Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-24@20:55:30 GMT

استفاده نادرستِ بیماران ازاسپری‌آسم

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۸۱۴۲۸

اگر به آسم مبتلا هستید و از اسپری‌های استنشاقی مصرف می‌کنید، احتمال زیادی وجود دارد که داروی‌های خود را به روش صحیح استفاده نکنید. ناطقان: یک ارزیابی از تحقیقات قبلی که در گزارشی از سوی "بنیاد ریه انگلیس" منتشر شد نشان داده است که تا ۹۰ درصد از مبتلایان به آسم در سراسر جهان به شیوه غیرصحیح از اسپری‌های استنشاقی خود استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عبارتی دیگر به هنگام استفاده از این اسپری‌ها تنها پنج درصد از دارو به طور واقعی به ریه فرد مبتلا به آسم می‌رسد.

یک مطالعه دیگر نیز نشان می‌دهد که تنها یک دهم افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن ریوی (COPD) اقدامات ضروری برای استفاده از اسپری‌های استنشاقی خود را به درستی انجام می‌دهند.

این مشکل از آن‌ جایی نشات می‌گیرد که پزشکان در راهنمایی درست بیماران موفق نبوده یا به آن‌ها طرز استفاده از این داروها را به طور فیزیکی نشان نمی‌دهند.

یک متخصص در این مورد می‌گوید: با توجه به انواع بسیار متتفاوت اسپری‌هایی که در دسترس بوده و توزیع می‌شود، فراگیری بهترین روش استفاده از آن‌ها می‌تواند برای مردم امری دشوار باشد. هر کدام از این وسیله‌های دارویی شیوه‌ خاص مصرفی خود را دارند و بنابراین جای تعجب نیست که تعداد زیادی از مردم طرز درست استفاده از آن‌ها را نمی‌دانند.

پزشکان و متخصصان توصیه می‌کنند که در چک‌آپ سالیانه خود حتما از طرز درست استفاده از داروهای خود مطمئن شوید.

رییس بنیاد ریه انگلیس در ولز توصیه می‌کند که شیوه‌های استفاده از اسپری‌های استنشاقی و هر گونه مشکل دیگری را که نسبت به آن نگرانی دارید، بررسی کنید. در صورتی که برای استفاده درست از اسپری خود با مشکل روبه‌رو هستید و نمی‌توانید شیوه درست استفاده از آن را پیاده کنید، از پزشک خود بخواهید در صورت امکان نوع اسپری شما را تغییر دهد یا وسیله‌ای کمکی برای استفاده از آن برای‌تان تجویز کند.

بنا بر گزارش سایت "وومنزدی"، بسیاری از افراد از جمله بزرگسالان از دستگاه‌های کمکی اسپری‌های استنشاقی (آسان‌نفس یا دَمیار) استفاده می‌کنند تا بیشترین استفاده مفید را از داروی خود ببرند.

در صورتی که به بیماری‌های ریوی و تنفسی از جمله آسم مبتلا هستید از پزشک خود بخواهید تا طرز دقیق استفاده درست از اسپری‌ها و داروهایتان را به شما آموزش دهد. منبع: ایسنا برچسب ها: استفاده نادرست ، بیماران ، اسپری آسم

منبع: ناطقان

کلیدواژه: استفاده نادرست بیماران اسپری آسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۸۱۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پزشکیان: اجبار و گشت ارشاد نتیجه عکس می‌دهد

«گشت ارشاد» دو کلمه‌ای است که امروز در فضای مجازی ترند بوده و بحث و نقد این بحث تنها در فضای مجازی گرم نیست بلکه در هر محفل و مکانی در این امر بسیار مورد صحبت قرار می‌گیرد.

به گزارش جماران، در خصوص مسعود پزشکیان نماینده فعلی تبریز و منتخب مجلس آینده گفت: با زور و با این روشی که پیش می‌رویم نتیجه‌ی عکس خواهد داد. اینکه حجاب باید مراعات شود، یک اصل است؛ اما اینکه چگونه باید این پیام را رساند اصل دیگر است. این خانم‌ها و زنان در اختیار خود نظام بودند؛ صداوسیما، روحانیت، مدارس، معلم‌ها، صداوسیما و رادیو در اختیار سیستم بوده است و نتوانستیم آن‌ها را درست تربیت کنیم، حالا می‌خواهیم با زور درست کنیم؟!

به نظر من امکان‌پذیر نیست. عده‌ای از خانم‌ها مشکلی با دین و مذهب ندارند، بلکه می‌خواهند به این شکل زندگی کنند. اما این کارها باعث می‌شود آن‌ها با دین و مذهب مشکل پیدا کنند و با یک عناد نسبت به آن باوری که دارند برخورد کنند.

من به آقایان پیشنهاد می‌کنم بررسی کنند و قبل و بعد مداخله را ببین

وی ادامه داد: اگر ما اطلاع رسانی، هدایت و توجیه کنیم، فرد می‌پذیرد راهی که می‌رود اشتباه است، اما زمانی که به زور می‌گوییم باید این کار را انجام دهی، این غیر از عناد و ایجاد عقده در دل فرد کار دیگری نمی‌کند. من به آقایان پیشنهاد می‌کنم بررسی کنند و قبل و بعد مداخله را ببیند؛ اگر وضع حجاب بهتر شده است ادامه دهند، اما اگر بدتر شد، این یعنی مردم را بدبین کرده‌اند و باید راه خود را تغییر دهند.

اگر مسیر درستی تعیین شود مملکت درست می‌شود

وی در واکنش به اینکه می‌گویند روزی قرار بود ابراهیم رییسی گشت ارشاد مدیران راه‌اندازی کند نه گشت ارشاد، تصریح کرد: از زمان گشت ارشاد مدیران گذشته است. سیستم، سیستم نظارت است و خیلی از مسائل را می‌توان با نظارت اصلاح کرد. لازم به گشتن نیست؛ در آمریکا نیز می‌دانند ما در اینجا چه می‌کنیم! لزومی نداریم گشت ایجاد شود. اگر مسیر درستی تعیین شود مملکت درست می‌شود.

افرادی که فکر می‌کنند در مسیر قرار دارند و مسلمان واقعی هستند چرا حرف‌های مقام معظم رهبری را اجرا نمی‌کنند؟

پزشکیان در پاسخ به این سوال که این بدسلیقگی‌ها از کجا نشات می‌گیرد؟ گفت: این بدسلیقگی‌ها از تمامیت‌خواهی یک عده خاص نشات می‌گیرد. انسان‌هایی به قدرت می‌رسند که سعی می‌کنند تمام قدرت را به دست بگیرند و دیگران را حذف کنند و وقتی این کار را می‌کنند باید توجیهی برای خود و جامعه ایجاد کنند که بتوانند رقیب خود را حذف کنند و به عده‌ای ضدانقلاب و ضد ولایت، مذهب گفته می‌شود که افراد را حذف کنند تا بتوانند خود این‌کار را انجام دهند.

وی یادآور شد: بارها گفتم که افرادی که فکر می‌کنند در مسیر درست قرار دارند و مسلمان واقعی هستند، چرا حرف‌های مقام معظم رهبری را اجرا نمی‌کنند؟! اگر علم و مهارت آن را دارند اجرا کنند، مردم مشکل نخواهند داشت. دیگران بد هستند اما شما که خوب هستید سیاست را اجرا کنید و بگذارید مشکل مردم حل شود، چرا حل نمی‌کنید؟! اما نه تنها حل نمی‌کنند بلکه کاری می‌کنند که مردم تصور کنند تمام این نقص و نارسایی‌ها از طرف رهبری است و به رهبری بی‌احترامی می‌کنند.

عضو کمیسیون بهداشت تاکید کرد: سیاست‌های کلی به غیر از بحث حجاب، بحث‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، آموزشی است و اگر به درستی اتفاق بیافتد، مملکت به این روز نمیافتد.

افرادی که نمی‌توانند سیاست را اجرا کنند، ضد رهبر هستند نه کسانی که انتقاد می‌کنن

وی در خصوص راهکار در این امر، افزود: راهکار اجرای سیاست است و افرادی که نمی‌توانند سیاست را اجرا کنند، ضد رهبر هستند نه کسانی که انتقاد می‌کنند و دانسته و ندانسته کاری را انجام می‌دهند. من به عنوان مسئول وظیفه دارم سیاست‌ها را اجرا کنم، قانون اجرا شود و بر اساس عدالت حکم کرده و مشکلات مملکت را حل شود.

امروز در مجلس اولویت و نگاه عده‌ای موضوع حجاب است

پزشکیان در واکنش به اینکه مردم تصور دارند امروز اولویت اول مجلس شورای اسلامی در بحث حجاب و عفاف است، گفت: امروز در مجلس اولویت و نگاه عده‌ای همین موضوع است، اما باید از همین عده سوال کرد؛ شما که تربیت همین افراد را به دست داشتید، چرا کاری کردید که به اینجا رسیده است؟! مگر تربیت دست ما نبود؟! مردم با چه آموزشی اینگونه شدند؟! ما به جای اینکه خود را نقد و ارزیابی کنیم و ببینیم اشکال کار کجا بوده است، با افرادی روبرو می‌شویم که محصول آموزش، مدرسه و صداوسیمای ما هستند.

مسئولان ما از اینکه سرمایه اجتماعی را از دست بدهند، بترسند

نماینده مردم تبریز در پاسخ به سوال که آیا مسئولان ما باید از وجود دوقطبی بترسند، گفت: مسئولان ما از اینکه سرمایه اجتماعی را از دست بدهند، بترسند. یک یا دوقطبی مهم نیست، زیرا اگر زمانی سرمایه اجتماعی را نداشته باشیم این چند قطبی را نیز از دست خواهیم داد.

دیگر خبرها

  • دبیر: زخم زبان زدن درست نیست/ قول داده بودند اخلاق را رعایت کنند
  • واکنش ضرغامی به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس/ وزیر میراث فرهنگی و گردشگری: این که گفته می‌شود سفر از سبد خانوار حذف شده حتما نادرست است و همان چیزی است که دشمن می‌خواهد
  • اجازه تصمیم‌گیری نادرست در حوزه طرح جامع شهر قم را نمی‌دهیم
  • سخنگوی وزارت خارجه: مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن در خصوص میدان آرش را مردود است/ این گونه بیانیه‌ها هیچ حقی را برای مدعی ایجاد نمی‌کند/ به کویت توصیه می‌کنیم از مسیر نادرست هیاهوی رسانه‌ای در این موضوع اجتناب کند
  • ببینید | ردپای آبی
  • پودر پیاز خانگی را با این روش های ساده درست کنید
  • پزشکیان: اجبار و گشت ارشاد نتیجه عکس می‌دهد
  • بادمجان شکم‌پر را با این روش خوشمزه درست کنید
  •  درست‌ترین تصمیم علی دایی!
  • معرفی اطلس فام سهند؛ شرکت ایرانی تولید رنگ و رزین در سطح جهانی!