Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-23@18:16:09 GMT

فراخوان نخستین جشنواره ملی شعر رضوی شیراز اعلام شد

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۸۸۵۹۲

فراخوان نخستین جشنواره ملی شعر رضوی شیراز اعلام شد

به گزارش ایكنا از فارس، نخستین جشنواره ملی شعر رضوی با محوریت سیره رضوی و ائمه معصومین(ع) به میزبانی شیراز برگزار می‌شود.
فراخوان این جشنواره طی روزهای گذشته اعلام شده و علاقه‌مندان تا 20 خردادماه امسال مهلت دارند آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره به نشانی اینترنتی portal.shamstoos.ir و به صورت تایپ شده ارسال كنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این جشنواره در محورهای «تا بلوغ انگور» به منظور برسی ابعاد نورانی زندگی حضرت امام رضا(ع)، «پیوند زرین» با هدف تبیین ارجمندی معنوی و تاریخی حدیث متواتر سلسلةالذهب، «راه روشن» در قالب سفیر تاریخی حضرت امام رضا(ع) از مدینه تا طوس، «حضور تابناک» بررسی اثرگذاری امروزین بارگاه قدسی امام رضا(ع) و مشهد مقدس در جنبه‌های مختلف زندگی مردم ایران، «ضریح توسل» تبیین جایگاه ویژه آستان قدس رضوی در تبلیغ هنرمندانه دین و پاسداشت هنرمندان آیینی برگزار می‌شود.
هدف از برگزاری این جشنواره اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های ادبی و هنری در پیوند با شیوه زندگی و سلوک فردی و اجتماعی معصومین(ع) به ویژه حضرت امام رضا(ع)، پاسداشت پدید آورندگان آثار فاخر ادبی در حوزه فرهنگ رضوی اعلام شده است.
محدودیت سنی برای ارسال آثار به این جشنواره وجود ندارد و هر شاعر می‌تواند تا 5 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال كند ضمن اینكه اشعار ارسالی الزاماً باید در قالب‌های کلاسیک ذکر شده باشد و محور موضوعی هر اثر مشخص شده باشد.
به برگزیدگان نهایی در هر قالب شعری جوایز نقدی نفر اول چهل ملیون ریال و نفر دوم سی ملیون ریال و نفر سوم بیست ملیون ریال اهدا خواهد شد.
نتایج داوری آثار ١٠ تیرماه ١٣٩٨ اعلام می‌شود و مراسم اختتامیه روز ٢٠ تیرماه در تالار حافظ اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برگزار خواهد شد.
یادآور می‌شود، علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شمار‌ه‌های ٠٩١٧٧٠٥٤٠١٨ و ٠٩١٧٧١٠٨٥٨٠ تماس حاصل كنند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس فرهنگي جشنواره ملي شعر رضوي شيراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۸۸۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۵۰ اثر به جشنواره خوشنویسی رضوی ارسال شد

مهدی بابایی مجرد با اعلام پایان مرحله اول داوری این بخش از جشنواره، اظهار کرد: مرحله اول داوری این جشنواره با حضور ۹ داور برجسته در شهر تهران به انجام رسیده است.

وی افزود: این جشنواره، که هر ساله به عنوان یکی از مهم‌ترین رویداد‌های فرهنگی و هنری کشور ما شناخته می‌شود، امسال نیز شاهد حضور پرشور هنرمندان و اساتید خوشنویسی از سراسر ایران بود.

دبیر بیستمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی بیان کرد: در این دوره، دبیرخانه جشنواره شاهد دریافت ۳۵۰ اثر فاخر بود که هر یک به نوبه خود نمایانگر عمق فرهنگی و هنری این مرز و بوم است. از این تعداد، ۷۵ اثر در بخش نستعلیق، ۲۲ اثر در بخش نسخ، ۷ اثر در اقلام سته و ۲۰ اثر در بخش شکسته نستعلیق به مرحله بعدی راه یافته‌اند.

بابایی خاطر نشان کرد: این آثار، که با دقت و ظرافت خاصی توسط داوران مورد بررسی قرار گرفته‌اند، نشان‌دهنده تلاش و پشتکار هنرمندانی است که با عشق و علاقه به این هنر دست به قلم شده‌اند.

وی افزود: اسامی هنرمندان برگزیده بر روی وب‌سایت شمس توس منتشر شده و آنها از ۳ تا ۱۲ اردیبهشت ماه فرصت دارند تا آثار خود را به دفتر دبیرخانه تهران بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) ارسال نمایند.

دبیر بیستمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی تصریح کرد: از برگزیدگان مراسم اختتامیه که اواخر اردیبهشت در مشهد مقدس برگزار می‌شود، تقدیر خواهد شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری موسیقی و هنرهای تجسمی

دیگر خبرها

  • فرهاد قائمیان: رشد کمی و کیفی خاصی را در بخش های مختلف جشنواره امام رضا(ع) شاهدیم/ اعطای جایزه ویژه «غزه» برای نخستین بار
  • نخستین دوره جایزه داستان و بازآفرینی فراخوان داد
  • فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» منتشر شد
  • ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» فراخوان داد
  • رشد ۵۰ درصدی آثار هنری شرکت کننده در جشنواره بین المللی امام رضا
  • ارسال ۱۵۰۰ اثر به دبیر خانه جشنواره شعر رضوی
  • تشریح جزئیات جشنواره‌های رضوی/ نمایشگاه آثار خوشنویسی جهان اسلام برگزار می‌شود
  • ۳۵۰ اثر به جشنواره خوشنویسی رضوی ارسال شد
  • جشنواره شعر نفس پاک فراخوان داد
  • فراخوان بیستمین جشنواره فیلم کوتاه «نهال» منتشر شد