Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-23@11:21:41 GMT

کلینیک قلب عصر ایران/ بروزرسانی اردیبهشت 98

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۸۲۵۶۱

کلینیک قلب عصر ایران/ بروزرسانی اردیبهشت 98

عصرایران؛ گروه سلامت- در مطالب دوره ای با عنوان "کلینیک" می توانید آخرین بروزرسانی های گروه سلامت عصرایران از منابع معتبر بین المللی در رابطه با موضوع های اختصاصی با گروه بندی » قلب/ تغذیه/ گوارش/ پوست/ دهان و دندان/ سرطان/ مغز و اعصاب را مطالعه کنید.

«برای مطالعه هر عنوان روی "تیتر" یا "تصویر" کلیک کنید» 

 

ارتباط دردناک سینه با قلب!

سینه درد مرتبط با قلب اغلب با تنگی نفس یا دشواری های دیگر در تنفس همراهی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شما ممکن است تپش قلب یا ضربان سریع قلب را نیز تجربه کنید.

5 باور اشتباه درباره بیماری قلبی

گاهی اوقات نشانه های یک حمله قلبی می توانند بسیار ظریف و نامشهود بوده و فرد حتی متوجه این مساله نشود که یک حمله قلبی را تجربه کرده است.

دانستنی‌هایی درباره آترواسکلروز

اگر با آترواسکلروز در سرخرگ های منتهی به مغز مواجه باشید، ممکن است علائم و نشانه هایی مانند بی حسی ناگهانی یا ضعف در دست ها یا پاها، دشواری در تکلم، از دست دادن موقت بینایی در یک چشم، یا افتادگی ماهیچه ها در صورت را تجربه کنید.

14 عامل خطرآفرین برای بیماری قلبی!

وضعیت سلامت دندان ها و لثه های شما با سلامت قلب مرتبط است. مطالعات مختلف ارتباط بین سلامت دهان و دندان و بیماری قلبی را نشان داده اند.

3 ماده غذایی برای پاکسازی سرخرگ‌ها و کاهش کلسترول

پژوهش ها نشان داده اند که سیر از چسبیدن کلسترول به دیواره سرخرگ ها پیشگیری کرده و می تواند به کاهش سطوح کلسترول بد کمک کند.

کاهش کلسترول بی نیاز از استاتین‌ها

سطوح بالای کلسترول در خون می تواند به آترواسکلروز - سخت شدن رگ های خونی به واسطه تشکیل پلاک در آنها - منجر شود. با گذشت زمان، این شرایط می تواند موجب شرایطی جدی مانند حمله قلبی، سکته مغزی، و بیماری عروق محیطی شود.

دانستنی‌هایی درباره پرفشاری خون مقاوم

برخی داروها مانند ضد التهاب های غیر استروئیدی (NSAIDs)، قرص های رژیمی، ضد احتقان ها، و حتی داروهای ضد افسردگی می توانند فشار خون انسان را افزایش دهند. اگر در حال مصرف دارویی هستید که فکر می کنید در افزایش فشار خون شما موثر است، با پزشک خود در این زمینه صحبت کنید.

ارتباط دستگاه گوارش و قلب!

با اندازه گیری سطوح یک مولکول مشخص که توسط باکتری های ساکن دل و روده تولید می شود، دانشمندان می توانند میزان سلامتی قلب را تعیین کنند.

دانستنی‌هایی درباره کندتپشی قلب

برخی اختلالات متابولیک می توانند موجب ضربان قلب آهسته شوند. کم کاری تیروئید یکی از شایع‌ترین نمونه هاست که در آن غده تیروئید به میزان کافی هورمون های تیروئید را ترشح نمی کند. 

نشانه‌های غیر منتظره قلبی ناسالم

در روزهای منتهی به یک حمله قلبی، بیماران حتی به رغم استراحت کافی نیز اغلب با احساس خستگی شدید و ضعف مواجه می شوند. 

کدهایی برای نگرانی در تپش قلب!

تپش قلب می تواند ماهیچه قلب را تضعیف کند و این یکی دیگر از دلایل خطرناک بودن آن است. عدم درمان ناهنجاری های ریتم قلب و تداوم آنها برای هفته ها یا ماه ها می تواند ماهیچه قلب را تضعیف کند که این شرایط به نام کاردیومیوپاتی یا بیماری ماهیچه قلب شناخته می شود.

نارسایی قلبی در برابر حمله قلبی

عوامل خطرآفرین برای حمله قلبی، نارسایی قلبی و ایست قلبی می توانند متفاوت باشند. به عنوان مثال، یک حمله قلبی بین مردان در بازه سنی 45 تا 55 سال رایج‌تر است، از این رو سن و جنسیت دو عامل خطرآفرین هستند. سیگار کشیدن، چاقی، و پرفشاری خون نیز از دیگر موارد مشکل آفرین هستند.

وقتی ضربان قلب متوقف می‌شود

ایست قلبی ناگهانی اصطلاحی پزشکی است که در زمان توقف فعالیت قلب به کار برده می شود. همان گونه از نام آن مشخص است، این شرایط بدون هیچ هشداری و به صورت ناگهانی رخ می دهد.

فرمول غذایی برای مقابله با بیماری قلبی

اگر به بیماری قلبی مبتلا هستید، مصرف سبزی های برگدار، مانند کیل، کاهو، جعفری و اسفناج یکی از بهترین اقداماتی است که می توانید مد نظر قرار دهید.

12 دردسر برای قلب شما: از دور کمر تا تلویزیون

اگر یک زن هستید، اندازه دور کمر بیش از 89 سانتیمتر و اگر مرد هستید بیش از 101 سانتیمتر می تواند خطر بیماری قلبی را افزایش دهد. 

چگونه سلامت قلب خود را بهبود ببخشیم؟

اضافه وزن با برخی عوامل خطرآفرین کلیدی برای بیماری قلبی، از جمله فشار خون بالا، دیابت نوع 2، و اشکال بد کلسترول پیوند خورده است. 

آیا پروبیوتیک‌ها برای سلامت قلب مفید هستند؟

پروبیوتیک ها می توانند به احیای باکتری های سالم روده کمک کنند که ممکن است به بهبود سلامت قلب منتج شود. 

یک حبه سیر در روز برای جلوگیری از بیماری قلبی

مطالعات مختلف نشان داده اند که سیر می تواند به آرامش و گشاد شدن سرخرگ ها، پیشگیری از لخته شدن خون، بهبود گردش خون و کاهش کلسترول کمک کند.

نسخه‌ی کاکائویی برای تقویت سلامت قلب!

افراد مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی نسبت به افرادی با ریتم قلب عادی پنج برابر احتمال بیشتری دارد سکته مغزی را تجربه کنند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: بیماری قلبی سلامت قلب حمله قلبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۸۲۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چاق ها، عصرها ورزش کنند

به گزارش مدیکال نیوز، مطالعه جدید محققان دانشگاه سیدنی استرالیا نشان می‌دهد که انجام بیشتر فعالیت‌های بدنی در طول شب بیشترین فواید سلامتی را برای افراد چاق دارد.

مطالعه اخیر گزارش می‌دهد که بیش از ۱ میلیارد نفر در جهان به چاقی مبتلا هستند و پیش بینی می‌شود که این تعداد به طور بالقوه تا سال ۲۰۵۰ به ۴ میلیارد نفر برسد.

«آنجلو ساباگ»، محقق و فیزیولوژیست ورزشی در دانشگاه سیدنی استرالیا، گفت: «اضافه وزن یا چاقی یک عامل خطر مهم برای بسیاری از بیماری‌های مزمن مانند دیابت، بیماری‌های قلبی عروقی و انواع سرطان‌ها است».

یکی از عوامل کلیدی عوارض مرتبط با چاقی، مقاومت به انسولین است - وضعیتی که در نهایت منجر به سطح بالای گلوکز خون و دیابت نوع ۲ می‌شود. ساباگ گفت: «داشتن سطوح بالای گلوکز خون می‌تواند آسیب فاجعه بار به سیستم قلبی عروقی ما وارد کند و منجر به نارسایی اندام شود.»

برای این مطالعه، محققان داده‌های حدود ۳۰۰۰۰ نفر بالای ۴۰ سال را تجزیه و تحلیل کردند. همه شرکت‌کنندگان دچار چاقی بودند و حدود ۳۰۰۰ نفر به دیابت نوع ۲ مبتلا بودند.

محققان سطح فعالیت بدنی آن‌ها را در صبح، بعدازظهر و عصر طی حدود هشت سال زیر نظر داشتند.

در پایان مطالعه، دانشمندان دریافتند افرادی که بیشتر فعالیت بدنی هوازی متوسط تا شدید خود را بین ساعت ۶ بعد از ظهر تا نیمه شب انجام می‌دادند کمترین خطر مرگ زودرس و مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی را داشتند.

هم فعالیت بدنی متوسط و هم شدید، ضربان قلب و تنفس فرد را افزایش می‌دهد. نمونه‌هایی از فعالیت بدنی متوسط عبارتند از:

• پیاده روی سریع

• چمن زنی

• بلند کردن وزنه

• شنا کردن

انواع فعالیت بدنی شدید عبارتند از:

• دویدن

• بیل زدن

• ایروبیک

• بازی فوتبال یا بسکتبال

ساباگ گفت: «نتایج ممکن است تا حدودی با بهبود تنظیم متابولیک قلبی مرتبط با انجام فعالیت بدنی در طول شب توضیح داده شود، نظریه‌ای که توسط مطالعات بالینی اخیر پشتیبانی می‌شود.»

او توضیح داد: «بدن ما در شب بیشترین مقاومت را به انسولین دارد و برای کسانی که نمی‌توانند انسولین بیشتری برای جبران آن تولید کنند انجام فعالیت بدنی در این زمان ممکن است مقداری از مقاومت طبیعی به انسولین در شب را جبران کند.»

ساباگ افزود: «علاوه بر این، یافته‌های اخیر یک مطالعه بالینی کوچک‌تر نشان داد که ورزش در اواخر روز منجر به بهبود بیشتر فشار خون می‌شود، که یک عامل خطر مهم برای مرگ زودرس و بیماری‌های قلبی عروقی است.»

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • توسعه بخش‌ درمانی کلینیک امام حسن مجتبی(ع) همدان در هفته سلامت
  • «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • چاق ها، عصرها ورزش کنند
  • خود مراقبتی و تغذیه صحیح عاملی موثر در پیشگیری از بیماری‌های قلبی
  • استان همدان صاحب آزمایشگاه تخصصی ژنتیک شد
  • پرداخت ۱۸ میلیارد تومان برای بیماری‌های صعب العلاج
  • این شکلات سطح کلسترول بد را افزایش می‌دهد | چه نوع شکلاتی انتخاب کنیم؟
  • فعالیت ۶۷۰ مرکز خدمات سلامت در استان اردبیل
  • برپایی سفره سلامت در مدارس خلخال
  • درد قفسه سینه را جدی بگیرید