Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پلیس فتا استان اردبیل از شناسایی و دستگیری که از طریق بارگذاری شماره تلفن کاربران در شبکه‌های اجتماعی اقدام به اخاذی از آن‌ها می‌کردند، خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرهنگ علی قهرمان طالع در گفتگو با خبرنگار سبلان‌ما، از شناسایی اشخاصی که از طریق بارگذاری شماره تلفن کاربران در شبکه‌های اجتماعی اقدام به اخاذی از آن‌ها می‌کردند، خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:در پی مراجعه فردی به اداره پلیس و طرح شکایت در خصوص اینکه چند روزی است شخصی ناشناس با تماس‌های مکرر و بیان درخواست‌های نامتعارفش موجب سلب آسایش وی شده‌است، موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا استان اردبیل گفت: پس از بررسی‌ها و اقدامات کارشناسان پلیس، هویت مجرمان که دو نفر آقا و خانم بودند مشخص شد متهمان با ارسال پیامک به قربانیان از آنان می‌خواستند تا وجهی را در قبال حذف اطلاعات کاربریشان از صفحات غیر اخلاقی پرداخت کنند؛ که درنهایت با تلاش کارآگاهان سایبری شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ قهرمان طالع تصریح کرد: مردم عزیز در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا بخش گزارش مردمی به آدرس www.CyberPolice.ir با پلیس در میان بگذارند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۸۴۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عامل ساخت پیام‌های جعلی و هتک حرمت افراد در اینستاگرام دستگیر شد

سرهنگ مهدی مهدوی کیا  اظهار داشت: در پی مراجعه و شکایت شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس با ایجاد صفحه‌ای در اینستاگرام اقدام به انتشار پیام‌های جعلی و هتک حرمت آنها کرده است، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا شهرستان بروجرد قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا با توجه به اظهارات شاکیان و مستندات جمع آوری شده، با استفاده از اقدامات فنی خود را در راستای شناسایی متهم آغاز کردند و در کمترین زمان ممکن هویت فرد مورد نظر را شناسایی و طی هماهنگی با دستگاه قضائی متهم را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی بروجرد، ادامه داد: متهم با تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • عامل ساخت پیام‌های جعلی و هتک حرمت افراد در اینستاگرام دستگیر شد
  • کشف پراید سرقتی کمتر از ۲ ساعت در طبس
  • کلاهبردار سکه‌های تقلبی در الیگودرز دستگیر شد
  • عامل تیراندازی در ساوه دستگیر شد
  • کشف ۴ فقره سرقت احشام در قاین
  • زن موادفروش دستگیر شد / پخش تریاک با موتور
  • مجرمان سایبری در کمین بازنشستگان
  • پایان اخاذی‌های ۲ مأمور قلابی در پایتخت
  • توقیف تریلی حامل سنگ با یک تن مخدر شیشه
  • قاتلان رپر معروف دستگیر شدند