Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@13:09:45 GMT

یک بام و دو هوای ما در برخورد با شبکه های اجتماعی

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۸۴۴۵۵

یک بام و دو هوای ما در برخورد با شبکه های اجتماعی

سید محمد حسین استاد برخورد این روزهای مسئولین با فضای مجازی را یک بام و دو هوایی دانست که نشان از نگاه غیر تخصصی به حوزه رسانه و فضای مجازی دارد که گسترش آن نه تنها کمکی به حل مشکلات نخواهد کرد، بلکه موجب خدشه به اعتماد مردم خواهد شد. ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳ اقتصادی فناوری اطلاعات | اینترنت | موبایل نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مدیر روابط عمومی بانک ایران زمین در گفت و گویی با موضوع نقش شبکه های اجتماعی در اطلاع رسانی اظهار داشت: هر روز شاهد تاثیر فضای مجازی در برخورد با موضوعات مختلف از قبیل دلار، بنزین، گرانی، معضلات اجتماعی و غیره هستیم اما هنوز از گوشه کنار می شنویم که برای کنترل این موضوعات باید استفاده کنندگان از فضای مجازی را کنترل و یا محدود کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: هنوز زمان زیادی از فیلترینگ برخی از این شبکه ها نمی گذرد و آنچه در پس این محدودیت اتفاق افتاد خالی شدن فضا از رسانه هایی است که می توانستند افکار عمومی را به شکلی صحیح مدیریت کنند و اما در عمل این فضا را دو دستی تحویل به شایعه پراکنانی دادیم که به دنبال ایجاد تشنج و بحران هستند. 

استاد با اشاره به رشد تکنولوژی و امکاناتی که در اختیار عامه مردم قرار گرفته، گفت: امروز اگر نگاهی به منابع خبری بی اندازیم در بسیاری موارد این منابع از خبرگزاری ها و رسانه های رسمی به اشخاص تغییر یافته اند. در این شرایط هر فرد به عنوان یک رسانه موثر می تواند به عنوان منبع خبر مطرح شود. در این فضا ما از رسانه های تخصصی که می توانستند نقش محوری در آگاه سازی مردم داشته باشند خواستیم که شبکه های اجتماعی را که مردم در آن حضور داشتند ترک کنند و نتیجه آن این شد که بر خلاف آنچه برنامه ریزی شده بود، رسانه ها رفتند اما مردم نیامدند. 

استاد ادامه داد:  باید بپذیریم کارکرد رسانه ها اکنون تغییر کرده، شبکه های اجتماعی خود به رسانه های فعالی تبدیل شده اند که استفاده کنندگان و خوانندگانش خود تبدیل به رسانه شده اند.

مدیر روابط عمومی بانک ایران زمین با بیان این نکته که شبکه های اجتماعی مجازی با توجه به قابلیت ها و توانایی های منحصر به فرد خود از جمله اطلاع رسانی، آگاه سازی، تقویت گسترش ارتباطات میان افراد، قدرت بسیج مردم و ... مورد اقبال عمومی قرار گرفته اند ، گفت: این موضوع باید مورد بررسی دقیق قرار گرفته و راهکارهایی برای فرهنگ استفاده صحیح از این فضا در اختیار مردم قرار گیرد. 

وی با اشاره به ضرورت ارتقاع سطح سواد رسانه ای در سطوح مختلف جامعه اظهار داشت: امروز سرعت و قدرت انتشار اخبار افزایش یافته، اما قدرت تشخیص مخاطبین به همان حد رشد نکرده است و ضرورت رشد سواد رسانه ای احساس می شود تا مخاطب بتواند اخبار و اطلاعات درست را تشخیص دهد. 

استاد با اشاره به ضرورت تقویت زیر ساختهای لازم برای شبکه های اجتماعی داخلی و حضور متخصصین در این عرصه گفت: آنچه می تواند در این فضا راه گشا باشد این است که فضا را به نحوی مدیریت کنیم که مخاطبین ضمن حضور در این شبکه ها،خود به دنبال ارتقای سطح آن نیز باشند. 

مدیر روابط عمومی بانک ایران زمین در انتها با اشاره به نقش موثر تکنولوژی های جدید در تعاملات مختلف اجتماعی از مسئولین خواست تصمیمات خود را بر پایه نظر متخصصین و فعالین عرصه رسانه و تجربه های کسب شده از گذشته قرار دهند تا بتوانیم مخاطبین خود را به استفاده صحیح از این فضا سوق دهیم.

انتهای پیام/

R1010113/P/S7,86/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۸۴۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پس‌لرزه‌های توئیت کریمی قدوسی درباره یک موضوع نظامی /این هم نوعی شهوت محسوب می شود؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جواد کریمی قدوسی، نماینده مشهد در مجلس یازدهم در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «در صورت صدور اذن تا انجام اولین آزمایش یک هفته فاصله می‌باشد

توئیت کریمی قدوسی با واکنش‌هایی از سوی کاربران و فعالان رسانه‌ای مواجه شد. در همین راستا، محمد سالاری در شبکه اجتماعی ایکس با هشتگ‌های نفوذ و پایداری نوشت: «کریمی قدوسی: در صورت صدور اذن تا انجام اولین آزمایش یک هفته فاصله می‌باشد. پس از اقدام نظامی کشورمان چنین اظهاراتی از سوی نماینده انقلابی، نشانه تدبیر و بصیرت است یا پیامی برای تشکیل ائتلاف جهانی علیه ایران و افزایش تحریم و فشار بر مردم؟»

عبدالله گنجی، روزنامه نگار هم در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «این هم نوعی شهوت محسوب می شود؟ چه لزومی دارد جای رئیس سازمان انرژی اتمی نشستن و از او عبور کردن؟ چه مشکلی از نظام و مردم حل می کنید؟ لااقل تحلیل یا مطالبه کنید. خبر مجرا، صاحب و تدبیر دیگری دارد.»

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898319

دیگر خبرها

  • خون مردم و کودکان غزه بر روی دستان مالک واتس‌اپ
  • «به افق فلسطین»؛ تجربه‌ای شیرین در رسانه ملی بود/ آماده باش کامل عوامل یک برنامه برای «وعده صادق»
  • پس‌لرزه‌های توئیت کریمی قدوسی درباره یک موضوع نظامی /این هم نوعی شهوت محسوب می شود؟
  • تولیدات صداوسیما را از شبکه‌های اجتماعی می‌بینند نه تلویزیون/ یک‌ونیم میلیارد بازدید نشان از عدم موفقیت تلویزوین است، نه موفقیت!
  • تامین امنیت جامعه و مقابله با ناهنجاری های اجتماعی و برخورد با مخلین امنیت از خدمات دستگاه قضایی است
  • برخورد جدی با پروژه‌های فاقد پیوست محیط زیستی/ تدوین کتاب برای آشنایی دانش‌آموزان با محیط زیست
  • برخورد با کشف حجاب درجامعه یک مطالبه مردمی است
  • ممنوعیت تیک تاک آزادی بیان مردم آمریکا را نقض می‌کند
  • پیشکسوتان و برگزیدگان رادیو کردستان تجلیل شدند
  • تامین سرمایه اجتماعی و اعتماد سازی عمومی رکن اساسی در تحقق شعار سال است