Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@23:22:29 GMT

بروز نبودن ماشین‌آلات و تجهیزات امدادی در سمنان

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۸۸۲۰۷

بروز نبودن ماشین‌آلات و تجهیزات امدادی در سمنان

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان سمنان از این دستگاه به عنوان یک نهاد تخصصی برای رویارویی با حوادث و بلایا نام برد و گفت: در روزهای ابتدایی حوادث دستگاه‌های زیادی می‌آیند و می‌روند اما آنکه تا آخر در کنار آسیب‌دیدگان می‌ماند همکاران ما در هلال‌احمر و دستگاه‌های تخصصی این حوزه هستند.

دکتر حسن شکرالهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا بر ضرورت حمایت از هلال‌احمر و بروز رسانی تجهیزات آن تاکید و اظهار کرد: هلال‌احمر به عنوان یک دستگاه تخصصی نقش مهم و محوری در مقابله با حوادث و بلایا دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه خدمات این جمعیت در حوادث محدود به زمان حادثه نیست افزود: همکاران ما از اول تا آخر حوادث و برای مدت زیادی در کنار حادثه‌دیدگان می‌مانند و خدمات ارائه می‌دهند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان سمنان با اذعان به اینکه مشارکت ارتش‌ها در حوادث در دنیا امر مرسومی است خاطرنشان کرد: معمولاً در همه دنیا در حوادث بزرگ نیروهای نظامی به کمک افراد آسیب‌دیده می‌آیند اما فرآیند این امدادرسانی کوتاه و محدود به روزهای ابتدایی حادثه است.

وی ادامه داد: در کشور ما نیز که از دو نیروی نظامی ارتش و سپاه پاسداران بهره می‌برد، در حوادث بزرگ این نیروها به کمک نیروها و دستگاه‌های امدادی می‌آیند.

شکرالهی با بیان اینکه همکاران بعد از حادثه سقوط هواپیما برای چند ماه در کوتاه‌های مرتفع در جست‌وجوی اجساد بودند، خاطرنشان کرد: همکاران ما هم‌اینک نیز در مناطق سیل‌زده حضور دارند و خدمات ارائه می‌دهند.

وی با بیان اینکه حضور برخی دستگاه‌ها در حوادث محدود به چند روز اولیه می‌شود، گفت: برخی دستگاه‌ها نیز برای یک تا دو هفته در مناطق حادثه‌دیده حضور دارند اما حضور جمعیت هلال‌احمر طولانی‌تر و متناسب با نیازهای حادثه‌دیدگان است و از همین رو نیازمند حمایت و پشتیبانی بیشتری است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان سمنان با اشاره به نگرش‌های نوع‌دوستانه اعضای هلال‌احمر در حوادث گفت: عمده نیروهای هلال‌احمر نیروهای مردمی هستند که بابت خدماتی که ارائه می‌دهند معمولاً هزینه و حقوق چندانی دریافت نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه امدادگران جمعیت با حداقل دریافتی در این حوادث به طور داوطلبانه به کار دشوار امدادرسانی مشغولند افزود: دریافتی ماهانه امدادگران ما رقمی بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان است آن هم در شرایطی که پوشش بیمه‌ای هم ندارند.

شکرالهی از بروز نبودن ماشین‌آلات و تجهیزات امدادی به عنوان یکی از مشکلات هلال احمر نام برد و گفت: در همین حادثه خوش‌ییلاق در شرق استان سمنان، نیروی انسانی، برخی اقلام ضروری و…وجود داشت اما خودروهای ما در راه مانده بودند و نمی‌توانستند به محل حادثه برسند چرا که گریدر در استان وجود نداشت. برای همین در این حادثه یک گریدر از استان قم آمد و راه را برای امدادگران و حادثه‌دیدگان باز کرد.

وی با بیان اینکه حوادث جدی مرتبط با بوران را بدون گریدر نمی‌توان مدیریت کرد اضافه کرد: در همین حادثه پنج-شش خودروی هلال احمر معطل مانده بود تا گریدر برسد تا به کمک افراد بشتابد.

وی با بیان اینکه با کمبود برخی تجهیزات روبرو هستیم به انتقاد از فرآیند تخصیص اعتبارات پرداخت و گفت: متأسفانه در تخصیص اعتبارات به شاخص جمعیت نگاه می‌شود در حالی که ۷۰ درصد حوادث جاده‌ای استان سمنان مربوط به افراد غیربومی و مسافران و زوار است و ما باید سالانه به ۲۰ میلیون نفر خدمات ارائه دهیم در حالی که اعتبارات ما متناسب با جمعیت استان در نظر گرفته می‌شود.

این مدیر مسؤول با بیان اینکه استان سمنان در این بخش در سطح ملی خدمات ارائه می‌دهد افزود: باید در توزیع بودجه به استان‌هایی همچون سمنان که خدمات ملی ارائه می‌دهند توجه ویژه شود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان سمنان تصریح کرد: متأسفانه در تأمین خودروهای امدادی، ترابری سنگین امدادی، برخی تجهیزات اولیه امدادی و…مشکلات جدی داریم و همین ضعف تجهیزات می‌تواند در امدادرسانی به حوادث مؤثر باشد.

وی با بیان اینکه تجهیزات برخی دستگاه‌ها همچون علوم پزشکی مناسب است افزود: خوشبختانه اجرایی شدن طرح تحول سبب شد که تجهیزات بیمارستانی و امدادی دانشگاه‌های علوم پزشکی ارتقا بیابد اما هلال احمر در این تجهیزات با ضعف‌هایی روبرو است که امید است در آینده مرتفع شود.

دکتر شکرالهی از آنچه تداخل دستگاه‌های مسؤول و خدمات‌رسان می‌خواند به عنوان دیگر چالش و مشکل این بخش نام برد و افزود: به طور مثال در حوادث دستگاه‌های متعددی همچون هلال‌احمر، اورژانس، مدیریت بحران، دانشگاه علوم پزشکی و…مسوولیت دارند و لذا گاهی این تداخل سبب می‌شود که از همین حداقل امکاناتی که وجود دارد همه استفاده را نکنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان سمنان در پاسخ به پرسش ایسنا در خصوص آخرین وضعیت انبارهای این جمعیت در استان گفت: در حوادث ابتدایی سال چه در شرق استان و چه در سیل‌های گلستان، لرستان و خوزستان بخش عمده‌ای از اقلام انبارها را برای کمک به حادثه‌دیدگان ارسال کردیم اما در تعطیلات با اعتباری که داده شد بخشی از این اقلام جایگزین شد.

وی همچنین در پاسخ به پرسش دیگری از خبرنگار ایسنا در خصوص فقدان پژوهش‌های کاربردی در بخش‌های عملیاتی و امدادی در کشور اظهار کرد: متأسفانه ضعف در تحقیقات کاربردی نه تنها در هلال‌احمر که در همه کشور وجود دارد. البته سالانه پژوهش‌های متعددی در دانشگاه‌ها و برخی مراکز علمی انجام می‌شود اما این تحقیقات عمدتاً کاربردی نیست.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سیل منطقه سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۸۸۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷ فوتی و مصدم بر اثر تصادف در خراسان شمالی

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان شمالی گفت: تصادف ۲ خودرو پراید در راز و جرگلان باعث فوت و مصدومیت ۷ نفر شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی و به نقل از روابط عمومی هلال احمر، ابوالفضل محبان اظهار کرد: حادثه برخورد ۲ دستگاه خودرو پراید امروز در محور آغمزار به تنگه راز شهرستان رازوجرگلان یک کشته و ۶ مصدوم داشت.

وی افزود: این سانحه رانندگی ساعت ۱۴:۲۲ در کیلومتر ۱۰ محور آغمزار به تنگه راز گزارش که بلافاصله دو تیم عملیاتی از پایگاه‌های امداد و نجات کریک و تنگه راز به محل حادثه اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: در این حادثه ۶ نفر مصدوم شدند که پس از انجام کمک‌های اولیه دو نفر از مصدومان توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر استان و چهار نفر نیز توسط عوامل اورژانس ۱۱۵ به مراکز درمانی انتقال یافتند.

محبان گفت: در این سانحه رانندگی یک نفر نیز جان خود را از دست داد که پیکر وی به عوامل انتظامی تحویل داده شد.

کد خبر 747674

دیگر خبرها

  • ️کشف جسد غرق شده فنوجی توسط هلال احمر
  • نجات ۱۸ نفر از سیل در روستای شادکام بافق در استان یزد
  • امدادرسانی به حادثه دیدگان آبگرفتگی گلستان به ۱۹۶ نفر رسید
  • تامین و توزیع اقلام ضروری امدادی در سراسر استان سمنان
  • غرق شدن دو کودک در رودخانه ماشکید سراوان
  • واژگونی پژو پارس در محور لردگان به دهدز جان یک نفر را گرفت
  • ۷ فوتی و مصدم بر اثر تصادف در خراسان شمالی
  • یک کشته و شش مجروح در جاده آغمزار به راز
  • تصادف در محور لردگان جان یک نفر را گرفت
  • برخورد با شتر ۸ مصدوم برجای گذاشت