Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@20:55:31 GMT

بیش از یک میلیون دانش آموز آماده انتخاب رشته تحصیلی هستند

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۸۶۲۸۱

بیش از یک میلیون دانش آموز آماده انتخاب رشته تحصیلی هستند

کرج - ایرنا - مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: یک میلیون و 70 هزار دانش آموز در سال تحصیلی 98-97 در پایه نهم انتخاب رشته تحصیلی می کنند.

عباس سلطانیان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا در کرج اظهار داشت: مهمترین موضوع در هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم را انتخاب رشته آگاهانه تحصیلی تشکیل می دهد که طبق برنامه سالانه کاری مشاوران تحصیلی در مدارس کشور در حال اجراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه برای پیشگیری از افت تحصیلی، بیکاری در آینده و نارضایتی شغلی، دانش آموزان و خانواده هایشان باید به موضوع هدایت تحصیلی نگاهی آگاهانه و تخصصی داشته باشند، یادآور شد: فرآیند هدایت تحصیلی یکی از مباحث جدی نظام آموزش‌ و پرورش است.
وی تصریح کرد: شکوفایی استعداد، شناسایی رغبت و علایق دانش آموزان از جمله شاخص های مهم در بحث هدایت تحصیلی را تشکیل می دهند که ضرورت دارد دانش آموزان به آگاهی لازم برای انتخاب رشته تحصیلی مورد نظر در پایه نهم دست پیدا کنند.
سلطانیان خاطرنشان کرد: هدایت تحصیلی بر اساس چهار رکن استعداد و علاقه دانش آموزان، امکانات موجود در آموزش‌ و پرورش و نیاز جامعه انجام می شود.
وی اضافه کرد: کمیته های هدایت تحصیلی نیز با هدف آگاهی بخشی به دانش آموزان و اولیای آنان در اداره های مشاوره آموزش و پرورش استان ها از آغاز سال تحصیلی 98-97 فعالیت کاری خود را در این بخش مهم شروع کردند.
وی گفت: این کمیته ها در راستای سازماندهی ،چگونگی ارائه خدمات راهنمایی و مشاوره به دانش آموزان و کمک به دانش آموزان در انتخاب رشته آگاهانه در دستور کاری و اجرایی قرار گرفتند.
وی بیان داشت: هدایت تحصیلی طی چهار سال گذشته بر اساس اسناد فرادستی و سند تحول بنیادین با تغییراتی روبرو شده که لازم است اطلاعات کامل شیوه نامه هدایت تحصیلی به دانش آموزان و والدین انتقال داده می شود.
وی از فرآیندی بودن هدایت تحصیلی، تغییر شاخص های هدایت تحصیلی، کسب شایستگی های علمی و تخصصی دانش آموزان از تمامی دروس سال های قبل و توزیع متوازن دانش آموزان در رشته و شاخه های تحصیلی متناسب با نیاز کشور به عنوان ویژگی های آیین نامه هدایت تحصیلی یاد کرد.
وی تاکید کرد: دانش آموزان در پایه دهم متوسطه دوره دوم در شاخه نظری که شامل رشته های ریاضی فیزیک، علوم تجربی، ادبیات و علوم انسانی، علوم و معارف اسلامی و شاخه فنی حرفه ای و کاردانش است ادامه تحصیل می دهند.
14 میلیون دانش آموز در مدارس کشور تحصیل می کنند.
2819//6993

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي انتخاب رشته تحصيلي دانش آموزي البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۸۶۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت آموزش حداقل یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، صادق ستاری فرد افزود: مدرسه محل کشف استعداد دانش آموزان است، برای تحقق این مهم محتوا و کتاب‌های درسی کافی نیست لذا آموزش و مهارت آموزی یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز را در دستور کار و اولویت قرار دادیم. 
او با بیان اینکه برای سیر تحول در نظام آموزشی کشور، سه بعد نیروی انسانی، برنامه و محتوای مناسب و فضا و تجهیزات کافی باید مدنظر قرار گیرد، افزود: برنامه‌های مختلف در بخش‌های توانمندسازی معلمان و ایجاد بستر و زیر ساخت لازم برای تحقق این موضوع را هدف‌گذاری کرده‌ایم.
ستاری فرد گفت: مدرسه اتاق عملیات برای تحقق ساحت‌های ٦ گانه تربیتی مورد اشاره در سند تحول بنیادی است، با کاهش هرچه بیشتر فاصله بین معلم و دانش آموز می‌توانیم در تربیت صحیح و کاهش آسیب‌های اجتماعی را شاهد باشیم.

دیگر خبرها

  • «تک ماده» برای ۴ درس؛ کمک به دانش‌آموز یا پوشاندن ضعف آموزش در مدارس؟/ «کاهش معدل از سخت‌تر شدن سوال‌ها نیست از کاهش سطح آموزشی است»
  • ضرورت آموزش حداقل یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز
  • سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی اثرگذار است
  • مازندران/ تنبیه بدنی یکی از دانش آموزان دوره متوسطه اول از سوی معلم
  • اجرای آموزش «حداقل یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز» در مدارس
  • برپایی جشنواره کارآفرینان کوچک با شعار «مدرسه کارآفرین»
  • آماده میزبانی از رویدادهای ملی ورزش دانش آموزان هستیم
  • تغییر زمان شروع ثبت سفارش کتاب‌های درسی
  • ماجرای به تعویق افتادن سفارش کتاب‌های درسی چیست؟
  • معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش: مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان صادر شد