Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@12:28:06 GMT

مسعود اخوان جم با ۲ مجسمه در بینال ونیز

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۸۴۹۵۰

مسعود اخوان جم با ۲ مجسمه در بینال ونیز

به گزارش خبرگزاری مهر، برای دومین دوره پیاپی مسعود اخوان جم با ۲ مجسمه در پاویون بنیاد GAA در بینال ونیز حضور دارد.

۲ مجسمه اخوان جم، «معضل انسان» و «متامورفیس نام دارند که یکی رویکرد نقد اجتماعی و دیگری بر اساس اساطیر ایرانی خلق شده اند و هر ۲ کنار هم در ورودی باغ زیبایی در جیاردینی مارینارِسا از روز ۱۱ مه ۲۰۱۹ به نمایش عموم در می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنیاد GAA یک سازمان غیر انتفاعی اروپایی است، این بنیاد اعلام کرده با هدف افزایش آگاهی درباره تم های فلسفی در هنر معاصر، به ویژه زمان، فضا و وجود این پاویون را برپا کرده و در همین راستا آثاری شاخص در گستره بین الملل گردهم آورده است.

GAA با اشاره به ابعاد بزرگ مجسمه‌های اخوان جم، معضل انسان با ابعاد ۴۰۰ در ۲۴۶ سانتی متر و متامورفیس در ابعاد ۲۰۷ × ۸۰ سانتیمتر و تاکید بر متریال آنها که یک فولاد خاص ضدزنگ، آلیاژی که استحکام آن ۲ برابر فولاد است و یکی از سخت‌ترین و مقاوم‌ترین آلیاژهای عصر جدید به شمار می‌رود، این آثار را حائز ظاهری زیبا، صنعتی و در عین حال لطیف معرفی و یادآوری می‌کند در هر ۲ مجسمه می‌توان سه شکل متفاوت را مشاهده کرد.

مجسمه معضل انسان، تصویری از مبارزه بین خیر و شر است، تندیس انسانی با یک جفت بال، یک بال دارای ساختار باشکوه، بال فرشته درحالی‌که بالِ دیگر ظاهری شبیه خفاش دارد. این اثر استعاره‌ای از وجود خوبی و بدی در هر آدمی و مواجهه همیشگی انسان با انتخاب روزمره بین خیر و شر است.

متامورفیس که از ترکیب گاو، فیل و گوزن پدید آمده و به ترکیب‌های اسطوره‌ای عصر هخامنشیان حدود ۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح دارد اما پیشنهاد می‌دهد که بشریت با صبوری، تحمل یکدیگر و هماهنگی می‌تواند با هم کار کنند تا به خیری بزرگ‌تر برسند.

جانت رادی، متخصص هنر معاصر خاورمیانه که از سال ۲۰۱۶ کارهای اخوان جم را پیگیری می‌کند می‌گوید: «مسعود یک شخصیت قابل توجه در بازار معاصر ایران است و مشارکت وی در پروژه‌های داخل و خارج از ایران باعث معروفیت او در جهان هنر شده است. این یک فرصت نادر است برای دیدن کارهای برجسته جدید او در طول دوسالانه ونیز که از این هنرمند که به نمایش عمومی در میاید.»

۲ مجسمه اخوان جم در کنار آثار هنرمندانی از سراسر دنیا منتخب بنیاد GAA در بینال ونیز در باغ جیاردینی مارینارِسا از روز ۱۱ مه ۲۰۱۹ لغایت جمعه ۲۴ نوامبر ۲۰۱۹ به تماشای عموم خواهد بود.

کد خبر 4610591 نیوشا روزبان

منبع: مهر

کلیدواژه: مجسمه بی ینال ونیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۸۴۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف هزار و ۷۶۰ عدد سکه فلزی تاریخی از منزل یک روستایی در مراغه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی، سرهنگ زینالی گفت: در جریان بازرسی عوامل فرماندهی انتظامی مراغه از منزلی شخصی در روستای گل‌تپه علاوه بر هزار و ۷۶۰ عدد سکه تاریخی چند قلم اشیای تاریخی نیز کشف شد.

وی اظهار کرد: پس از کشف اشیای تاریخی عوامل یگان حفاظت شهرستان مراغه بلافاصله در محل حاضر شده و طی تفحص یک عدد مجسمه سفالی، مجسمه فلزی تاریخی، کتیبه گچی نقوش‌دار و هزار و ۷۶۰ عدد سکه فلزی تاریخی را کشف و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل دادند.

سرهنگ زینالی گفت: مردم آذربایجان شرقی می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه میراث فرهنگی مراتب را با تماس شماره ۰۹۶۶۲، مرکز پیام یگان حفاظت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) واکنش مسعود ده‌نمکی به پیشنهاد وزیر شدن!
  • رونمایی از بزرگ‌ترین مسئله ایران و جهان که از فقر هم وحشتناک تر است
  • (ویدئو) زواره اصفهان ونیز شد!
  • تجمعات اعتراضی با شعار مرگ در ونیز جایی ندارد در دوسالانه ونیز/ اروپا هم اسرائیل را پس زد
  • افتتاح سایت غرفه ایران در بینال ونیز
  • تحریم غرفه رژیم صهیونیستی در بینال ونیز از طرف هنرمندان اسراییلی
  • سایت پاویون ایران در شصتمین بینال هنر ونیز راه‌اندازی شد
  • هنرمندان اسراییلی غرفه رژیم صهیونیستی در بینال ونیز را نگشودند
  • چرا غرفه اسرائیل در بینال ونیز تعطیل است؟
  • کشف هزار و ۷۶۰ عدد سکه فلزی تاریخی از منزل یک روستایی در مراغه