نواب تهران اشاره کرد و افزود: قبل از پروژه نواب در مباحث دانشگاهی اتصال چمران به سایر بزرگراه ها نادیده گرفته می شد و کاری غیرعملی شناخته می شد اما نواب را ساختیم و کار بزرگی هم برای اولین بار شکل گرفت.
شهردار تهران ادامه داد: مطالعه ای که در خصوص نواب شده است نشان داد که میانگین استقرار خانواده ها در این منطقه 3 تا 5 سال است.
وی خاطرنشان کرد: آمارها نشان می دهد عموما مجردها و کارمندان دولت در آن زندگی می‌کنند و از داخل نواب به طور کلی کیفیت زندگی بیرون نمی آید.
حناچی افزود: از تجربه نواب باید درس گرفت و البته درس هم گرفته ایم و امروز می‌دانیم که بدون توجه به منافع ذی نفعان نمی شود کاری را انجام داد.
مراسم پنجاهمین سال تاسیس سازمان نوسازی شهر تهران باحضور محمد اسلامیان وزیر راه و شهرسازی، محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهوری، محسن هاشمی رفسنجانی رییس شورای اسلامی شهر تهران، پیروز حناچی شهردار تهران و جمعی از شهرداران مناطق مختلف و اعضای شورای اسلامی شهر تهران در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.
تهرام/7243/1109//6139
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 اعضای شورای اسلامی شهر بزرگراه شهردار تهران وزیر راه و شهرسازی پلاسکو 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۸۰۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی دو میلیون مرگ و میر در زلزله شدید تهران

حسین ایمانی جاجرمی گفت: «مسئله سوانح طبیعی، سیل، زلزله و خشکسالی برای ما باید مهم باشد و در هر تصمیم‌گیری لحاظ شود. اگر درک‌مان این است که مخاطرات طبیعی زندگی ما را تهدید می‌کند در هر تصمیم‌گیری باید این سوانح را در اولویت قرار دهیم، اما اگر زلزله شدید در تهران بیاید، باید شهر را به‌عنوان یک قبرستان بگذارید و دنبال یک جای دیگر باشید تا پایتخت درست کنید.»

به گزارش خبرآنلاین، او ادامه داد: «در زلزله شدید تهران کشتار تا ۲ میلیون نفر را عنوان می‌کنند. در این زلزله مرد‌ه ها خوشبختند چراکه مسئله اصلی زنده‌ها هستند، وقتی راه‌ها تخریب شده آیا امکان اسکان ۵ میلیون زلزله زده وجود داد؟»

این جامعه شناس بیان کرد: «مانور‌های آمادگی برای زلزله چه زمانی برگزار می‌شود؟ در زلزله کرمانشاه که در تهران هم احساس شد یک عده‌ای می‌گفتند برویم ورزشگاه آزادی و عده دیگری می‌گویند نه. مدیریت بحران وجود ندارد، البته نباید آن‌ها را ملامت کرد. ما یک زندگی پرریسک داریم. ما به‌خطر می‌خندیم. جامعه‌ای که امیدش به‌آینده را از دست بدهد کوتاه مدت فکر می‌کند. مشکل اینجاست. شما باید برای هزار سال دیگر فکر کنید. آمریکایی‌ها این کار را می‌کنند. عرب‌ها یاد گرفته‌اند به‌آینده فکر کنند. ما تصویری از آینده نداریم. داده‌های اجتماعی می‌گوید بخش عمده‌ای از مردم نسبت به‌آینده فکر نمی‌کنند. این‌ها هشدار است. شما می‌توانید به‌هشدار بی‌توجه باشید یا توجه کنید.»

دیگر خبرها

  • تکیه تاریخی سادات اخوی بازسازی می‌شود
  • تکیه سادات اخوی نونوار می‌شود
  • تکیه تاریخی سادات اخوی احیا و بازسازی می‌شود
  • کارکنان سازمان فرهنگی سربازان مقابله با هجمه فرهنگی هستند
  • ضرورت توجه به مشکلات منابع انسانی به عنوان بزرگترین سرمایه شهرداری ارومیه
  • هزینه ای جدید برای شماره گذاری خودرو در ایران
  • اخراج پاکبانان شهرداری یاسوج صحت ندارد / درحال تسویه معوقات هستیم
  • ضرورت توجه به مطالبات پرستاران در مازندران
  • پیش‌بینی دو میلیون مرگ و میر در زلزله شدید تهران
  • ضرورت اتاق فکر برای تحقق سند فرهنگی استان مازندران