Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار اسفراین، از برگزاری همایش ملی عشایر در نیمه دوم خرداد در شهرستان خبر داد و گفت: برگزاری همایش ملی عشایر می‌تواند در معرفی و اطلاع‌رسانی ظرفیت‌های شهرستان مؤثر باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اسفراین؛ طاهر رستمی عصر روز دوشنبه در جلسه شورای عشایری شهرستان اسفراین اظهار کرد: عشایر از نیروهای مولد جامعه هستند که باظرفیت سازی و تضمین خرید محصولات می توان برای رونق تولید و کمک به افزایش درآمد عشایر برنامه ریزی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرماندار اسفراین با اشاره به اعتبارات ارزش افزوده تخصیص یافته به حوزه عشایر گفت: برطرف کردن مشکلات ابنیه و راه های عشایری، نیازهای آموزشی و بهداشت و درمان عشایر شهرستان ضروری است.

 

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت بوم گردی عشایر می تواند برای شهرستان فرصت گردشگری را فراهم آورد، گفت: بخش عمده ای از تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری سال 97 به این قشر در در شهرستان تخصیص یافته است.

 

وی با اشاره به نزدیک زمان کوچ عشایر گفت: تامین امنیت ابنیه ها، تامین آب شرب عشایر و تامین امنیت مسیرها از اولویت های شهرستان برای این بخش است.

 

رستمی از برگزاری همایش ملی عشایر در نیمه دوم خرداد در شهرستان خبر داد  و افزود: برگزاری همایش ملی عشایر می‌تواند در معرفی و اطلاع‌رسانی ظرفیت‌های شهرستان مؤثر باشد.

 

وی گفت: توجه به تعاونی های عشایری و تقویت آن سبب اعتماد بیشتر دلگرمی عشایر برای مشارکت بیشتر می شود.

 

رستمی به موضوع معدن سرب یافت شده در کوه های آلابلاغ و موضوعات پیرامون آن اشاره کرد و افزود: قطعا برای تامین امنیت این منطقه و مسیر تردد آن تمهیدات لازم اندیشیده خواهد شد تا عشایر مشکلی در کوچ خود نداشته باشند.

 

و ی گفت: با کسانی که سعی در تخریب محیط زیست و منابع طبیعی دارند برخورد جدی و قاطع صورت می گیرد که این موضوع در سطح استانی و ملی در حال پیگیری است.

 

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل امور عشایر خراسان شمالی نیز اسکان عشایر در سایت میان دشت را گامی در جهت اجرای طرح تکمیل  زنجیره تولید گوشت قرمز برشمرد و گفت: با اجرای این طرح، میزان تولید گوشت قرمز در استان افزایش می یابد و قیمت نهایی محصول تولیدی برای مصرف کننده نیز ارزان تر تمام شود.

 

رضا روشن ضمیر، خسارت وارد شده ناشی از سیل اخیر به عشایر را حدود چهار میلیاردتومان برآورد کرد و گفت: عمده خسارت ها در حوزه ابنیه ها و راه های عشایری است که نیاز است با توجه به نزدیک بودن کوچ عشایر تیغ زنی مسیرهای تردد انجام شود.

 

پایان پیام/639

منبع: شبستان

کلیدواژه: مرحله کشوری سیزدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان ماه رمضان مراسم اختتامیه مراسم افتتاحیه مشهد مسجد دیدار ماه مبارک رمضان اعزام مبلغ فرماندار اسفراین رونق تولید عشایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۸۲۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش بازی میزبان: چشمک تایلندی‌ها به جام جهانی

به گزارش ورزش سه، تایلندی‌ها برای سومین بار میزبانی بزرگ‌ترین رویداد فوتسالی قاره کهن را بر عهده گرفتند تا چنین روزهایی را تجربه کنند. پیروزی سه بر یک با یک نمایش فوق العاده، نه تنها تیم میگوئل را در صدر جدول جای داد، بلکه با یک پیروزی دیگر به مرحله حذفی راه خواهند یافت. تیم ملی فوتسال تایلند با حمایت پُرشور طرفدارانش، بازی خود را به چینی ها دیکته کرد و با درخشش محمد عثمان ستاره‌ای که در تیم کوردوبا اسپانیا توپ می‌زند و تایلندی ها حساب ویژه ای را روی او باز کرده‌اند، بارها برای تیم ملی چین خطرساز شد و ضرباتش به تیرک دروازه حریف برخورد کرد.

چینی‌ها که آخرین بار در سال 2010 توانسته بودند از مرحله گروهی صعود کنند، فقط 13 دقیقه موج حملات تایلند را تحمل کردند و سرانجام میزبان توسط چمچرون اپیواته به گل رسید. شاگردان میگوئل به کمتر از یک دقیقه نیاز داشتند تا برتری‌شان را دو برابر کند و این بار محمد عثمان با گلزنی خود سکوها را منفجر کرد.

در حالی که فقط پنج دقیقه تا پایان نیمه نخست باقی مانده بود. تایلندی‌ها از روی یک ضربه اوت برنامه‌ریزی شده و شلیک بی نقص وورساک به گوشه‌ی دروازه چین، نتیجه را سه بر صفر به سود خود کردند تا در همین نیمه، نسخه چینی‌ها پیچیده شود.

با شروع نیمه دوم، بازیکنان تیم ملی تایلند سعی کردند کارهای تدافعی را در این بازی مرور کنند و بیست دقیقه بعدی را به چشم دوئلی تدارکاتی نگاه کردند. در حدی که تب‌وتاب نیمه اول را از خود نشان ندادند و زهردار نبودند. چینی ها برای کم کردن اختلاف به سیستم پاورپلی روی آوردن و در ده ثانیه پایانی یکی از گل های خورده را جبران کردند تا شکست سنگینی را متحمل نشوند.

*با این نتیجه و با توجه به تساوی ویتنام مقابل میانمار، تیم ملی تایلند در صدر جدول گروه A جای گرفت.

*تیم ملی تایلند‌‌ در دومین دیدار خود برابر میانمار صف‌آرایی می‌کند و چین برای زنده نگه داشتن شانس‌های صعودش، به پیروزی مقابل ویتنام نیازی مبرم خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • پرداخت ۲۴ میلیارد تسهیلات تولیدی به طرح‌های عشایری قزوین
  • ۲۴۰ میلیارد ریال تسهیلات پرواربندی به عشایر گلستان پرداخت شد
  • سهمیه آرد خانوارهای عشایری کرمان افزایش می‌یابد
  • فرهنگ عشایری باید احیا شود/ گم شدن یک هویت در تاریخ
  • بیمه رایگان برای مادران روستایی و عشایر
  • بی تکلف در سیاه‌چادر؛ نماینده رئیس جمهور میهمان عشایر سنگ‌سری شد
  • ضرورت رفع مشکلات عشایر خوزستان در فصل کوچ
  • آغاز کوچ ۱۱ هزار خانوار عشایری در لرستان
  • بردسکن میزبان سیزدهمین همایش ورزش‌های پهلوان زورخانه‌ای
  • آتش بازی میزبان: چشمک تایلندی‌ها به جام جهانی