Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-23@13:50:53 GMT

اجرای گروه «رستاک» در بزرگترین خانه خشتی جهان

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۸۷۳۴۰

به گزارش ایلنا،‌ گروه موسیقی «رستاک» در ادامه فعالیت‌های 20 ساله خود در راستای اعتلای فرهنگ و هنر بومی و ملی، بویژه غنا بخشیدن و بازیابی موسیقی نواحی این خاک و دیار، این بار یکی از زیباترین میراث فرهنگی کشور، یعنی خانه خشتی حاج آقا علی رفسنجان را جهت برگزاری اجراهای خود انتخاب کرد. انتخاب هوشمندانه و دقیق که از یک سو موجب شناساندن بیش از پیش این میراث گرانبها (اما متاسفانه کمتر شناخته شده)، می‌شود و از سوی دیگر با ترکیب نغمات روح‌نواز موسیقی و زیبایی‌های بصری و معماری این خانه سنتی و خشتی مخاطب را همزمان به بزمی روح‌نواز و چشم نواز فرا می‌خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لازم به ذکر است خانه حاج آقا علی بزرگترین خانه خشتی جهان، چهار فصل بوده و حوض‌خانه و شاه نشین از زیباترین قسمت‌های آن است. این خانه دارای مساحتی حدود 14000 متر مربع با 7000 متر زیربنا و 110 اتاق است. بارزترین ویژگی این بنا استفاده از معماری قرینگی است که این معماری توجه هر بازدید کننده‌ای را به خود جلب می‌کند .این بنا حدود 280 سال قدمت دارد و ساخت آن 14 سال طول کشیده است. زیبایی فوق العاده و ویژگی‌های منحصر به فرد و ظرفیت‌های متنوع و چند وجهی این بنا باعث می‌شود برای شناساندن آن به گردشگران داخلی و خارجی  بیش از پیش کوشا باشیم.

اقدام گروه موسیقی «رستاک» در انتخاب این بنا برای برگزاری اجراهای خود عملی درخور تحسین است که به نوبه خود سهمی موثر در ترویج میراث فرهنگی و گردشگری کشور محسوب خواهد شد و برداشتن چنین گام‌هایی از ضروریات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور در آینده نزدیک است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: موسیقی موسیقی پاپ میراث فرهنگی گروه رستاک جاذبه های فرهنگی بزرگترین خانه خشتی جهان خانه حاج آقا علی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۸۷۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«مجنونِ آن لیلی» از پنجم اردیبهشت روی صحنه می‌رود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی بنیاد رودکی، موسیقی نمایش «مجنونِ آن لیلی» به نویسندگی محمود توسلیان و طراحی و کارگردانی پیمان خازنی از چهاشنبه- پنجم اردیبهشت تا چهارم خردادماه ساعت ۱۹ در تالار حافظ اجرا می‌شود. این اثر در روزهای پایانی هفته در دو سانس اجرا می‌شود.

سامان سالور و حمیدرضا ‌علی‌نژاد تهیه‌کنندگان این نمایش هستند.

عمار ‌تفتی، زهره ‌فیروزی، ملیکا ‌شهاب، رز ‌ایزدی، سپیده ‌موسوی، علی ‌تیمورفامیان، آتنا قرائی و سیما ‌نوروزیان در این به ایفای نقش می‌پردازند.

موسیقی «مجنون آن لیلی» را پیمان ‌خازنی ساخته است. رشید ‌کاکاوند (راوی) و هادی ‌فیض‌آبادی، زهره ‌فیروزی و امید نصری خوانندگان این اثر هستند.

در خلاصه این اثر آمده است: روزی روزگاری جایی توی این دیر مکافات، همای سعادت بال‌هاشو باز کرد و قصه‌ عشق ساز کرد. به یه مکتب خونه رسید، نظر کرد. رو شونه‌ لیلی نشست، مجنونو در به در کرد. اما...

پیمان ‌خازنی (تار)، آتنا قرایی (کوبه ای)، ملینا ‌فرجی (سنتور)، آنیتا ‌هراتی ( چنگ ارجان و قانون)، حمید ‌اسمعیل ‌زاده (سه تار)، عرفان ‌کنعانی (عود، سیما ‌نوروزیان و امیر نوروزیان (همخوانان)، مهدی مظاهری، احمد امیرخلیلی، امیر ارجینی (ترانه سرایان)، رضا موسوی (مشاور کارگردان)، علی ‌تیمورفامیان (برنامه ریز)، سمانه حبیب پور (دستیار کارگردان)، ملینا ‌فرجی (سرپرست گروه موسیقی)، رها ‌علی ‌نژاد (طراح صحنه)، علی ‌کوزه‌گر (طراح نور) عوامل گروه را تشکیل می‌دهند.

نارینه ‌گالستانیان (طراح فرم و حرکت)، حامی ‌جدلی (مشاور، دستیار فرم و حرکت)، حامی ‌جدلی، سپیده ‌اکبری و درسا ‌داوودی (گروه فرم و حرکت)، مرتضی رنجبران (مشاور رسانه)، مقدی ‌شامیریان (طراح لباس)، تینا ‌ساوجبلاغی، مبینا رمضانی (دستیاران لباس)، حسین پناهی، گیتی موسوی، زهرا ‌بهرامی (دوخت لباس)، مجید کرباسیان (مدیر تولید )، محمد ‌صادق ‌زرجویان (طراح گرافیک و تیزر)، امیرحسین ‌ستوده ‌نسب (موشن‌گرافی)، پیمان ‌گرزم (عکاس) و امیر ‌قالیچی (تبلیغات فضای مجازی) از دیگر عوامل موسیقی نمایش «مجنونِ آن لیلی» هستند.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) انتشار تصویر عجیب از «بنیامین بهادری»
  • کاشان، عروس خانه‌های تاریخی ایران + فیلم
  • دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار می‌شود
  • جنگیدن برای ذائقه‌سازی مخاطب موسیقی بسیار سخت شده است
  • سرنانوازی جزء جداناپذیر موسیقی لرستان است
  • بزرگترین شگفتی مسابقات فوتسال آسیا؛ ژاپن حذف شد
  • از ژاپن تا کلمبیا کنسرت گذاشتم تا برسم به تالار وحدت! | اگر لازم باشد ۲ بار دیگه هم دور کره زمین می‌چرخیدم
  • بزرگترین حراجی دمپایی در قم را از دست ندهید + اطلاعات تماس
  • «مجنونِ آن لیلی» از پنجم اردیبهشت روی صحنه می‌رود
  • ادعای عجیب خواننده ایرانی: دو دور دور دنیا چرخیدم