Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@21:35:49 GMT

شریک زندگی خود را بهتر بشناسید

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۸۴۵۰۰

شریک زندگی خود را بهتر بشناسید

زندگی زناشویی پر از رمز و رازهایی است که برای یافتن آنها باید مهارت‌های ویژه و اثربخشی را آموخت تا بتوان زندگی جذاب و پر از هیجان را برای خود و شریک زندگی رقم زد.

‌بر خلاف تفکر بسیاری از افراد که زندگی زناشویی را تنها در ازدواج و زیر یک سقف زندگی کردن می‌دانند باید برای پایداری زندگی، شیوه سبک آن را آموخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته یک روانشناس در زندگی زناشویی مرد و زن باید مهارت‌هایی را بیاموزند که بتوانند در بطن زندگی با اجرا کردن آن مهارت‌ها زندگی جذاب خود را پر از هیجان و زیبایی کنند.

محمد تقدیری در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه مردان در مقابل رفتار همسر خود بسیار حساس هستند اظهار کرد: بسیاری از مردان و یا به جرأت می‌توان گفت تمام آنها از زنانی که رفتارهای غیرمعقول و عادت‌های نامناسبی را از خود نشان می‌دهند انزجار داشته و آنها را شریک مناسبی برای زندگی نمی‌دانند.

وی ادامه داد: زنان هیستریونیک، مهرورز حمایتگر، شکاک و زن مردنما از دسته زنانی هستند که مورد علاقه بسیاری از مردان نبوده و در واقع در زندگی زناشویی خود دچار مشکل می‌شوند.

تقدیری با اشاره به زنان هیستریونیک یا توجه طلب تصریح کرد: این دسته از زنان افرادی هستند که علاقه دارند مورد توجه بیش از حد واقع شوند و می‌خواهند که گرم و قدرتمند به چشم بیایند در صورتی که به شدت در پشت صحنه یخ زده‌اند و این رفتار مصنوعی نه‌تنها در مقابل همسرشان بلکه در عموم افراد نیز کاملاً قابل تشخیص است.

وی در رابطه با زنان مهرورز حمایتگر عنوان کرد: معمولاً این دسته از زنان همسران خود را با کودکان اشتباه گرفته و در واقع ایفای نقش یک مادر را جایگزین نقش همسری خود می‌کنند و همیشه مانند یک کودک با همسر خود برخورد کرده که متأسفانه آمار برخی از مراجعه کنندگان در رابطه با این موضوع هم نتیجه عادت غلط زن در خانواده است.

این روانشناس با تاکید بر اینکه زنان شکاک با گذشت زمان پایه‌های زندگی خود را سست می‌کنند خاطرنشان کرد: این گروه از زنان به طرز شگفت انگیزی به همسر خود شک دارند و به طور مداوم در جستجوی نشانه‌ای از خیانت هستند، این گروه بدون مقدمه به دنبال همسرشان بوده و همیشه او را تعقیب می‌کنند.

تقدیری با اشاره به گروه آخر، زنان مردنما مطرح کرد: این دسته از زنان به انجام کارهای مردانه علاقه شدیدی دارند و به طرز عجیبی از ظرافت زنانه دوری می‌کنند و مردانی که با این گروه زندگی از زنان می‌کنند با گذر زمان مردانگی خود را از دست داده و در این گروه وظایف افراد جابجا می‌شود.

این مشاور خانواده با تاکید بر اینکه زن در بستر خانواده باید لطافت و ظرافت‌های خود را حفظ کند اضافه کرد: در بستر خانواده، هر یک از اعضا وظیفه تعیین شده‌ای را دارند و زنان نباید به هیچ عنوان با انجام رفتارهای مردانه و خشن این حس را به همسر خود القا کنند که می‌توانند بسیاری از کارهای روزمره خانه را خود به تنهایی انجام دهند.

تقدیری در پایان با اشاره به اینکه آموزش مهارت‌های سبک زندگی و چگونگی برخورد با همسر پیش از ازدواج بسیار مهم و ضروری است افزود: متأسفانه بسیاری از افراد بدون اینکه حتی ذره‌ای نسبت به مهارت‌های زندگی شناخت داشته باشند اقدام به ازدواج کرده و با با انجام اقدامات ناشیانه به علت عدم آگاهی در بطن زندگی دچار مشکل می‌شوند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شریک زندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۸۴۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین رژیم غذایی برای سلامت مغز | غذاهای مفید برای ترمیم سلول های مغز را بشناسید

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، محققان افراد را در چهار الگوی غذایی طبقه بندی کردند.

این الگوهای غذایی شامل:

• بدون نشاسته یا نشاسته کم

• گیاه خواری

• پروتئین زیاد و فیبر کم

• متعادل

بیش از نیمی از افرادی که مورد بررسی قرار گرفتند در دسته «متعادل» قرار گرفتند و نتایج سلامت روان و عملکرد شناختی گزارش شده آنها بهتر از سه مورد دیگر بود.

افرادی که از رژیم غذایی پر پروتئین / کم فیبر پیروی می‌کردند، نسبت به افرادی که از رژیم غذایی متعادل پیروی می‌کردند، حجم ماده خاکستری کمتری در بخشی از مغز به نام شکنج پست مرکزی داشتند که نحوه حرکت بدن ما را در محیط هماهنگ می‌کند.

این افراد تمرکز و حافظه بهتری دارند | راهکاری ساده برای حفظ جوانی مغز

علاوه بر این، افرادی که گیاهخوار بودند، در بخشی از مغز به نام تالاموس و Precuneus حجم خاکستری بالاتری داشتند. نکته قابل توجه، این مطالعه نشان داد که خطر ابتلا به مشکلات روانی در افرادی که سبزیجات و میوه‌های بیشتری مصرف می‌کنند، افزایش یافته است، یافته‌ای که نویسندگان توضیح داده‌اند می‌تواند به دلیل طراحی مطالعه باشد و نیاز به مطالعه بیشتر دارد.

رژیم‌های غذایی مانند رژیم غذایی مدیترانه ای که تأکید بر ماهی و سبزیجات دارد، اثرات امیدوار کننده‌ای بر سلامت جسمی نشان داده است. اما رژیم‌های غذایی که به کاهش التهاب کمک می‌کنند نیز می‌توانند تأثیر بسزایی در سلامت مغز و سلامت روان داشته باشند.

همچنین تأثیر رژیم غذایی بر میکروبیوم روده نیز نقش مهمی در سلامت مغز دارد. شواهد نشان می‌دهد که یک روده سالم، که از طریق رژیم‌های غذایی سرشار از فیبر غذایی ایجاد می‌شود، ممکن است محور روده مغز را حفظ کرده و به طور بالقوه شناخت را بهبود بخشد.

محققان تاکید می‌کنند انتخاب شیوه زندگی نیز یک عامل مهم است و خواب با کیفیت، ورزش منظم و تکنیک‌های خوب برای مدیریت استرس برای تکمیل یک رژیم غذایی متعادل ضروری است.

کد خبر 845158 برچسب‌ها مواد غذایی خبر مهم مغز

دیگر خبرها

  • آیا چت کردن رابطه زوجین را خراب می‌کند؟
  • عراق؛ شریک تجاری همیشگی ایران/ پیش بینی رشد ۱۵ درصدی صادرات
  • حال و هوای خانه شهید طهرانی مقدم بعد از عملیات «وعده صادق»
  • تاب‌‌آوری زنانه، قدرت مادرانه
  • عجیب‌ترین اسکناس‌های دنیا را بشناسید
  • مهارت آموزی ۴ هزار نفر از آسیب دیدگان اجتماعی در خراسان جنوبی
  • منظور از تاب‌آوری زنانه چیست؟
  • بایدن: اسرائیل قدرتمندترین شریک ما در منطقه است
  • بهترین رژیم غذایی برای سلامت مغز | غذاهای مفید برای ترمیم سلول های مغز را بشناسید
  • ببینید | سلطان گل به خودی را بشناسید؛ باورتان می‌شود انقدر سریع؟