Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-25@23:04:40 GMT

ملک در زمستان سال گذشته چقدر گران شد؟

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۸۵۰۳۶

ساعت 24-قیمت یک متر مربع زمین کلنگی در تهران زمستان سال گذشته افزایشی ۱۴۲ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل تجربه کرد.

 مرکز آمار ایران در گزارشی اعلام کرده است متوسط قیمت یک متر مربع زمین یا زمین کلنگی در شهر تهران به طور متوسط به حدود ۱۴ میلیون و ۵۴۶ هزار و ۶۰۰ تومان رسیده است که در قیاس با فصل قبل از آن یعنی پاییز ۹۷ افزایشی ۴۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶ درصدی و نسبت به زمستان سال ۱۳۹۶ رشدی برابر با ۱۴۲.۸ درصد را نشان می‌دهد.

این قیمت،متوسط قیمت معاملات در تهران را نشان می دهد چرا که بررسی مرکز آمار ایران نشان می دهد گران ترین زمین یا ساختمان مسکونی کلنگی در تهران ۶۳ میلیون و ۸۴۰ هزار تومان بود ، این در حالی است که حداقل قیمت زمین معامله شده که در سامانه املاک ثبت شده است یک میلیون و ۴۳۷ هزار تومان اعلام شده است.

متوسط قیمت فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران ۱۰ میلیون و ۶۶۷ هزار و ۷۰۰ تومان  هزار ریال با میانگین مساحت ۸۸ مترمربع و متوسط عمر بنای ۶۳ سال بوده است که نسبت به فصل قبل ۶۲.۴  درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۸۶.۹ درصد، افزایش داشته است.

گران ترین واحد مسکونی فروخته شده در تهران در زمستان قیمتی بیش از ۵۷ میلیون تومان را دارا بود.در عین حال کمترین قیمت معامله شده واحد مسکونی در تهران یک میلیون و ۱۰۸ هزار تومان گزارش شده است .

متوسط مبلغ اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران ۳۴۳۰۶۷ریال با میانگین مساحت ۹۸ مترمربع و متوسط عمر بنای ۶۵ سال بوده است که نسبت به فصل قبل ۱.۹درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۲۱.۷ درصد، افزایش داشته است.

منبع: خبرآنلاین

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۸۵۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیح رئیس سازمان صمت تهران درباره افزایش قیمت لوازم خانگی

به گزارش قدس آنلاین، در روزهای پایانی سال گذشته رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی از افزایش قیمت بدون سر و صدای برخی کارخانه‌ها در یک ماه گذشته خبر داد و در سال جاری هم گزارش‌هایی از افزایش قیمت برخی از برندهای لوازم خانگی منتشر شد.

اما محمود سیجانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اخبار منتشر شده از افزایش قیمت بدون مجوز لوازم خانگی، اظهار کرد: برخی تولیدکنندگان لوازم خانگی درخواست افزایش قیمت ارائه کرده‌اند که در دست بررسی است و هنوز تایید نشده است.

وی افزود: تا زمانی که سازمان حمایت با این درخواست‌ها موافقت نکرده، شرکت‌ها اجازه افزایش قیمت ندارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • معامله گران گاز از حالا نگران زمستان آینده اروپا شدند
  • متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور اعلام شد
  • معامله‌گران گاز از حالا نگران زمستان آینده اروپا شدند
  • قیمت آپارتمان در چیتگر چقدر است؟
  • لوازم خانگی گران خواهد شد؟
  • توضیح رئیس سازمان صمت تهران درباره افزایش قیمت لوازم خانگی
  • (تصاویر) ماشین‌های گران‌قیمت غرق در گل‌ولای سیل دبی!
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران
  • پیش‌بینی اکثر تحلیل‌گران از قیمت طلا و سکه کاهشی است