Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-20@03:23:13 GMT

بهترین زمان برای سفر به جزایر کیش و قشم

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۸۷۶۱۶

یکی از جاذبه‌های خلیج همیشه فارس کشورمان دو جزیره‌ی استثنایی آن، کیش و قشم هستند که همچون مراوراید در آب‌‌های نیلگون ایران می‌درخشند. هرساله و در هر زمان این جزایر میزبان مسافران بسیاری از سرتاسر ایران و حتی خارجیان هستند. سواحل بکر، زیبایی‌های طبیعت منحصر به فرد و هوایی مطبوع از جذابیت‌های کیش و قشم هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفر به این جزایر می‌تواند تبدیل به خاطره‌ای دل‌انگیز برای هر فرد شود چرا که جذابیت‌های زیادی در آنجا نهفته است. برای سفر بایستی بهترین شناخت را از مقصد داشت و بهترین زمان ممکن را انتخاب کرد. اگر می‌خواهید در مطبوع ترین هوای کیش و قشم به آنجا سفر کنید باید با شرایط جوی آن‌ها آشنا باشید، اگر می‌خواهید بدانید چه زمانی بلیط هواپیمای کیش یا بلیط قشم ارازان‌تر است،اگر می‌خواهید برای خرید به این دو جزیره بروید یا در مراسم و جشن‌های محلی شرکت کنید بایستی به شناخت بیشتری از کیش و قشم برسید. در این مقاله سعی داریم بهترین زمان ممکن برای سفر به این دو شهر توریستی را بیان کنیم و شما می‌توانید با توجه به اهداف سفر خود بهترین موقعیت را برای سفر انتخاب و نسبت به خرید بلیط کیش یا قشم اقدام نمایید.

جزیره‌ی قشم در 20 کیلومتری خشکی و در خلیج فارس قرار دارد که بزرگترین جزیره‌ی کشور محسوب می‌شود. قشم بدلیل زیبایی‌های فراوان از جمله محبوب‌ترین مقصدهای توریستی کشور است که سالانه میزبان مسافران بسیاری است. زیبایی‌های قشم به حدی است که در تمامی فصول سال جذابیت خاص خودش را دارد و می‌توان همیشه از آن لذت برد. با توجه به وجود انواع پاساژها، جاذبه‌های توریستی، طبیعت بکر و محیط‌های تفریحی، قشم نقش بسیاری در صنعت توریسم کشور دارد و بلیط قشم سهم عمده‌ای از بلیط‌های هواپیمای فروخته شده در کشور را به خود تعلق داده است. با همه‌ی این احوال با توجه به آب و هوای نسبتا گرم و شرجی در جنوب کشور بهترین زمان سفر به قشم یکی از نکات مهمی است که باید در سفر به این جزیره در نظر داشت.

یکی از محبوب ترین و جذاب ترین مکان‌های توریستی کشور قطعا کیش است. اگر در بهترین زمان ممکن به کیش سفر کنید لذت بردن از این سفر برای شما بیشتر خواهد شد ولی جذابیت‌های نهفته در این جزیره می‌تواند گردشگران را با سلایق مختلف به خود جذب کند. اگر می‌خواهید با دریایی از مراکز تفریحی و پاساژهای مدرن روبرو شوید، کیش مقصدی ایده‌آل برای شماست و اگر سفری با آرامش و در کنار طبیعتی بکر می‌خواهید سواحل مرجانی کیش مکانی است که می‌توانید از آن لذت ببرید. دریایی زلال با سواحلی شگفت انگیز، این جزیره را به گزینه‌ای ترغیب کننده برای سفر تبدیل می‌کند در کنار این جذابیت‌ها فراهم بودن امکانات رفاهی تفریحی متعدد باعث می‌شود آسایش بیشتری در آنجا داشته باشید. با این توصیفات جای تعجبی ندارد که کیش یکی از قطب‌های توریستی مهم کشور حساب می‌شود و همانند قشم بلیط هواپیمای کیش هم یکی از پرمتقاضی‌ترین هاست. برای داشتن سفری ایده‌آل به این جزیره بهتر است بهترین زمان ممکن را برای سفر خود بشناسید. در ادامه این مقاله به بررسی بهترین موقعیت‌های برای سفر به کیش و قشم می‌پردازیم و شما می‌توانید با توجه به اهداف سفر یا علایق خود بهترین گزینه را انتخاب کنید.

بهترین زمان برای سفر از نظر شرایط آب و هوایی

کیش از نظر آب و هوایی از اوایل زمستان تا اواسط بهار در مطبوع‌ترین حالت خود قرار دارد گرچه ممکن است گرمای هوا در بهار برای برخی قابل تحمل نباشد. تا اردیبهشت ماه رطوبت هوای کیش افزایش زیادی پیدا نمی‌کند و آب دریا سرد است و این‌ها باعث تجربه‌ی هوایی بهاری در آنجا می‌شود که با وزش نسیم‌های خنک شبانه همراه است.

هوای کیش به صورت کلی گرم و مطلوب است اما در فصل زمستان می‌توانید هوایی بهاری را در آنجا لمس کنید که از این نظر زمستان را زمانی ایده‌آل برای سفر به این جزیره می‌نمایاند. در این مدت متوسط دمای کیش چیزی حدود 19 تا 22 درجه سانتیگراد است که برای سفر مطبوع است. در تابستان رطوبت هوا تا 100 هم افزایش پیدا می‌کند که این افزایش زیاد می‌تواند باعث حس خفگی در شما شود و برای لذت بردن از سواحل و دریای زیبای کیش اصلا زمان مناسبی نیست. آب و هوای پاییزی این جزیره هم به نسبت زمستان ایده‌آل نیست و در اواخر این فصل شاهد باران‌های گرمسیری سیل آسا در کیش هستیم که هر سفری را سخت می‌کند.

جزیره‌ی قشم در هر چهار فصل سال دیدنی است و جذابیت‌هایی منحصر به فرد دارد که می‌تواند باعث غافلگیری شما شود. به طور کلی آب و هوای قشم مشابه کیش است که به صورت کلی دارای آب و هوایی گرم با رطوبتی بالاست. دمای هوا در فصل‌های مختلف سال متغیر است و طبیعی است که در تابستان با توجه به بالا رفتن درجه هوا و افزایش رطوبت تحمل هوای آن کمی سخت تر است. با وجود این تفاسیر اگر در هر فصلی به قشم بروید فارغ از آب و هوایی که می‌تواند شرجی باشد یا نباشد جذابیت‌های خاصی می‌یابید که در خیلی دیگر از جزایر خلیج فارس یافت نمی‌شوند و همه‌ی اینها بخاطر طبیعت بکری است که در قشم سراغ داریم.

خیلی از شهرهای جنوبی ایران را می‌توان به عنوان گزینه‌های مناسب مسافرتی برای فصل پاییز دانست و با توجه به زیبایی‌های پاییز و اعتدال هوا در جنوب کشور بسیاری از علاقه‌مندان به سفر این زمان را برای گذراندن اوقات فراغت خود انتخاب می‌کنند. اگر در اوایل پاییز به سمت قشم سفر کنید شانس این را خواهید داشت که علاوه بر لذت بردن از هوای مطبوع جزیره با قدم زدن در سواحل زیبای آن تجربه‌ی بی نظیر تماشای دسته دلفین‌های خلیج فارس را داشته باشید. تجربه‌ای که قابل قیاس با پارک‌های‌آبی و دلفیناریوم‌های ایران و خارج از ایران نخواهید داشت.

بهترین زمان برای شرکت در مراسم و رویدادها

یکی از چیزهایی که قشم را تبدیل به مقصد توریستی جذابی تبدیل می‌کند وجود جشن‌ها و مراسم‌های مختلف در این جزیره است. جشن نوروز صیاد معروف ترین این مراسم‌هاست که در اواخر تیر برگزار می‌گردد. این جشن روزی است که صیادان به جای آن‌که به آب دریا بزنند و ماهی صید کنند، لباس‌های محلی نو می‌پوشند و با نوازش موسیقی محلی به رقص و پایکوبی می‌پردازند. در این مراسم که همراه با پخش موسیقی محلی، نمایش جذاب شوشی و رقص محلی است سرگرمی‌های زیادی وجود دارد. نوروز صیاد جشنی است برای آغاز فصل نوی صیادی که با رنگ کردن درها و نخل‌ها به استقبال آن می‌روند. مثل همه‌ی مراسم‌ها و آیین‌های محلی نوروز صیاد هم پر است از بازی. از مسابقات شنا، غواصی و قایق رانی در خلیج فارس گرفته تا طناب کشی و رقابت در بخش بهترین غذا که ویژه‌ی بانوان است تنها بخشی از بازی‌های این جشن هستند. همچنین با برگزاری نمایشگاه صنایع دستی بازدیدکنندگان و مسافران می‌توانند سوغاتی‌های خوبی نیز برای بازگشت خود انتخاب کنند.

نوروز صیاد با موسیقی و رقص محلی تا پاسی از شب ادامه پیدا می‌کند که در روستای سلخ به صورتی خاص اجرا می‌شود. روستاهایی مثل هنگام و هرمز نیز این آیین را برگزار می‌کنند و می‌توانید برای لذت بردن از این فضا و داشتن زمانی خاطره انگیز به این روستاها سر بزنید.

از دیگر رویدادهای جزیره قشم می‌توان به جشن سنتی نخل و خرما اشاره کرد که در آن می‌توانید انواع خرما، شیرینی‌های خرمایی و صنایع دستی مانند حصیر که از ساقه و برگ نخل تهیه شده‌اند بیابید. مانند دیگر جشن‌ها و آیین‌ها این مراسم هم همراه موسیقی و رقص محلی است که همراه با مولودی خوانی و کاروان شترهای با کجاوه و محمل جذابیت خاصی پیدا می‌کند. این رویداد که نیز در تابستان برگزار می‌شود این فصل را به گزینه‌ای جذاب برای مسافرت تبدیل می‌کند چرا که علاوه بر این جذابیت‌ها بلیط هواپیمای قشم نیز نسبت به بهار کاهش قیمت مناسبی پیدا می‌کند.

در اواخر آبان ماه در روزهای 24ام و 25ام جشن میگو در قشم برگزار می‌شوید که از جذابیت‌هاییست که نباید از دست داد. برگزاری نمایشگاه صنایع دستی جزئی جدایی ناپذیر از مراسم‌های آیینی در این جزایر است که در اینجا هم می‌توانید یادگاری‌های خوبی از سفر خود پیدا کنید. مزه کردن غذاهای محلی می‌تواند تجربه‌ای دل انگیز باشد که در این جشن‌ها می‌توانید تجربه کنید. پس اگر هفته‌ی آخر آبان به قشم سفر می‌کنید حتما به پارک ساحلی سر بزنید و در این جشن شرکت کنید.

کیش نیز مانند قشم دارای جذابیت‌های زیادی است. هرساله از 15 تیر تا 15 شهریور جشنواره تابستانی کیش برگزار می‌شود که سرشار از تفریحات و سرگرمی‌های مختلف است. در این مدت قیمت بلیط کیش نسبته به بهار پایین‌تر می‌آید، جشنواره‌های خرید تابستانی در مراکز خرید برگزار می‌شود، جنگ‌های خنده و سرگرمی با حضور استندآپ کمدین‌ها را داریم، کنسرت‌های زیادی با حضور خوانندگان معروف اجرا خواهند شد و هر شب به قید قرعه کشی مسافران می‌توانند شانس برنده شدن جوایزی نفیس داشته باشند. با آنکه تابستانی گرم در کیش و قشم داریم اما از نظر سرگرمی‌ها و جشن‌ها این فصل تبدیل به زمانی مناسب برای سفر می‌شود.

برای یک چهارشنبه سوری خاطره‌انگیز جزیره‌ی کیش یکی از بهترین جاهاییست که می‌توانید جشن چهارشنبه‌ی آخر سال خود را در آن بگذرانید. این روزها که چهارشنبه سوری‌ها تا حد زیادی از آیین و رسوم اولیه‌ی آن جدا شده‌است و در خیلی از محله‌های شهرهای مختلف تبدیل به میدان جنگ شده‌اند، کیش می‌تواند یک الگو باشد. برگزاری مراسم مختلف محلی و یا توریستی که در سواحل برگزار می‌شود همراه با آتش بازی در آسمان بر فراز خلیج نیلگون فارس می‌تواند تبدیل به تجربه‌ای شگفت انگیز برای شما شود. برگزاری مراسم نوروزی در جزایر کیش و قشم و تزریق حال و هوای عید به تمام مراکز رفاهی، خرید و ... سفر در این ایام را در یکی از بهترین مقاصد توریستی کشور، تبدیل به حس و حالی آرامشبخش می‌کند.

بهترین زمان برای خرید

اگر قصد دارید برای خرید سفر کنید بهترین انتخاب برای شما این است که چمدان‌های خود را برای فصل تابستان ببندید. برگزاری جشنواره‌ تابستانی در کیش جذابیت‌های سفر به این جزیره را افزایش داده است و مراکز خرید نیز همراه با این رویداد جشنواره‌های تخفیف خود را برگزار می‌کنند. مهم نیست به مراکز خرید لوکس با حضور برندها سر می‌زنید یا پاساژهای معمولی‌تر؛ همه جا می‌توانید تخفیف پیدا کنید.

با توجه به اینکه در فصل تابستان درجه‌ی هوا بسیار کم می‌شود و رطوبت هوا به میزان زیادی افزایش پیدا می‌کند تحمل این شرایط جوی برای بسیاری از افراد سخت شده و نسبت به اوایل بهار جمعیت کمتری به کیش و قشم مسافرت می‌کنند به همین دلیل فروشگاه‌های برای دست یابی به مشتریان بیشتر تخفیفات مناسبی می‌دهند و این بهترین زمان است که بهترین لباس‌های تابستانی و پاییزه را در آنجا بخرید.

بهترین زمان از نظر خلوت بودن و هزینه‌ی بلیط

یکی از بهترین زمان‌های ممکن برای خرید بلیط هواپیمای قشم و بلیط کیش اسفند ماه است. نه تنها آب و هوای این دو جزیره در اسفند مطلوب است بلکه بدلیل اینکه پایان سال است جزیره تا حد خوبی خلوت می‌باشد که طبعا در این زمان قیمت بلیط هواپیما کیش و قشم و همچنین قیمت تورهای ویژه ارزان تر خواهند بود. تعطیلات عید زمانی است که خیلی از افراد فرصتی برای مسافرت پیدا می‌کنند و کیش و قشم به عنوان یکی از بهترین مقاصد بسیار شلوغ می‌شوند. با توجه به حجم انبوه تقاضا قیمت بلیط‌ هواپیما کیش و قشم افزایش چشمگیری پیدا می‌کند.

هوای گرم و رطوبت بالا در تابستان نیز باعث می‌شود نسبت به بهار شاهد خلوت‌تر شدن این جزایر باشیم، هرچند که در کیش با برگزاری جشنواره تابستانی با سرگرمی‌های متنوع سعی شده است تا مردم به مسافرت در تعطیلات تابستانی ترغیب شوند. در قشم نیز وجود جشن‌های متعدد در تیرماه و شهریور و همچنین تخفیف‌های فراوان در مراکز خرید باعث شده است فصل تابستان برای سفر به این جزیره به گزینه‌ا‌ی جذاب برای کسانی که عاشق خرید هستند، تبدیل شود.

اکنون که با مناسب‌ترین زمان‌های مسافرت به این جزایر آشنا شدید فرصتی برا اتلاف وقت ندارید. برای لذت بردن از آب و هوا، تفریحات، سواحل و طبیعت بکر کیش و قشم می‌توانید برنامه‌ی مسافرتی خود را بچینید. با توجه به هدفی که برای سفر خود در نظر گرفته اید و آنچه از آن انتظار دارید می‌توانید با توجه به راهنمایی‌های فوق بهترین زمان ممکن را انتخاب کنید. آیا می‌خواهید خرید کنید؟ آیا می‌خواهید در مراسم و جشن‌ها شرکت کنید؟ یا می‌خواهید در بهترین آب و هوای ممکن آرامشی دلپذیر داشته باشید؟ اگر پاسخ به این سوالات را می‌دانید به خرید بلیط کیش یا قشم اقدام کنید

برای سفری آسوده و با برنامه‌ریزی منظم بهترین گزینه استفاده از تورهای مسافرتی است که در آن می‌توانید تمام جزئیات سفر را تعیین کنید از هتل و بلیط هواپیما گرفته تا هزینه‌های حمل و نقل و غذا همگی در برنامه‌های تورهای مسافرتی مشخص شده‌اند. با توجه به محبوبیت این جزایر آژانس‌های مسافرتی تورهای متنوعی برگزار می‌کنند که می‌توانید با توجه به امکانات تدارک دیده شده و هزینه‌های احتمالی آن بهترین انتخاب را از بین آنها داشته باشید. اگر برنامه سفر مخصوص خود را دارید و تمایل به اجاره خانه در آنجا را دارید خود می‌توانید بلیط هواپیما قشم یا کیش خود را شخصا تهیه کنید که نسبت به تورها سفری گران‌تر خواهد شد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: جنگ زیبایی شرایط آب و هوایی قشم هواپیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۸۷۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت‌نام آزمون استخدامی جذب ۳۰۰ معلم برای بشاگرد و جزایر استان هرمزگان

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: ثبت نام آزمون استخدامی برای جذب ۳۰۰ معلم در شهرستان بشاگرد و جزایر این استان از ساعت ۱۸ روز پنجشنبه ۳۰ فروردین آغاز شد.

 به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، محمد قویدل عصر پنجشنبه با اعلام این خبر بیان کرد: با پیشنهاد استاندار هرمزگان، همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و پیگیری مستمر چند ماهه به منظور تامین نیروی انسانی ماندگار در مناطق خاص و سخت گذر (صعب العبور) استان، برای نخستین بار در کشور سهمیه‌ای خاص به منطقه بشاگرد و جزایر استان اختصاص داده شد.

وی بیان کرد: از بین جوانان تحصیل کرده این مناطق ۲۵۰ نفر معلم به منطقه بشاگرد و ۵۰ نفر به جزایر استان شامل بوموسی، لاوان، لارک، هنگام و هندورابی اختصاص یافته است.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان ادامه داد: متقاضیان تا پایان روز شنبه هشتم اردیبهشت فرصت دارند تا با مراجعه به سایت مرکز جهاد دانشگاهی به آدرس hrtc.ir مراجعه و نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

قویدل اضافه کرد: کارت شرکت در آزمون از روز دوشنبه ۱۴ خردادماه بر روی درگاه مرکز جهاد دانشگاهی قرار خواهد گرفت و آزمون نیز در روز پنجشنبه ۱۷ خردادماه در بشاگرد و برای سهمیه جزایر در بندرعباس برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: نتایج آزمون نیز یک ماه بعد از آزمون کتبی در سایت جهاد دانشگاهی اعلام خواهد شد و داوطلبان ۴۵ رشته تحصیلی می‌توانند برای تصدی شغل آموزگاری دبیری و هنرآموزی در این آزمون شرکت کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان یادآور شد: جهت دریافت دفترچه راهنمای آزمون استخدام قرارداد کار معین آموزشی شهرستان بشاگرد و جزایر هرمزگان به سایت اداره کل آموزش و پرورش استان یا سایت جهاد دانشگاهی مراجعه شود.

دیگر خبرها

  • بهترین زمان برای مسواک زدن چه وقتی است؟
  • استخدام۳۰۰ معلم در بشاگرد و جزایر استان هرمزگان
  • بهترین زمان نوشیدن قهوه برای لاغری
  • آغاز ثبت‌نام آزمون استخدامی جذب ۳۰۰ معلم برای بشاگرد و جزایر استان هرمزگان
  • بهترین زمان برای نوشیدن قهوه جهت افزایش تمرکز
  • چه کسانی باید لوزه‌های خودشان را جراحی کنند؟ | بهترین زمان جراحی لوزه چه سنی است؟
  • بهترین زمان برای نوشیدن قهوه
  • سوخو۲۴‌های ارتش در بهترین زمان خودشان هستند
  • امیر واحدی: سوخو۲۴‌های ارتش در بهترین زمان خودشان هستند
  • امیر واحدی: سوخو۲۴های ارتش در بهترین زمان خودشان هستند