Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@04:31:35 GMT

طرح هوشمند تفکیک از مبداء پسماند خشک در قدمگاه

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۸۲۸۱۷

طرح هوشمند تفکیک از مبداء پسماند خشک در قدمگاه

مراسم افتتاحیه طرح هوشمند تفکیک از مبداء پسماند خشک شهر قدمگاه با حضور شهروندان و مسئولان شهری و استانی برگزار شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان‌رضوی، این طرح با مشارکت سازمان همیاری شهردای‌های خراسان‌رضوی، شورای اسلامی و شهرداری قدمگاه به منظور ساماندهی تفکیک پسماند خشک از مبداء در این منطقه به عنوان چهارمین شهر استان اجرا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر طرح‌های تفکیک پسماند سازمان همیاری در مراسم افتتاحیه این طرح در قدمگاه، عنوان کرد: تقدس مذهبی و سرسبزی و محیط زیست سالم در کنار جنبه تاریخی این شهر به عنوان 3 ضلع شاخص توسعه، علاوه‌بر جذابیت برای شهروندان، زائران و مجاوران، توجه ویژه مسئولان را می‌طلبد.

سید محمد فاطمی ادامه داد: با توجه به جمعیت حدود 4 هزار نفری شهر قدمگاه و پذیرایی حدود 8 میلیون زائر و گردشگر در سال، لزوم اجرای طرح‌های به‌روز به ویژه در حوزه خدمات شهری را در این شهر دو چندان می‌کند.

وی افزود: افتخار داریم با همکاری شهرداری پس از اجرای موفق این طرح در شهرهای نیشابور، چناران و شهر عشق آباد و بخش میان جلگه، به عنوان چهارمین شهر استان در شهر قدمگاه نیز این طرح را آغاز کنیم.

وی با اشاره به اشتغال‌زایی برای 8 نفر از نیروهای بومی شهر قدمگاه، بیان کرد: در اجرای طرح تفکیک از مبداء پسماند خشک در این شهر تعداد 2 دستگاه وانت و پرسنل با لباس‌های فرم و دارای کارت شناسایی به انجام آموزش‌های لازم و جمع‌آوری پسماند می‌پردازند، همچنین مخازنی از جنس کارتن پلاست برای مدارس، ادارات، مراکز آموزشی، اصناف و کیسه‌های پلاستیکی ویژه برای توزیع در منازل به عنوان مبادی تولید پسماند در نظر گرفته شده است.

مدیر طرح‌های محیط زیستی و تفکیک پسماند سازمان همیاری با بیان این که مدیریت پسماند به عنوان یکی از شاخص‌های مهم توسعه شهری مطرح است، عنوان کرد: پسماند شهری که در دنیا به عنوان طلای کثیف مطرح است پس از بازیافت به عنوان بخشی از سرمایه یک شهر محسوب می‌شود که با مدیریت منسجم و تفکیک اصولی آن می‌توان بخشی عمده‌ای از این سرمایه را به چرخه مصرف بازگرداند.

وی ایجاد درآمد پایدار برای شهروندان و شهرداری را یکی از مزیت‌های مهم طرح تفکیک از مبدا پسماند خشک عنوان کرد و افزود: تفکیک صحیح پسماند، صرفه‌جویی در مصرف منابع طبیعی اولیه و انرژی برای تولید را در بر خواهد داشت و مهم‌تر از این‌ها کاهش هزینه‌های مدیریت شهری از جمله هزینه نیروی انسانی، تنظیف، حمل و نقل و دفن پسماند را نیز به شدت کاهش می‌دهد و باعث صرفه‌جویی در فضای اشغال شده برای دفن زباله‌ها می‌شود.

فاطمی خاطرنشان کرد: افق برنامه‌های سازمان همیاری در حوزه پسماند و اجرای طرح هوشمند تفکیک از مبداء در شهرهای مختلف، حرکت به سوی شهرهای پاک و جامعه‌ای به دور از زباله‌های دورریز است و تلاش داریم با همکاری و همراهی شهروندان و مسئولان شهری در جهت بهره‌برداری بهینه از پسماندهای خشک و همچنین پسماندهای تر برای تولید کودهای آلی کشاورزی و... گام برداریم.

مدیر طرح‌های زیست محیطی و تفکیک پسماند سازمان همیاری با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در جهت اجرای طرح تفکیک از مبداء پسماند خشک در دیگر شهرهای استان، گفت: اجرای این طرح در شهرهای کوچک و کم برخوردار گویای توجه ویژه سازمان همیاری به شهرهای کمتر توسعه یافته استان است که امیدواریم اجرای آن در شهر قدمگاه، آغازی برای تعاملات بیشتر شهرداری این شهر با سازمان همیاری باشد.

وی اظهار کرد: سازمان همیاری بنا به رسالتش به عنوان بازوی حمایتی در کنار شهرداری‌ها قرار دارد و در افق برنامه‌های پیش روی خود کمک به شهرهای کوچک‌تر و سرمایه‌گذاری بر اساس ظرفیت‌های موجود در هر منطقه را مورد توجه قرار داده است که امیدواریم بتوانیم با اجرای طرح‌های اقتصادی مشترک در جهت آبادانی هرچه بیشتر شهر پرظرفیت قدمگاه، همیار شهرداری و مدیریت شهری آن باشیم.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۸۲۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون وزیر ارتباطات: پنجره واحد خدمات هوشمند دانشگاهی برگزیده شد

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: پنجره واحد خدمات هوشمند دانشگاهی در بخش جوایز اجلاس جامعه اطلاعاتی WSIS ۲۰۲۴ سازمان ملل به عنوان یکی از پروژه‌های منتخب برگزیده شد.

محمد خوانساری در ویراستی آورده است: پنجره واحد خدمات هوشمند دانشگاهی (usw.msrt.ir) که ماحصل همکاری سازمان فناوری اطلاعات با وزارت علوم است، در بخش جوائز اجلاس جامعه اطلاعاتی WSIS ۲۰۲۴ سازمان ملل به عنوان یکی از پروژه‌های منتخب برگزیده شد.

وی افزود: این پروژه گام مهمی در هوشمندسازی خدمات دانشگاهی کشور محسوب می‌شود. این موفقیت را به تلاشگران پیاده سازی این سامانه و جامعه دانشگاهی تبریک عرض می کنم.

منبع: سیتنا

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • مشکل اقتصادی با همیاری مردم حل می‌شود
  • لزوم فرهنگ‌سازی تفکیک زباله‌های خطرناک در قم
  • حذف جعبه های جمع آوری زباله در معابر تبریز
  • ضرورت فرهنگ‌سازی برای جداسازی زباله‌های شهری خطرناک در قم
  • پنجره واحد خدمات هوشمند دانشگاهی برگزیده شد
  • «نوماند» سد راه یا بازوی پنهان مافیای زباله؟!
  • معاون وزیر ارتباطات: پنجره واحد خدمات هوشمند دانشگاهی برگزیده شد
  • سگ‌های بلاصاحب با ۲ اکیپ گشتی خودرویی به صورت مستمر زنده‌گیری می‌شوند
  • گزارش دهی رئیس سازمان بهزیستی به شورا فردا
  • از حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور در صحن شورا تا بررسی بهای خدمات مدیریت پسماند