Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، احسان رضاپور، صبح امروز(سه‌شنبه) در نشست خبری سالروز تاسیس بسیج سازندگی، اظهار کرد: ۱۷ اردیبهشت سال ۱۳۷۹ سازمان بسیج سازندگی به فرمان رهبر انقلاب تاسیس شد. خدمت‌رسانی، ایجاد فرهنگ کار و تلاش و پرکردن اوقات فراغت جوانان از اهداف این سازمان بود. وی ادامه داد: به دنبال انحلال جهاد سازندگی توسط دولت و خدمات این سازمان، از بین رفتن خدمات آن حیف بود بنابراین رهبر دستور تشکیل بسیج سازندگی را دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان ادامه داد: با حضور جهادگران فعالیت این سازمان آغاز شد و در ادامه تقویت شد. گزارش فعالیت این سازمان به رهبر معظم انقلاب رسید و ابراز رضایت کردند. در سال ۸۶ عملا به عنوان دستگاه اجرایی در بحث پروژه‌های کوچک و زودبازده در کمک به دولت شناخته شد و نزدیک به صد‌ها پروژه انجام داده و تاکنون دستگاهی ابراز نارضایتی نکرده است چراکه با کمترین هزینه و امکانات بهترین عملکرد را داشته‌ایم. رضاپور تصریح کرد: بسیج سازندگی در عرصه‌های متفاوتی از جمله کشاورزی، منابع طبیعی، اردوهای جهادی، مشاوره، آموزشی، سلامت، خدمات رسانی و مباحث فرهنگی فعالیت دارد هر جایی که نیاز به حضور جهادگران و حضور مجاهدانه بود بسیج سازندگی در آن جا حاضر است. وی تصریح کرد: سال گذشته در بحث کشاورزی و منابع طبیعی 300 هکتار از بیابان‌های استان اصفهان مورد عملیات اجرایی قرار گرفت که 200 هکتار آن در شرق اصفهان است و 100 هکتار باقی‌مانده در برخوار و روستای پروانه است. رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان با اشاره به بیابان‌زدایی این سازمان اظهار کرد: نزدیک به 23 هکتار بیابان خوزستان را بیابان‌زدایی کرده‌ایم و نزدیک به 26 هزار و 250 متر مکعب آب توسط تانکر آبیاری شده که این فعالیت‌ها مورد رضایت منابع طبیعی بوده است. ضمن اینکه تا کنون 12 هزار هکتار از بیابان‌های استان توسط سازمان بسیج سازندگی بیابان زدایی شده است. رضاپور گفت: بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ اصله نهال در منطقه حسین آباد و سجزی کاشته شده تا در بحث شن‌های روان و ریزگرد‌‌ها اقدامی انجام شده باشد. در سلامت و خدمات رسانی عملیات اجرایی کنترل بیماری سالک را با همکاری معاونت اجرایی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان داشته‌ایم. به اقداماتی که در مبارزه با سالک انجام شده است می‌توان به طعمه گذاری، لانه‌کوبی، سم پاشی و مهپاشی است. سالک از موش‌های آلوده تغذیه می‌کند. تعداد افراد به کار گرفته شده در این امر 345نفر در قالب 5هزار و 520 روزنفر بوده است که سطحی بالغ بر 13هزار و 800 هکتار سالک‌زدایی شده است. تفریبا در 50 روستا و محله این عملیات انجام شده است. وی به همکاری این سازمان با کمیته امداد اشاره کرد و گفت: در محورهای مشارکت در ارائه آموزش فنی، مهارتی و کارآفرینی به مددجویان به تعداد 335نفر ارائه شده است. همکاری مشترک در ایجاد واحدهای کوچک تولیدی و اشتغال‌زایی نیز داشته‌ایم. رضاپور ادامه داد: در عرصه اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی، سال گذشته نزدیک به 6 میلیارد و 650 میلیون تومان وام با سود 10 درصد به متقاضیان ارائه شد. همچنین 510 طرح اقتصاد مقاومتی راه‌اندازی شده و 307 واحد بدون تسهیلات راه‌اندازی شده است که این موضوع صرفا هدایت و مشاوره و آموزش این واحدها را داشته‌ایم. وی تصریح کرد:برای 1143 نفر در 510 طرح اشتغال ایجاد شده  است و 17 هزار نفر متقاضی در موضوعات مختلف مورد مشاوره قرار گرفتند. رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان با اشاره به ورود این سازمان به موضوع امنیت غذایی، گفت: 90 تن گوشت در بحث پرورش ماهی، 7تن گوشت و 5 تن تخم بلدرچین، 72تن گوشت بوقلمون، 29 تن شترمرغ، 11 تن عسل و همچنین تولید زنبور عسل، 174 تن قارچ خوراکی و 105 کیلوگرم زعفران تولید شده است. زعفرانی که امروز در اصفهان تولید می‌شود عیار آن از زعفران قائنات بالاتر است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان اصفهان بسیج خدمات رسانی سلامت منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۸۷۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید فرماندهان سپاه تهران و نیروی زمینی ارتش بر تعامل در عرصه‌های مختلف

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، سردار حسن حسن‌زاده فرمانده سپاه محمد رسوال‌الله (ص) تهران بزرگ و هیئت همراه، با امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش دیدار و ایام ارتش را به وی تبریک گفت.

فرماندهان سپاه تهران بزرگ و نیروی زمینی ارتش در این نشست صمیمی بر تعامل، همراهی و هم‌فکری در عرصه‌های مختلف برای تحقق بخشیدن به فرمایشات فرمانده معظم کل قوا (مدظله‌العالی) تأکید کردند.

همچنین امیر سرتیپ حیدری سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به سردار حسن حسن‌زاده فرمانده سپاه محمد رسوال‌الله (ص) تهران بزرگ تبریک گفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بررسی رونداجرا وبرنامه های محرومت زدایی در نقده
  • اقتدار امروز در عرصه‌های مختلف مرهون خون شهدا و رشادت‌های آنهاست
  • پای کار آمدن مردم شرط موفقیت در عرصه‌های مختلف
  • کاشت ۸۰ هکتار باغ زیتون در لرستان
  • دولتمردان باید میزان تصدی‌گری خود در عرصه اقتصاد را کاهش دهند
  • بهره‌برداری از گلخانه ۳ هزار متری دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرف ۶ ماه آینده
  • اشتغال‌زایی ۳۵۰ میلیاردی بسیج سازندگی در لرستان
  • مستند ستاره دنباله دار؛ روایت حضور جهادگران اصفهانی در بزنوید لرستان +فیلم
  • کاشت ۸۰هکتار باغ زیتون در لرستان
  • تاکید فرماندهان سپاه تهران و نیروی زمینی ارتش بر تعامل در عرصه‌های مختلف