Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارگاهی به منظور بررسی انقلاب مشروطه و بازتاب آن در ادبیات در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار می‌شود.

به گزارش «باشگاه دانشجویان» ایسنا، این کارگاه با عنوان "انقلاب مشروطه در آینه ادبیات" در پنج روز و طی روزهای ۲۱، ۲۴، ۲۵ و ۲۸ اردیبهشت و همچنین ۱ خرداد برگزار خواهد شد.

جلسه اول این کارگاه با عنوان "ادبیات بیداری و ادبیات مشروطه" در روزهای ۲۱ و ۲۴ اردیبهشت و با تدریس کامیار عابدی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"مشروطه و ادبیات: تکثر مفهومی و انقلاب نوشتارشناختی" عنوان دومین جلسه است که در روزهای ۲۵ اردیبهشت و ۱ خرداد برگزار می‌شود و در آن مهدی دادخواه تهرانی به عنوان مدرس حضور دارد. سومین جلسه این کارگاه با عنوان "بررسی اوضاع سیاسی و اجتماعی در عصر مشروطه" در ۲۸ اردیبهشت برگزار خواهد شد و نوید نادری به عنوان مدرس این جلسه خواهد بود.

این کارگاه به همت انجمن علمی دانشجویی زبان و ادبیات فارسی دانشگاه علامه طباطبایی، در همین دانشکده واقع در بزرگراه شهید چمران، پل مدیریت، خیابان علامه جنوبی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه علامه طباطبایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۸۵۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیرخانه گفت‌وگوهای فرهنگی با روسیه و چین راه‌اندازی می‌شود

مسئولین مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و دانشگاه علامه طباطبایی در نشستی مشترک تصمیم گرفتند که دبیرخانه گفت‌وگوهای فرهنگی "ایران و روسیه" و "ایران و چین" را راه‌اندازی کنند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، نشست مشترک مسئولین مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و دانشگاه علامه طباطبایی به منظور فعال‌سازی ظرفیت‌های دانشگاهی در گفت‌وگوها و تعاملات فرهنگی بین‌المللی برگزار شد.

در این دیدار، ضمن راه‌اندازی دو دبیرخانه گفت‌وگوهای فرهنگی ایران و روسیه و ایران و چین در این دانشگاه، در خصوص سیاست‌ها و برنامه‌های این دو دبیرخانه و همچنین، همکاری مشترک دانشگاه علامه طباطبایی در برگزاری اجلاس منطقه‌ای «گفت‌وگوهای فرهنگی آسیایی، ائتلاف برای صیانت از خانواده» تبادل نظر شد.

این نشست که با حضور علی اکبر ضیائی، رئیس مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ محمدعلی ربانی، دستیار رئیس این سازمان در امر گفت‌وگوهای فرهنگی و حقوق بشر؛ حسین پور، معاونت پژوهشی دانشگاه علامه طباطبایی؛ فاتحی، رئیس پژوهشکده تحول و کارشناسان برگزار شد، درباره برنامه‌ریزی مشترک به منظور فعال کردن دبیرخانه و اجرای برنامه‌های مشترک سازمان و دانشگاه علامه توافقاتی حاصل شد.

تربیت مدیران حکمرانی قرآنی طبق اندیشه‌های امام موسی صدر

رئیس مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این نشست با اشاره به اهمیت چین و روسیه در مناسبات فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و ضرورت‌ها و سودمندی‌های فعال سازی و جذب مشارکت نهادهای علمی فرهنگی و نخبگان دو کشور در توسعه و تعمیق ارتباطات علمی و فرهنگی دو کشور به تشریح وظایف و نقش دبیرخانه‌های دوجانبه گفت‌وگوهای فرهنگی در فراهم سازی فرصت‌های ارتباطات علمی وفرهنگی و حرکت در جهت حل‌وفصل مسائل فرهنگی مشترک پرداخت.

مسئولین دانشگاه علامه طباطبایی نیز با اشاره به سابقه همکاری با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در اجرای طرح گفت‌وگوهای فرهنگی، از راه اندازی دو دبیرخانه گفت‌وگوهای فرهنگی ایران و روسیه و ایران و چین در این دانشگاه استقبال کرده، نسبت به برپایی دور سوم گفت‌وگوهای فرهنگی ایران و روسیه و میزبانی پنجمین دور گفت‌وگوهای ایران و چین اعلام آمادگی کردند.

معاون پژوهشی دانشگاه با توجه به ظرفیت و سابقه فعالیت‌های دانشگاه علامه در حوزه زنان و خانواده، آمادگی این دانشگاه را جهت میزبانی اجلاس آسیایی ائتلاف برای صیانت از خانواده با مشارکت دیگر نهادهای علمی و تخصصی کشور اعلام داشت.

او همچنین، توسعه تعاملات علمی فرهنگی با مراکز دانشگاهی حوزه مقاومت و جهان اسلام را از دیگر اولویت‌های دانشگاه علامه طباطبایی برشمرد و ابراز امیدواری کرد دبیرخانه تخصصی گفت‌وگوهای فرهنگی حوزه مقاومت نیز در این دانشگاه راه‌اندازی و فعال شود.

در این نشست علاوه بر راه‌اندازی دو دبیرخانه فوق، مقرر شد با جلب مشارکت دیگر مراکز فرهنگی و دانشگاهی کشور جهت عضویت در دبیرخانه‌های ایران و چین، ایران و روسیه و دبیرخانه ائتلاف آسیایی برای صیانت از خانواده، کمیته‌های علمی و اجرایی برای برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های مربوط به گفت‌وگوها فعال شده و دستور کار دبیرخانه نیز مشخص شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری بزرگترین ماراتن علمی کشور با حضور ۱۷۵۱۴ نفر در قم
  • «شهر آفتاب» فضای مناسب برای برگزاری نمایشگاه کتاب را ندارد + فیلم
  • برگزاری کارگاه آموزشی سبک فرزندپروری با رویکرد اسلامی
  • برگزاری برنامه‌های فرهنگی و تبیینی دهه کرامت در بوشهر
  • دبیرخانه گفت‌وگوهای فرهنگی با روسیه و چین راه‌اندازی می‌شود
  • ‌برگزاری کارگاه آموزشی بازتاب داستان‌های کهن در ادبیات کودک و نوجوان معاصر در شیراز
  • جلسه اعضای شوراهای ادوار گذشته برگزار می‌شود
  • تمدید مهلت ثبت‌نام بدون آزمون دکتری دانشگاه علامه طباطبایی
  • کارت ورود به جلسه نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ + زمان دریافت، محل برگزاری sanjesh.org
  • ۲ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟