Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-19@20:59:36 GMT

هوش تجاری به کمک مدیران می‌ آید

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۸۱۰۷۱

هوش تجاری به کمک مدیران می‌ آید

محسن طالبی شلیمکی مشاوره نمونه ملی سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار، استراتژی مدیریت در سال ۹۸ را بهره گیری از هوش تجاری در کسب و کار دانست و اظهار کرد: هوش تجاری،( Business Intelligence ) یا به اختصار BI یک فرآیند بر پایه تکنولوژی برای تحلیل داده‌ها است.

وی با بیان اینکه هوش تجاری به مدیران، صاحبان کسب و کار و تمام تصمیم گیرنده‌های یک کسب و کار، اطلاعاتی عملی می‌دهد، اظهار کرد: در واقع هوش تجاری به یک مدیر کمک می‌کند، بفهمد که چه پارامترهایی در روند کسب و کارش موثر بوده از همین رو می‌تواند بفهمد چه عواملی به نفع کسب و کارش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیئت مدیره کلینیک کسب و کار استان مازندران با اشاره به اینکه ذهن هیچ مدیری توان به خاطر سپردن اطلاعات مربوط به حوزه کسب و کار خود را ندارد، تصریح کرد: در روند پیاده سازی هوش تجاری طبق یک عملیات پیچیده همه داده‌های سازمان در یک دیتابیس جمع می‌شود در حقیقت این دیتابیس، حاوی تمام اطلاعات شرکت و تک تک فروش‌ها و خریدهای انجام شده توسط سازمان است.

مشاور نمونه ملی کسب و کار در ادامه تاکید کرد: چنانچه در یک جلسه مدیران و تصمیم‌گیرندگان نهایی بخواهند در مورد استراتژی‌های یک سازمان تصمیم اساسی بگیرند، باید با هوش تجاری وارد عمل شود.

وی با بیان اینکه مدیر یا گروه مدیریت به راحتی از روی اطلاعات خلاصه سازی شده می‌تواند بفهمد که چه کالاها یا گروه کالاهایی توسط کدام افرادی در چه شهرها و مناطقی بیشتر فروش می‌رود و یا در چه زمانی کدام کالا یا گروه کالایی بیشتر فروخته می‌شود، اظهار کرد: کارشناسان هوش تجاری داده‌های گذشته و زمان حال شرکت یا سازمان را تحلیل می‌کنند، در حقیقت یک متخصص هوش تجاری قرار نیست به کسب و کار شما بگوید که چکار کنید، تنها چیزی که می‌گوید این است که اوضاع کسب و کار شما در گذشته چگونه بوده و الان چگونه است.

طالبی، تهیه گزارش‌ها و تصمیمات سریع و هوشمندانه، افزایش بهره وری و سرعت بخشیدن به بازگشت سرمایه را از مزیت‌های هوش تجاری برای کسب و کار برشمرد و گفت: با استفاده از ابزارهای پیشرفته هوش تجاری در کمترین زمان ممکن می‌توانید یک گزارش کامل و خوانا از هرکدام از بخش‌های شرکت داشته باشید.

وی با بیان اینکه به عنوان یک مدیر یا صاحب کسب و کار، این برای شما کاملا حیاتی است که بدانید دیتاهای شرکت شما چه می‌گویند، تصریح کرد: این مهم مخصوص به زمانی است که شرکت بخش‌های مختلف دارد و اطلاعات بخش‌های مختلف چندان به هم مرتبط نیستند و شما برای تصمیم‌گیری به این اطلاعات نیاز دارید.

عضو کمیسیون پایش کسب و کار خانه صنعت، معدن و تجارت کشور با اشاره به اینکه یک کارشناس واقعی هوش تجاری می‌تواند به تصمیمات استراتژیک و سریع شرکت کمک کند، تاکید کرد: هوش تجاری با اطلاعات به روزی که در اختیار مدیران قرار می‌دهد کمک می‌کند که وضعیت مالی شرکت به سمت مثبت حرکت کند و تصمیمات درست گرفته شود.

طالبی با بیان اینکه هوش تجاری این قابلیت را دارد که راهکارهای نادرست را مشخص کند، تاکید کرد: هوش تجاری وضع کنونی شرکت را به دقت مشخص و در ادامه نیز مشخص می‌کند که روزانه چه کارهایی باید انجام شود، اولویت‌های شرکت چیست و هرکس چه کاری باید انجام دهد.

مشاور نمونه ملی کسب و کار با اشاره به این نکته که نهایت آرزوهای یک شرکت می‌تواند در بازگشت به موقع سرمایه خلاصه شود، اظهار کرد: بدون بینش درست و نظم مشخص، یا در دام روش‌های قدیمی می‌افتید یا به حدس و گمانه‌زنی در مورد رفتارهای کاربران و مواردی از این قبیل می‌افتید، این موارد مهم‌ترین آفت‌های کسب و کار شما هستند و دقیقا همان علت‌هایی هستند که باعث شکست کسب و کار شما می‌شوند.

وی با بیان اینکه هوش تجاری اطلاعاتی ارائه می‌دهد که برای هر بخش به طور جداگانه موجود است، تصریح کرد: این اطلاعات می‌تواند یک تحلیل کلی بدهد که بر مبنای آن تصمیم‌گیری کرد، استراتژی چید و برنامه عملی ریخت.

طالبی هوش تجاری مدیران یک شرکت را موجب کاهش هزینه‌های نیروی انسانی دانست و تاکید کرد: چنانچه از نیروی انسانی بخواهید گزارش‌های کسب و کاری را ارائه دهند مستلزم زمان زیاد در خصوص جمع آوری داده‌ها و تحلیل آن هستند در صورتیکه خطایی نداشته باشد.

وی با بیان اینکه هوش تجاری تمام این موارد را انجام می‌دهد و در سریع‌ترین زمان ممکن گزارش‌های مورد نیاز شما را تهیه می‌کند، تصریح کرد: به عبارتی دیگر در وقت، زمان و هزینه شما به شدت صرفه‌جویی می‌کند.

مشاور نمونه ملی کسب و کار به فعالان اقتصادی توصیه کرد در استراتژی‌های پیش رو هوش تجاری را در نظر داشته باشند و اظهار کرد: ضرورت‌های آینده پژوهی ایجاب می‌کند همگام با تکنولوژی، کسب و کار خود را مطابقت دهید تا از آسیب‌های جدی که آینده کسب و کارها و سازمان‌ها را دچار مخاطره خواهد کرد دوری گزینید و با تکیه بر تحلیل‌های درست داده‌های خود با تصمیماتی بهتر آینده کسب و کارتان را تضمین کنید.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۸۱۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنگ خطر مدیریتی برای فولاد در صورت شکست مقابل مس

طرفداری | ناکامی فولاد خوزستان در هفته بیست و چهارم احتمال برکناری مدیرعامل این باشگاه را افزایش می‌دهد.

فولاد در نیم فصل اول رقابت‌های لیگ برتر نتایج ضعیفی کسب کرد اما این روند در نیم‌فصل دوم هم ادامه یافت  در حالی که تغییرات مداوم مدیریتی و فنی هم تغییری در روند این باشگاه ایجاد نکرد.

عبدالله ویسی که به تازگی کار خودش را در اهواز آغاز کرده شاید فرصت بیشتری برای تغییر شرایط پیدا کند اما وضعیت مدیریت این باشگاه کاملا متفاوت است. ماجرای جنجالی انتخاب سرمربی جدید، مذاکرات بی نتیجه با یحیی گل‌محمدی، محمد ربیعی و مخالفت کارخانه ذوب‌آهن و از همه بدتر امضای قرارداد با مهدی رحمتی و در نهایت انتخاب ویسی سریال اشتباهات رضاییان را تکمیل کرده و سرپرست موقت این باشگاه که هنوز حکم مدیرعاملی را نیز دریافت نکرده در سخت‌ترین شرایط ممکن قرار دارد. در صورت عدم نتیجه‌گیری فولاد در بازی هفته بیست‌وچهارم مقابل مس برکناری سرپرست این باشگاه با توجه به فشارهای بیرونی و نارضایتی مدیران شرکت و اعضای هیات‌مدیره همچنین هواداران فولاد کاملا محتمل به نظر می‌رسد.

مدیران شرکت فولاد بر این باور هستند که مدیریت موقت ماه‌های اخیر با وجود افزایش چشمگیر هزینه‌ها و اقدامات جنجالی بی‌نتیجه هیچ تاثیر مثبتی در روند حرکت تیم نداشته و بالعکس فولاد را در موقعیت سخت‌تری قرار داده که خطر سقوط را بیش از هر زمان دیگری احساس می‌کند.

از دست ندهید ????????????????????????

خوشحالی آلونسو از تقابل با رم در لیگ اروپا؛ بی‌احترامی یا انتقام‌جویی؟ تیم منتخب گل‌سازهای فوتبال ایران کابوس انگلیسی‌ها؛ فقط نماینده بی‌ادعا آبروداری کرد! دروازه‌بان آرژانتین بازهم روی اعصاب فرانسوی‌ها رفت

دیگر خبرها

  • زنگ خطر مدیریتی برای فولاد در صورت شکست مقابل مس
  • انفجار در بزرگترین شرکت جنگ افزار سازی انگلیس
  • قانون جهش دانش‌بنیان مهم‌ترین سرفصل کاری معاونت علمی در ۱۴۰۳
  • انعقاد ۷۲۰۰ میلیارد تومان قرارداد با شرکت‌های دانش‌بنیان
  • انعقاد هفت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان قرارداد با شرکت‌های دانش بنیان/ بومی سازی ۸۵ درصدکالا‌های مورد نیاز صنعت نفت
  • بومی سازی ۸۵ درصد کالاهای مورد نیاز صنعت نفت
  • دلایل عدم‌ تجاری‌سازی کیت‌های‌ تشخیصی بر پایه DNA
  • دلایل عدم‌ تجاری‌سازی کیت‌های‌ برپایه DNA بررسی شد
  • دلایل عدم‌تجاری‌سازی کیت‌های‌تشخیص‌دهنده برپایه DNA مطرح شد
  • حضور بیش از ۲ هزار شرکت تجاری در ششمین نمایشگاه اکسپوی ایران