Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-23@07:18:42 GMT

سامانه اس ۵۰۰ کولاک می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۸۱۰۷۲

نظامیان روس در روز‌های اخیر عناصر مهمی از سامانه دفاعی جدید این کشور موسوم به S-۵۰۰ پرومتی Prometeï را با موفقیت آزمایش کردند. بنابر اعلام کارشناسان، موشک‌های این سامانه قادرند به اهدافی در جو زمین برسند.

کارشناسان روس در گفتگو با یک شبکه روسی توان سامانه دفاعی S-۵۰۰ پرومتی را که قرار است جایگزین موشک‌های S-۴۰۰ شود مورد ارزیابی قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



«کنستانتین سیوکوف» کارشناس روس در این باره گفت سامانه S-۵۰۰ پرومتی به لحاظ بُرد به طور قابل ملاحظه‌ای از S-۴۰۰ پیشی خواهد گرفت. برخلاف S-۴۰۰، این سامانه نه تنها قادر خواهد بود موشک‌های بالستیک را سرنگون کند بلکه می‌تواند موشک‌هایی با برد متوسط را هم سرنگون کند. این سامانه همچنین به روسیه اجازه خواهد داد از خود در برابر تهدیداتی در جو زمین محافظت کند.

ایوان کونوالوف، رئیس مرکز وضع راهبردی روسیه می‌گوید در واقع ما می‌توانیم فضا را هدف قرار دهیم و اهدافی را در آنجا نابود کنیم.

سامانه S-۵۰۰ توسط شرکت آلماز-آنتی روسیه با برد ۶۰۰ کیلومتر طراحی شده و قادر است به طور همزمان ۱۰ هدف با سرعت مافوق صوت را ردیابی و به آن‌ها حمله کند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: زمین روسیه روسیه زمین اس 500

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۸۱۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این پدافند ضدهوایی ایران مشابه بوک روسی است/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پدافندهای ضد هوایی ممکن است برای محافظت از نیروهای دریایی، زمینی و هوایی در هر مکانی استفاده شوند. در این گزارش به مهمترین پدافندهای ضدهوایی کشور پرداخته شده‌است.

سامانه پدافندی سوم خرداد، سامانه‌ای طراحی شده توسط سازمان هوافضای سپاه است که اولین بار در سال ۱۳۹۳ توسط سپاه پاسداران رونمایی شد. طراحی سامانه سوم خرداد به‌طور کلی شباهت خاصی با سامانه پدافنی بوک روسی دارد و این یعنی همه اجزای آن از رادار و موشک گرفته تا سامانه کنترل فرماندهی همگی در یک خودرو تجمیع شده‌اند.

برخورداری از فناوری آرایه فازی در این مورد از مهم ترین سیستم‌های پدافند ایران سبب شده تا سوم خرداد قادر باشد به‌طور همزمان با ۴ هدف درگیر شده و ۸ موشک را به‌سمت آن‌ها هدایت کند. موشک‌های این سامانه نیز از نوع موشک های صیاد ۲ هستند که قادرند اهدافی را در فاصله ۵۰ تا ۷۵ کیلومتری و ارتفاع ۲۵ تا ۳۰ کیلومتری مورد هدف قرار دهند.

در گزارش زرادخانه پدافند موشکی ایران با پدافندهای ضدهوایی کشور بیشتر آشنا شوید.

227227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898219

دیگر خبرها

  • آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند
  • حمله اوکراین به قدیمی‌ترین کشتی جنگی روسیه که از جنگ جهانی اول و دوم جان به در برد
  • این پدافند ضدهوایی ایران مشابه بوک روسی است/ عکس
  • لحظه انهدام اس 300 روس توسط هایمارس اوکراین
  • استراتژی جدید غرب برای تسهیل عملیات F-۱۶ در اوکراین/ سامانه پدافندی S-۴۰۰ روسیه در کریمه چگونه منهدم شد؟ +عکس و فیلم
  • سفر «بلینکن» با تمرکز بر روسیه و ایران/ وزیر خارجه آمریکا از چین چه می‌خواهد؟
  • تنها سلاح
  • مشخصات سوخو-۲۴ جنگنده ضربتی مافوق صوت نسل سوم + تصاویر
  • استقرار سامانه موشکی آمریکا در فیلیپین
  • استقرار سامانه موشکی آمریکا در فیلیپین؛ تداوم تنش‌های دریای جنوبی چین