Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@15:18:37 GMT

۳ تن گوشت مرغ غیرقابل مصرف در مشهد ضبط و معدوم شد

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۸۵۸۱۰

۳ تن گوشت مرغ غیرقابل مصرف در مشهد ضبط و معدوم شد

مدیر روابط عمومی دامپزشکی خراسان رضوی گفت: گروه‌های نظارتی شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد موفق به کشف و ضبط ۳ تن گوشت مرغ غیرقابل مصرف از یک سردخانه نگهداری فرآورده‌های خام دامی شدند. ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱ استانها خراسان رضوی نظرات - اخبار استانها -

هادی زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت: گروه‌های نظارتی شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد موفق به کشف و ضبط 3 تن گوشت مرغ غیرقابل مصرف از یک سردخانه نگهداری فرآورده‌های خام دامی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی افزود: گروه نظارت دامپزشکی مشهد این مقدار گوشت مرغ را در ابتدا به دلیل انقضای تاریخ مصرف توقیف کردند که بلافاصله نمونه‌برداری‌های اولیه از این محموله انجام و در دو مرحله آزمایش، فساد محموله یاد شده احراز شد.

اصفهان| هیچ‌گونه کمبود مرغ در ماه رمضان نداریمقیمت میوه، حبوبات، گوشت و مرغ در سمنان؛ دوشنبه 14 اردیبهشت‌ماه +جدولفروش مرغ با قیمت بیشتر از 11500 تومان در چهارمحال و بختیاری تخلف است

زارعی گفت: با توجه به نتایج آزمایش‌ها و دستور دادستانی، دستور معدوم‌سازی محموله فوق اخذ و صبح امروز نیز این محموله معدوم شد.

وی از شهروندان خواست تمامی تخلفات در زمینه تولید، نگهداری و عرضه انواع فرآورده‌های خام دامی را با تلفن 1512، سامانه پیامک 300001512 و یا ارسال پیام به ادمین روابط عمومی این اداره کل در پیام رسان سروش به آدرس @dampezeshkirazavi  اطلاع رسانی نمایند تا اقدامات لازم در این زمینه توسط گروه‌های نظارتی شبکه دامپزشکی انجام شود.

انتهای پیام/ح

R41347/P/S6,1188/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۸۵۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام بیش از ۵ هزار آزمایش تخصصی در آزمایشگاه‌های دامپزشکی شهرستان مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد با اشاره به اینکه در راستای حمایت از تولید و مشارکت فارغ التحصیلان دامپزشکی در ارائه خدمت به شهروندان، مجوز فعالیت ۹ آزمایشگاه خصوصی در شهرستان مشهد صادر شده است گفت: این آزمایشات با هدف تشخیص و بدنبال آن درمان انواع بیماری‌های واگیر دام و طیور، بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان و همچنین کنترل کیفیت فرآورده‌های خام دامی تولیدی با هدف تامین سلامت و امنیت غذایی شهروندان صورت گرفته است.

دکتر محمد سیاح در ادامه با اشاره به اینکه ۲۷ فارغ التحصیل رشته‌های مختلف دامپزشکی بصورت مستقیم در این آزمایشگاه‌ها مشغول فعالیت هستندافزود: در این مدت در راستای حفظ ذخایر و سرمایه‌های دامی و تامین سلامت عموم جامعه، تعداد ۵ هزار و ۲۳۰ آزمایش مختلف تخصصی تشخیصی توسط کارشناسان دامپزشکی شاغل در آزمایشگاه‌های دامپزشکی شهرستان، صورت گرفته است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد،گفت: بیشترین تعداد آزمایش در بخش سرولوژی طیور با یک هزار و ۹۱۵ مورد، سرولوژی دام با یک هزار و ۴۹۰ مورد، کنترل کیفی فرآورده‌های خام دامی با ۹۰۴ مورد بوده است.

سیاح، افزود: کار در آزمایشگاه به دلیل انجام آزمایشات بر روی نمونه‌های مشکوک به انواع بیماری‌ها بخصوص بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان، یک کار تخصصی دقیق و در عین حال خطر ساز است که در صورت عدم رعایت استاندارد‌های بهداشتی می‌تواند زمینه ساز سرایت بیماری به افراد شاغل باشد.

 

دیگر خبرها

  • قریب به ۸تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در شهرستان زاهدان معدوم شد
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر ۲۳ هزار تن نهاده دامی سیستان و بلوچستان انجام شد
  • معدوم سازی ۳۸۹ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در آستارا
  • توقیف ۵۰۰ کیلوگرم گوشت قرمز فاقد مجوز در تویسرکان
  • انجام بیش از ۵ هزار آزمایش تخصصی در آزمایشگاه‌های دامپزشکی شهرستان مشهد
  • توقیف خودرو حامل گوشت گرم غیر بهداشتی و فاقد مجوز در تویسرکان
  • بیش از ۷ هزار کیلوگرم فرآورده دامی در گیلان از چرخه مصرف خارج شد
  • معدوم کردن ۲.۲ تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در بوشهر
  • بررسی گواهی بهداشتی بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ محموله دام و طیور در طبس
  • شهروندان از خرید گوشت کنار معابر و جاده پرهیز کنند