Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-25@06:04:33 GMT

بازغی: زمان اعتماد نکردن به فیلم‌‌ اولی‌ها گذشته است

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۸۴۱۴۰

به گزارش پارس نیوز، فیلم سینمایی "خانه دیگری" نخستین ساخته بهنوش صادقی بعد از سه سال انتظار صف اکران نهایتا توانست پروانه نمایش خود را دریافت کرده و از چهارشنبه هفته جاری راهی پرده اکران خواهد شد.

این فیلم نخستین بار در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر اکران شد و در زمان خود توانست نظرات مثبت و منفی متفاوتی را از آن خود نماید اما حال بعد از سه سال انتظار شانس خود را در اکران می آزماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شانسی که باید دید در اکران ماه رمضان با استقبال مخاطبان روبرو خواهد شد یا خیر.

فیلم سینمایی خانه دیگری در زمان اکران خود در جشنواره فیلم فجر با استقبال سرد اهالی رسانه و منتقدان روبرو شد اما بعد از آن نقدهایی مثبت هم از سوی معدود افرادی که فیلم را تماشا کرده بودند دریافت کرد. حال باید دید در اکران عموم با استقبال مخاطبان مواجه می شود و آیا جامعه نیز همچون خبرنگاران فیلم را پس می زند یا نه.

ناصر هاشمی در این فیلم روایتگر قصه زندگی قصه پدری است به نام حبیب اله که در سال های آخر عمر تصمیم گرفته به خانه آبا و اجدادی اش برگردد. او خانواده اکرم، از اقوام دورش را برای پرستاری و مراقبت از خود به این خانه دعوت کرده تا با او زندگی کنند. در این میان، خوشی ها و ناخوشی های این خانواده زندگی حبیب اله و دختر و دامادش را تحت الشعاع قرار می دهد.

***صادقی: «خانه دیگری» روایتی از تغییر در زندگی مرد خانواده است

بهنوش صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، درباره مضمون و شخصیت‌های فیلم خانه دیگری گفت: دغدغه من برای ساخت این فیلم مسائل روزمره اما عمیق در جامعه است. مسائلی که شاید در روزمرگی ما گم می‌شوند اما نمی توان تاثیر آنها را کتمان کرد.

وی در همین راستا ادامه داد: بدون شک مسائل خانوادگی برای همه ما هر روز اتفاق می افتد و من سعی کردم برشی از همین اتفاقات را در قالب روایتی تازه به تصویر بکشم. روایتی که این بار با تغییرات در زندگی مرد خانواده رخ می دهد.

***بازغی: زمان اعتماد نکردن به فیلم‌های اول گذشته است

پژمان بازغی بازیگر این فیلم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان درباره همکاری با یک کارگردان کار اولی گفت: فیلم‌های فیلم اول درخشان هستند و دیگر زمان اعتماد نکردن به فیلم‌های اول گذشته است. امروز مردم به سینما اعتماد دارند و سینما همراه با جامعه شده و فیلم‌های اول امروز سواد و انگیزه کافی دارند و فیلم‌های خوبی می‌سازند، هرچند فیلم خوب حتما فیلم "بفروشی" نیست.

وی درباره عدم استقبال از این فیلم در نخستین اکرانش طی جشنواره افزود: متاسفم که در زمان اکران فیلم در جشنواره فیلم فجر استقبال بدی از سوی اهالی رسانه صورت گرفت. از نظر من دوران بی اعتنایی به فیلم اولی ها پایان یافته است. نمی دانم دلیل این بی اعتنایی ها چیست. من در میان جمع هیچ کدام از منتقدین را نمی بینم و احساس می کنم این بی اعتنایی به ساختار سینما صدمه می زند.

پس از ساخت فیلم خانه دیگری بهنوش صادقی از ساخت فیلم جدیدش در سال بعد خبر داد اما از آن خبر سه سال می گذرد و صادقی همچنان فیلم جدید خود را کلید نزده است. شاید شکست اثر در جشنواره دلیل پس زدگی این کارگردان است و یا شاید وی منتظر بازخورد مخاطب عموم به اثر خود است.

حال باید دید خانه دیگری به عنوان یک فیلم اول از کارگردانی جوان با توجه به حضور چهره های مطرح سینما و تلویزیون در گیشه نه چندان مطلوب ماه جاری می تواند صادقی را به ساخت فیلم بعدی ترغیب کند یا خیر.

گفتنی است گوهر خیراندیش، لیلا زارع، پژمان بازغی، مهنوش صادقی، روشنک گرامی، متین ستوده، علیرضا جعفری، رابعه مدنی، پیمان یونسی، امیرجمشید صادقی، ناصر هاشمی از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: جشنواره فیلم فجر ماه رمضان جشنواره فیلم رسانه جامعه خانواده ساخت فیلم سینما و تلویزیون گذشته زمان پارس فیل پارس نیوز اعتماد نکردن اولی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۸۴۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«نویزآف» در گالری بام

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ امیرعباسی گفت: «نویزآف» سومین نمایشگاه انفرادی من است.  در این مجموعه متأثر از سانسور احساسات و عواطفی که درهر دوره‌ای شاهد آن هستیم و در زمان خودش دیده و شنیده نمی‌شوند به سراغ نوار‌های کاست رفتم.

وی افزود: نوار کاست که امروزه تبدیل به یکی از آیکون‌های پاپ شده است ما را به دنیای نوستالژی فرامی‌خواند. نوار‌هایی که شاید در زمان خودشان شنیده نشده‌اند یا شکسته شده‌اند. این مجموعه شامل هفت نقاشی و پنج میکس مدیا است.

عباسی با بیان این مطلب که هنرمند جست وجوگری است؛ گفت: هنگام خلق مجموعه جدیدم احساس کردم، شیوه اکسپرسیو بهتر جواب می‌دهد، از این رو با مجموعه جدید تغییر سبک دادم.

عباسی در استیمنت این نمایشگاه عنوان کرده است؛  «نویز آف گذشته هر انسان  نقش برجسته‌ای در احوال امروزش دارد. آنچه در گذشته رخ می‌دهد، در حال حاضر، شامل تغییرات و برساخت‌هایی می‌شود که توالی زمان، فرهنگ و سیاست بر آن تحمیل کرده است. اشیا نیز در برساخت زبان وفرهنگ دگرگون می‌شوند و این دگرگونی در مقابل دیدگان ما مسیری متضاد را طی می‌کند. اگر چه گاهی این سلب واقعیت یا تحریف در شکل نوستالژیک آنها تاثیری نمی‌گذارند، اما قابل توجه است.

در مجموعه پیش رو، نوار‌ها استعاره‌ای از بر ساخت زبانی و فرهنگی جوامعی نظیر ما هستند. این وارانه سازی، امروز از آن جهت برجسته شده است که نمود آن در زندگی ما، شکلی طنز گونه و قابل تامل پیدا کرده است. چیزی که در گذشته، گاهی با سانسور همراه بوده است و امروز طی فرآیندی فرهنگی، در دایره ایدئولوژیک نهاد حاکم قرار ندارند. چیزی دگرگون و فراموش شده، که ماهیت واقعی از آن سلب شده تا نوعی معنا سازی وارانه اتفاق بیافتد. اما امروز در مسیری متفاوت، اما بی اثر و تنها نوستالژیک در ذهن ما نقش بسته است.»
 
امیرعباسی متولد ۱۳۷۶ در تهران است، تاکنون آثارش را در سه نمایشگاه انفرادی و چندین نمایشگاه گروهی در معرض دید علاقه‌مندان گذاشته است. در دو نمایشگاه نخستش، «اوتاکو» و «۵۲ هرتز» شخصیت‌های انیمیشنی را به جهان آثارش فرا خوانده بود.
 
نمایشگاه نویزآف تا ۱۱ اردیبهشت در گالری بام  واقع در خیابان مطهری، خیابان قائم مقام، میدان شعاع، خیابان خدری، پلاک ۲، زنگ ۲
میزبان علاقه‌مندان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فرار بازیگر درجه چندم از کشور + جزئیات | بازیگر جنجالی کجا به سر می برد؟
  • چه کشورهایی در گذشته جزئی از خاک ایران بوده‌اند؟
  • سفر به خانه خدا بعد از ۹ سال | جزئیات عمره ۱۴۰۳
  • «پرویزخان» به خانه‌ها می‌آید
  • «نویزآف» در گالری بام
  • «پرویز خان» به خانه‌ها رسید/ روایتی متفاوت از مربی اخلاق فوتبال در راه اکران آنلاین
  • نیمه اردیبهشت ؛ زمان ثبت نام کلاس اولی ها در استان سمنان
  • سوءاستفاده سارق از اعتماد صاحب‌خانه برای سرقت طلاجات
  • مورینیو: با ناراحتی منچستریونایتد را ترک کردم؛ به تن هاخ زمان دادند، به من نه!
  • ۱۵ اردیبهشت زمان ثبت نام کلاس اولی‌ها در استان سمنان است