Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، شرکت کنندگان در این رقابت بین المللی که توسط نشریه معماری آمریکایی eVolo برگزار می‌شود امسال ایده‌های جذابی را در معرض نمایش قرار دادند که از جمله آنها می‌توان به طراحی شهرهای شناور تا آسمان خراش‌های مجهز به سیستم فیلتر و بازیافت زباله اشاره کرد.

این رقابت از سال ۲۰۰۶ برگزار می‌شود و ایده‌های معماری ای در آن مورد توجه قرار می‌گیرد که در آنها به فناوری، اصول زیبایی شناختی، سازگاری با محیط زیست، ثبات و استحکام بنا و غیره توجه شده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امسال ۴۷۸ داوطلب در این رقابت شرکت کردند که در نهایت ۲۷ طرح به عنوان طرح‌های برگزیده اعلام شدند.

برگزیده اول این رقابت یک طراح صرب به نام Marko Dragicevic است. در آسمانخراش طراحی شده توسط وی به جای دفن زباله‌ها در زمین از بخشی از خود ساختمان برای تجمیع زباله و بازیافت آن استفاده می‌شود. در جریان بازیافت زباله‌ها گاز متان تولید شده جمع آوری شده و برای تولید برق مورد نیاز ساختمان استفاده می‌شود.

دو معمار لهستانی به نام‌های Klaudia Gołaszewska و Marek Grodzickiنیز رتبه دوم را کسب کردند. آسمان خراش طراحی شده توسط آنها شبیه به یک دودکش است که از سیستم تصفیه و پالایش پیشرفته‌ای برای تمیز کردن هوا نیز برخوردار است. حدود ۷۵۰۰ نفر قادر به زندگی در چنین ساختمانی خواهند بود.

رتبه سوم به سه معمار انگلیسی رسیده که آسمان خراش طراحی شده توسط آنها از سازگاری کامل با محیط زیست برخوردار است. استفاده از مواد طبیعی باعث شده بتوان این آسمان خراش را به عنوان یک سازه تحقیقاتی در دل طبیعت برپا کرد و آن را برای رشد طبیعی گیاهان و حیوانات نیز مورد استفاده قرار داد.

یکی دیگر از طرح‌های منتخب این رقابت که توسط معماران روس ارائه شده یک مرکز تحقیقاتی سازگار با محیط زیست معلق در فضاست که یک سازه مفصل استحکام آن را تضمین می‌کند.

چینی‌ها نیز با الهام از شهرهای باستانی مصر، طرح شهری شناور را ارائه کرده اند که برای معلق ماندن آن در فضا از نوعی وسیله هیدروژنی استفاده می‌شود.

کد خبر 4610381

منبع: مهر

کلیدواژه: معماری معماری و شهرسازی ایالات متحده آمریکا حفاظت از محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۸۳۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند بازیکن استقلال به دنبال تغییر نظر نکو! (عکس)

به گزارش ورزش سه، تمرینات استقلال در تعطیلات لیگ برتر دنبال می‌شود و بازیکنان این تیم به دنبال حفظ آمادگی خود برای ادامه مسابقات لیگ برتر هستند و اولین بازی خود در سال جدید را 18 فروردین مقابل مس رفسنجان انجام خواهند داد.

تمرین روز گذشته استقلال در سالن وزنه برگزار شد و بازیکنانی که در این فصل کمتر فرصت حضور در زمین پیدا کرده بودند با انگیزه خاصی به تمرین پرداختند تا شانس حضور در ترکیب این تیم را داشته باشند و فرصت‌های بیشتری نصیب آنها شود.

امیرعلی صادقی وینگر جدید استقلال یکی از بازیکنانی است که هنوز فرصت حضور در زمین را پیدا نکرده و در کنار محمدرضا خالدآبادی بدون حتی یک دقیقه بازی فصل را ادامه داده است، آرمان رمضانی و زبیر نیک‌نفس به عنوان بازیکن جانشین در زمین مسابقه حاضر می‌شوند و محمدحسین مرادمند هم با توجه به مصدومیتی که داشته در مسابقات اخیر مورد استفاده قرار نگرفته است.

میلاد فخرالدینی هم دیگر بازیکنی است که با توجه به درخشش صالح حردانی نیمکت نشین شده است و از شرایط مسابقه دور شده، این در حالی است که او در نیم فصل نخست یکی از بهترین بازیکنان آلومینیوم اراک بود.

هفته های پایانی لیگ برتر و رقابت شدیدی که بین باشگاه ها وجود دارد باعث می‌شود تا تیم ها روی تک تک بازیکنان حساب ویژه ای باز کنند و هم سطح بودند بازیکنان یک تیم می‌تواند فرمولی برای موفقیت باشد.

دیگر خبرها

  • ۱۵۰ تن زباله روزانه در ایام پیک مسافری در آستارا تولید می شود
  • اعزام تکواندوکار کرمانشاهی به رقابت‌های آسیایی تایلند
  • مريم طوسى فعلا تا بازي‌هاى آسيايى ٢٠٢٦ در پيست
  • تولید دوربین سریع با قابلیت ثبت ۱۵۶ هزار میلیارد فریم در ثانیه
  • چند بازیکن استقلال به دنبال تغییر نظر نکو! (عکس)
  • روزانه ۱۵۰ تن زباله در آستارا تولید می‌شود
  • حمله یک پرسپولیسی به رکورد خاطره انگیز دراگان اسکوچیچ
  • نفرات برتر رقابت های کوراش در خراسان‌شمالی مشخص شدند
  • پنجره‌های خورشیدی، انقلاب آینده در معماری شهری
  • شکست انحصار تولید پرینتر سه‌بعدی فلزی با قابلیت ساخت قطعات پیچیده