Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

معاون ساخت وتوسعه آزادراه‌ها در تشریح برنامه‌ها و اهداف سالجاری گفت: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته 300 کیلومتر آزادراه امسال آماده بهره‌برداری می‌شود و عملیات اجرایی 500 کیلومتر آزادراه جدید نیز آغاز خواهد شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی وامور بین‌الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، سید حسین میرشفیع سالجاری را در توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور دوران طلایی توسعه آزادراه‌های کشور نامید و گفت: سالجاری با بهره‌برداری از منطقه یک آزادراه تهران- شمال به طول 32 کیلومتر، آزادراه همت- کرج به طول 9 کیلومتر و آزادراه کنارگذر جنوبی تهران به طول 158 کیلومتر و قطعات 2 و 3 و 4 آزادراه اراک-خرم آباد به طول 67 کیلومترگام مهمی در ساماندهی ترافیک پایتخت برداشته و گلوگاه‌های مهم ترافیکی دو استان پرجمعیت تهران و البرز رفع خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کنارگذر شرق اصفهان به طول 63 کیلومتر، قطعه چهار آزادراه تبریز- ارومیه به طول 35 کیلومتر و آزادراه اصفهان- شیراز به طول 223 کیلومتر دیگر آزادراه های کشور هستند که عملیات اجرایی آنها طی سالجاری تکمیل خواهد شد.

میرشفیع توسعه شبکه آزادراهی را به دلیل امنیت، سرعت و استاندارد در طراحی و اجرا بهترین گزینه حمل‌ونقل کالا در کشور  دانست و عنوان کرد: در راستای بهبود شرایط راه‌های کشور و افزایش ایمنی در سالجاری عملیات اجرایی چند آزادراه دیگر در محورهای مواصلاتی مهم کشور آغاز خواهد شد.

معاون ساخت وتوسعه آزادراه‌ها ادامه داد: قطعه 3 آزادراه مرند- بازرگان، بخشی از آزادراه ارومیه- تبریز، آزادراه مهریز- اردکان، کنارگذر یزد، بخشی از کمربندی قم و کنارگذر آبادان- خرمشهر آزادراه‌هایی هستند که عملیات اجرایی آنها در سالجاری آغاز خواهد شد.

وی همچنین تکمیل آزادراه های حرم تا حرم، مشهد- باغچه، کرمانشاه- حمیل و کنارگذر اراک را بخش دیگری از برنامه‌ها در این حوزه معرفی کرد.

میرشفیع با تاکید بر پیش بینی روش‌های تامین مالی  مناسبی در بودجه سالجاری گفت: پروژه‌های مذکور ردیف اعتباری مصوب دارند اما با توجه به پایین بودن رقم بودجه در پروژه‌های آزادراهی و تمرکز بر اسناد خزانه اسلامی و اوراق مشارکت که آن هم محدودیت دارد و باید بر اساس ابلاغ سازمان برنامه و بودجه به پروژه‌های تزریق شود، لازم است روش‌های تامین سرمایه جدیدی برای پروژه‌های آزادراهی پیش بینی شود که خوشبختانه امسال این اتفاق افتاده است.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: آزادراه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۸۴۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود مراکز خدمات رفاهی در آزاد راه پر تردد قزوین - رشت+ فیلم

بدون تردید بهره برداری از آزادراه قزوین - رشت در سال ۸۸ که امروز نیز یکی از پرترافیک‌ترین راه‌های ارتباطی کشور محسوب می‌شود اگرچه توانست یکی از آرزو‌های دیرینه مردم استان‌های قزوین و گیلان را به تحقق برساند، اما امروز مسافران عبورکننده از این مسیر با مشکلاتی دست به گریبان هستند که فقدان جایگاه سوخت و مجتمع‌های رفاهی در این آزادراه پرترافیک از جمله‌ی آن هاست.

جواد حق لطفی مدیر کل راهداری و حمل و نقل و جاده‌ای استان قزوین گفت: یک مجتمع رفاهی در این آزادراه تا پایان شهریور ماه به بهره برداری می‌رسد.

حق لطفی افزود: ۴ مجتمع دیگر با پیشرفت فیزیکی ۶۵ تا ۷۰ درصد هم در حال ساخت است که پیش بینی می‌شود یکی از مجتمع‌ها هم تا پایان امسال تکمیل شود.

وی اضافه کرد: مدت ساخت مجتمع های رفاهی دو سال است، اما بستگی به وضعیت سرمایه گذار هم دارد که قابل تمدید است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • برگزاری جلسه بررسی پروژه‌های اجرایی بهره برداری و توسعه آب شرب شهر مهاباد
  • نیاز به ۹۰‌ همت اعتبار برای تکمیل پروژه آزادراه حرم تا حرم
  • آغاز رسمی بهره‌برداری از ۴۰ دستگاه اتوبوس برقی ایران‌ خودرو دیزل در شهر کرج
  • کمبود مراکز خدمات رفاهی در آزاد راه پر تردد قزوین - رشت+ فیلم
  • آغاز طرح احداث کمربندی غربی شهر ملارد
  • سد و نیروگاه سریلانکا ساخت مهندسان ایرانی آماده بهره برداری شد
  • بازدید وزیر کشور از پروژه پل B1 و کنارگذر شمالی کرج
  • بهره برداری از ۸۱ پروژه عمرانی در روستاهای گیلان
  • فاز اول عملیات آبرسانی به ۴ شهر ۶۰ درصد پیشرفت دارد
  • عملیات اجرایی احداث باغ مشاهیر آغاز شد