Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،پرویز میرزایی رئیس مرکز بهداشت خرمشهر سه شنبه  با بیان اینکه موردی از بیماری التور در خرمشهر مشاهده نشده اما موارد شبه وبا گزارش شده است گفت: با توجه به شروع پیک اول التور و مشاهده بیماری های شبه وبا مراقبت های ویژه به خصوص موارد اسهالی در همه مراکز درمانی و خانه های بهداشتی خرمشهر اجرا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این راستا از تمام موارد اسهالی نمونه برداری شده و آزمایشگاه ها نیز هر مورد اسهالی و بیماری منتقله از طریق آب و غذا را بررسی کنند.

رئیس مرکز بهداشت خرمشهر با بیان اینکه اقدام مداخله ای برای کنترل بیمارهای منتقله از طریق آب و غذا با جدیت انجام شده گفت: از اعضای شورای سلامت به ویژه آبفای شهری و روستایی، دهیاران ، بخشداران و محیط زیست خرمشهر خواسته شده با فروکش کردن سیلاب با شبکه بهداشت در ارتباط باشند.

میرزایی ادامه داد: در روستاها به دهیاران و بهورزان تاکید شده دستورالعمل های بهداشتی را با دقت رعایت کنند.

وی افزود: در روستاهایی که درگیر سیل بودند آموزش های لازم در زمینه مصرف مواد غذایی به همه گروه های هدف خصوصا مادران باردار ارائه شده است.

رئیس مرکز بهداشت خرمشهر بر ترمیم شکستگی شبکه انتقال آب آشامیدنی در شهر و روستای شهرستان خرمشهر تاکید کرد و گفت: از آنجا که شکستگی لوله های انتقال آب آشامیدنی موجب آلودگی شبکه آب می شود لذا برای ترمیم سریع شبکه انتقال آب به اداره امور آب شهری و روستایی تاکید شده است.

میرزایی رعایت بهداشت فردی را از راهکارهای پیشگیری از شیوع التور بیان کرد و افزود: شست و شوی دست ها قبل از مصرف غذا و اطمینان از پاک شدن میوه و صیفی جات از گل و لای توصیه می شود.

انتهای پیام / د

اجرای طرح پیشگیری از التور

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سیلاب وبا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۸۴۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی روند افزایش دما در آبادان و خرمشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، محمد سبزه زاری مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: در بررسی نقشه‌های پیش‌یابی تا اواخر وقت امروز احتمال رگبار و رعد و برق در مناطق شمالی، شرقی، جنوب شرقی و به ویژه در ارتفاعات استان وجود خواهد داشت.
طی امروز و فردا وزش باد در مناطق جنوبی، غربی، مرکزی و شمالی در برخی ساعات متوسط خواهد بود.
تا اوایل هفته آینده روند افزایش دما در سطح استان پیش‌بینی می‌شود و در این مدت استقرار جریانات جنوبی سبب افزایش رطوبت در مناطق جنوبی و مرکزی و غربی خواهد شد.
بیشترین دمای ثبت شده در آبادان و خرمشهر طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۶ درجه و کمترین میزان دمای ثبت شده در این مدت زمانی ۲۲ درجه گزارش شده است.

دیگر خبرها

  • پیش بینی روند افزایش دما در آبادان و خرمشهر
  • مرکز متخلف خدمات زیبایی در خرمشهر مهروموم شد
  • یک مرکز غیرمجاز ارائه خدمات زیبایی در خرمشهر پلمب شد
  • مهر و موم مرکز غیرمجاز ارائه خدمات زیبایی در خرمشهر
  • آغاز لوله گذاری آبرسانی در مناطق حاشیه ای خرمشهر
  • آغاز لوله‌گذاری آبرسانی به روستا‌های محروم خرمشهر
  • ویزیت رایگان در‌ مناطق روستایی کنت
  • پیش بینی وزش باد و گرد و خاک در آبادان و خرمشهر
  • اجرای بیش از ۳ هزار کیلومتر شبکه گاز در استان کرمان در سال ۱۴۰۲
  • جذب ۷۰۰ نیروی جدید در شبکه بهداشت اصفهان