Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@06:54:23 GMT

نامه بسیج دانشجویی به ظریف درباره تبادل زندانیان

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۸۶۷۰۱

نامه بسیج دانشجویی به ظریف درباره تبادل زندانیان

بسیج دانشجویی ۵ دانشگاه بزرگ تهران در نامه‌ای به وزیر خارجه تاکید کردند: اظهارنظر اخیر شما موجی از نگرانی را در میان دلسوزان نظام، ملت انقلابی و جریان بیدار دانشجویی ایجاد کرد. ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، بسیج‌ دانشجویی پنج دانشگاه تهران بزرگ، (دانشگاه امام صادق (ع)، دانشگاه تهران،  شهید بهشتی،  دانشگاه علامه طباطبایی و دانشگاه خواجه نصیر)  در نامه‌ای به محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه به موضوع  تبادل زندانیان  واکنش نشان دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقای ظریف! قرار است تنگه هرمز را ما ناامن کنیم نه آمریکا!دیدار خداحافظی سفیر افغانستان در تهران با ظریفظریف: حتی یک ایرانی را پیدا نمی‌کنید گزینه تسلیم در مقابل آمریکا را انتخاب کند

 

در بخشی از این پیام آمده است:

چندین روز است اظهارنظر جنابتان در باب مذاکره با آمریکا بر سر تبادل زندانیان، نقل‌قول محافل دوست و دشمن گردیده و آن‌ها را به تکاپوی تحلیل اقدام غیرمنتظره شما در باب مذاکره واداشته است. دوستان داخلی‌تان و روزنامه‌های زنجیره‌ای در تحلیل و نظر، خط امید به احیای مذاکره مجدد با استکبار را در پیش‌گرفته و افراد نام‌آشنای دولت، خط وادادگی در برابر غرب را با حماسه‌های سرداران مقاومت مقایسه کرده و هر دو را دو روی یک سکه عنوان کردند.

 اظهارنظر شما موجی از نگرانی را در میان دلسوزان نظام، ملت انقلابی و جریان بیدار دانشجویی نسبت به پیمودن مجدد بیراهه مذاکره با غرب خصوصاً شیطان بزرگ ایجاد کرده است.

فراموش نکنید که شش سال نه‌تنها تمام ظرفیت دستگاه دیپلماسی کشور، بلکه بسیاری از ظرفیت‌های داخلی و توان کشور را معطل نظریه غلط و واهی مذاکره سازشکارانه با غرب نمودید و مسائل حیاتی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران از جمله نگاه به شرق و همسایگان و دفاع از مظلومین و مستضعفین خصوصاً محور مقاومت را، در سایه امید به لبخند آمریکا به حاشیه راندید. برجام نیز که آن را فتح الفتوح تعامل و مذاکره هوشمندانه‌ی خود می‌دانستید، اکنون تنها فایده‌اش این است که آینه‌ی عبرت برای دولت و ملت شود.

در این زمان طرح بحث مجدد مذاکره با آمریکا بر سر تبادل زندانیان هرچند علی‌الظاهر به بهانه‌های انسان دوستانه احقاق حقوق اتباع و اتخاذ رویکرد تهاجمی! در مذاکره بوده است اما در باطن نشان از شروع خط باطلی است که اخیراً جبهه غرب برای کشاندن برخی کشورها به میز مذاکره‌ یک‌طرفه و استثمار آن‌ها طی کرده است.

پیشنهاد تبادل زندانیان از سوی وزیر خارجه جمهوری اسلامی در برهه‌ای که دشمنان پس از بی‌اعتنایی کامل به تعهدات قبلی به ظن خود بیشترین فشارها را بر جمهوری اسلامی تحمیل کرده و اخیراً با لغو معافیت نفتی فشار را به اوج رسانده‌اند پیامی جز عدم اعتقاد به توان داخلی و عقب‌نشینی در برابر فشارها ندارد.

والسلام علی من اتبع الهدی

انتهای پیام/

R1011173/P/S1,15/CT12 واژه های کاربردی مرتبط ظریف دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ظریف دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران ظریف دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۸۶۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت‌های محرومیت‌زدایی ۱۵ گروه جهادی دانشجویی در گنبدکاووس

دبیر قرارگاه جهادی شهید تولی بسیج دانشجویی گنبدکاووس با اشاره بهره‌مندی هزار دانش آموز کم‌برخوردار این شهرستان از کلاس‌های آموزشی رایگان گفت: سال گذشته بیش از ۱۵ گروه جهادی دانشجویی در این منطقه فعالیت کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، محمدمهدی قره‌جانلو پنجشنبه در مراسم تجلیل از گروه‌های جهادی فعال و جهادیاوران بسیج دانشجویی گنبدکاووس اظهارکرد: قرارگاه جهادی دانشجویی شهید تولی بسیج دانشجویی گنبدکاووس با بیش از ۱۵ گروه جهادی فعال، شامل دانشجویان و ادوار دانشگاه‌های گنبدکاووس در سال ۱۴۰۲ در ۲۰ منطقه محروم این شهرستان حضور داشتند.
وی ادامه داد: فعالیت‌هایی اجرایی در محور‌های اجتماعی، آموزشی و تربیتی، فرهنگی و هنری، رسانه و مطالبه‌گری، عمرانی، بهداشت و درمان و پشتیبانی انجام شده است.
قره‌جانلو تصریح کرد: گروه‌های جهادی دانشجو در چهار نوبت سال گذشته با عناوین، عهد خدمت تابستان، پویش جهادی لبخند ایران، عهد خدمت زمستان و ویژه برنامه کوچه‌های کریمانه در نوروز ۱۴۰۳، فعالیت‌های مختلفی در راستای محرومیت‌زدایی از مناطق محروم پرداختند.
دبیر قرارگاه جهادی شهیدتولی بسیج دانشجویی گنبدکاووس خاطرنشان‌کرد: آموزش، توانمندسازی، هدایت، نظارت و پشتیبانی گروه‌های جهادی به صورت مداوم و توسعه فرهنگ محرومیت‌زدایی در بین جوانان و ایجاد روحیه سازندگی و امیدآفرینی و وحدت در میان مردم روستا و حاشیه شهر و مهم‌تر تربیت دانشجوی دغدغه‌مند که آینده کشور در دست وی است، از جمله مهم‌ترین اهداف قرارگاه است.
قره جانلو ادامه داد: آموزش بیش از یک‌هزار نفر دانش‌آموز دختر و پسر در دوره‌های سنی مختلف براساس نیاز و علاقمندی شناسایی شده و برگزاری ۶۰ کلاس درس، از جمله فعالیت‌های کارگروه آموزشی و تربیتی گروه‌های جهادی است.
وی گفت: حضور پزشکان در مناطق محروم و ویزیت رایگان، هماهنگی جهت حضور روانشناس و شناسایی بیماران خاص و صعب‌العلاج و معرفی آن‌ها به بیمارستان‌ها برای درمان، فعالیت کارگروه بهداشت و درمان گروه‌های جهادی گنبدکاووس است

دیگر خبرها

  • فعالیت‌های محرومیت‌زدایی ۱۵ گروه جهادی دانشجویی در گنبدکاووس
  • بحران یعنی باقی‌ماندن نتانیاهو در قدرت | تهران باید مستقیم با واشنگتن مذاکره کند
  • زیباکلام: تهران و واشنگتن مستقیم مذاکره کنند
  • حضور تیم رباتیک دانشگاه آزاد یزد در مسابقات بین‌المللی ربوکاپ
  • جشنواره سراسری نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد برگزار می‌شود
  • زیباکلام : با توجه به اختلاف نظر بایدن و نتانیاهو در باره جنگ ایران و اسرائیل، باید تهران و واشنگتن مستقیم مذاکره کنند
  • صبوری مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا شد
  • تبادل توافق نامه احداث مجتمع رفاهی در محور راور - دیهوک
  • دانشگاه آزاد یزد ۳۰۰ دانشجوی بورسیه در صنعت کاشی دارد
  • امضای تفاهم‌نامه مشترک دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس و واحد تهران شرق