Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-28@11:42:15 GMT

انجام بیش از ۱۸ هزار پروژه عمرانی و غیرعمرانی در خوزستان

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۸۰۸۸۳

انجام بیش از ۱۸ هزار پروژه عمرانی و غیرعمرانی در خوزستان

معاون هماهنگ ‌کننده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان، از انجام هزار و ۵۸۷ پروژه عمرانی و ۱۶ هزار و ۷۵۰ پروژه غیرعمرانی توسط بسیج سازندگی در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «سرهنگ میرعبدالرضا حاجتی»، (دوشنبه ۱۶ اردیبهشت) در نشست خبری هفته بسیج سازندگی و هفته عقیدتی ـ سیاسی، از انجام هزار و ۵۷۸ پروژه عمرانی با هزینه ای بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان در حوزه بسیج سازندگی خبر داد و اظهار کرد: همچنین ۱۶ هزار و ۷۵۰ پروژه غیرعمرانی برای سال جاری درنظر گفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون هماهنگ ‌کننده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان، احداث مرکز مددجویان کمیته امداد را یکی از پروژه های عمرانی دانست و تصریح کرد: تاکنون کلید ۲۱۰ واحد تحویل شده و هر ساله تعدادی واحد برای ما تعریف می شود.

 

وی ساخت ۱۰ مورد پل روستایی، احداث ۴۰ سرویس بهداشتی و حمام برای روستاهایی که از این نظر مشکل داشتند و بازسازی مزار شهدا را از دیگر از برنامه‌های بسیج سازندگی عنوان کرد و افزود: ساخت مدرسه یک کلاسه احمد فداله از دیگر پروژه‌های انجام شده است.

 

سرهنگ حاجتی، تهیه و توزیع ۲۶۰ مورد جهیزیه، خرید و توزیع بیش از چهار هزار و ۵۰۰ بسته سبد معیشتی و بیش از هزار و ۵۰۰ مورد لوازم ورزشی و توزیع ۲ هزار بسته مواد غذایی را از جمله اقدامات ما در حوزه غیرعمرانی دانست.

 

وی با اشاره به اینکه در حوزه اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی بیش از ۹۵ درصد از وام‌ هایی که به ما اعلام شده بود را محقق کردیم و حدود چهار میلیارد تومان را توانستیم واگذار کنیم، اذعان داشت: بیش از ۳۳۴ نفر وام دریافت کردند.

 

وی با بیان اینکه در حوزه صندوق ‌های قرض‌ الحسنه طی ۲ مرحله ۶ ماهه در ۲۸ ناحیه، ۴۴۸ صندوق در شهرستان‌ ها افتتاح شد، ابراز کرد: بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در مجموع در این صندوق‌ ها توسط مردم جمع ‌آوری شد که از این مقدار ۷۰۰ میلیون تومان به مردم وام داده شده است.

 

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان، با اشاره به اینکه این وام ها بیشتر برای اقتصاد و اشتغال در روستاها مورد استفاده قرار می گیرد، اضافه کرد: هدف اصلی بسیج سازندگی رفع مشکلات روستاها در عرصه های مختلف است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود، به سیل اخیر خوزستان اشاره کرد و یاد آور شد: در این سیل با کمک مردم و اتحاد و انسجامی که میان دستگاه ها و نهادهای مختلف صورت گرفت توانستیم از این بحران که به گفته کارشناسان آب می توانست بخشی از اهوازف حمیدیه و سوسنگرد را غرق کند، با موفقیت عبور کنیم.

 

وی با بیان اینکه اصل بحران بعد از سیل اتفاق می افتد و در این راستا گروه های جهادی مشکلات سیل زدگان را دنبال می کنند، گفت: در جریان سیل ۱۵۰ اتوبوس، ۳۱۱ شناور، پنج هلی کوپتر، ۴۹۳ دستگاه در حوزه مهندسی، ۷۵۳ دستگاه خودروی سنگین مورد استفاده قرار گرفت.

 

سرهنگ حاجتی، خاطر نشان کرد: همچنین ۱۰ سالن ورزشی ما در اختیار سیل ‌زدگان قرار گرفت و بیش از ۱۷ هزار و ۷۰۰ نیروی جهادی در قالب ۷۲۲ گروه و بیش از ۱۷ پادگان برای کمک در نظر گرفته شد که کار خدمت ‌رسانی به سیل زدگان را انجام می‌ دادند.

 

وی با اشاره به اینکه ۸۰ موکب خوزستانی و ۶۸ موکب از سایر استان ها در مناطق سیل ‌زده خدمات رسانی می کردند، اظهار داشت: این موکب ها روزانه ۱۲۰ هزار پرس غذا پخت داشتند و هنوز هم برخی از این موکب ‌ها در خوزستان حضور دارند.

 

پایان پیام/72

منبع: شبستان

کلیدواژه: سیزدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان ماه رمضان مرحله کشوری مشهد خبرگزاری شبستان ماه مبارک رمضان مجلس مراسم اختتامیه مراسم افتتاحیه برنامه های ماه رمضان سیل خوزستان سرهنگ حاجتی بسیج سازندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۸۰۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید استاندار آذربایجان شرقی از طرح‌های عمرانی مرند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی مالک رحمتی در سفر خود به شهرستان مرند ضمن بازدید از پروژه نیمه تمام استادیوم ورزشی این شهرستان گفت: از سال ۸۵ این پروژه شروع شده که متاسفانه به دلیل برخی مشکلات از جمله معارض نیمه تمام مانده است.

وی افزدد: در دور دوم سفر ریاست محترم جمهور مبلغ ۲۰ میلیارد اعتبار جهت ادامه این پروژه تصویب شده که تلاش خواهیم کرد، تخصیص یابد.

وی در ادامه از طرح توسعه بیمارستان آیت الله حجت کوه کمری مرند بازدید و تاکید کرد: تعداد تخت‌های بیمارستان شهرستان مرند، جوابگوی این شهرستان نیست و مقرر شد تا پایان مرداد ماه، فاز یک و تا پایان آبان ماه فاز دوم طرح توسعه بیمارستان اتمام یابد.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین از پروژه‌های نهضت ملی مسکن شهرستان مرند نیز بازدید و از نحوه عملکرد پیمانکاران این طرح انتقاد کرد و گفت: متأسفانه پروژه‌های مسکن ملی از لحاظ زمانی عقب هستند و مقرر شد پیمانکار تا اواخر اردیبهشت، تعدادی از واحد‌ها را تحویل دهد و عملیات ساخت بقیه بلوک‌ها را نیز تسریع کند.

وی در ادامه از چندین پروژه عمرانی شهرداری مرند نیز بازدید کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۱۱ هزار گروه جهادی در نوروز خدمت‌رسانی می‌کنند
  • ارایه پیوست برای تمام پروژه‌های عمرانی الزامی است
  • ارائه پیوست برای تمام پروژه‌های عمرانی الزامی است
  • تامین تجهیزات عمرانی برای تقویت گروه های جهادی سازندگي
  • تقویت گروه های جهادی با تامین تجهیزات عمرانی
  • بسیج سازندگی در شهرستان‌های تازه تاسیس منشا خدمت ویژه باشد
  • بازدید استاندار آذربایجان شرقی از طرح‌های عمرانی مرند
  • آغاز به کار پروژه‌های عمرانی در ابهر
  • تحقق شعار سال با مشارکت گروه‌های جهادی
  • شهید خدمت محسوب شدن جهادگران در مجلس مطرح شود