Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24-معاون امور حج و زیارت سازمان حج و زیارت راه اندازی عمره مفرده را منوط به پذیرش شرایط کشورمان دانست و تاکید کرد: مذاکرات برای راه اندازی عمره مفرده بعد از عملیات حج تمتع ۱۴۴۰ انجام می پذیرد و در صورت مهیا شدن شرایط این مهم انشاالله راه اندازی خواهد شد

 اکبر رضایی درباره راه‌اندازی عمره مفرده در سال جاری و اخبار منتشر شده در این خصوص گفت: مذاکرات برای راه اندازی عمره مفرده بعد از حج تمتع ۱۴۴۰ انجام می پذیرد که امیدواریم با توافق طرفین و پذیرش شروط جمهوری اسلامی ایران این مهم انجام گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: حمایتهای کنسولی از عمره‌گزاران کشورمان و توجه به عزت، امنیت و کرامت زائران از جمله شروط اصلی ما محسوب می شود که در مذاکرات برای راه اندازی عمره مفرده مورد تاکید خواهد بود.
معاون امور حج و زیارت سازمان حج و زیارت تصریح کرد: در صورت توافق طرفین و راه اندازی عمره مفرده، اعزام ها از سال آینده قمری یعنی ۱۴۴۱ هجری قمری آغاز خواهد شد. امیدواریم در سال قمری بعدی، یعنی در ادامه سال ۹۸ هجری شمسی از سرگیری عمره مفرده انجام پذیرد.
او گفت: حدود ۶ میلیون نفر از مردم کشورمان متقاضی عمره مفرده هستند که امیدواریم پس از توافق طرفین زمینه اعزام متقاضیان فراهم شود.

منبع: خبرآنلاین

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۸۸۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست حسینی از عمره‌گزاران ایرانی برای احترام به قوانین عربستان

 سید عباس حسینی، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان حج و وزیارت با بیان این مطلب در آیین بدرقه نخستین گروه از زائران حج عمره در سال ۱۴۰۳ گفت: از زائران خانه خدا می‌خواهم که مردم ایران را از دعای خیر خود محروم نکنند و این سفر معنوی ارزشمند را غنیمت بشمارند.

وی همچنین از عمره‌گزاران ایرانی که پس از 9 سال انتظار عازم سرزمین وحی هستند، خواست که برای مردم مظلوم غزه که این روزها زیر آتش رژیم صهیونیستی قرار دارند، دعا کنند که از این شرایط سخت جنگی رهایی پیدا کنند. سید عباس حسینی در ادمه با اشاره به این زائران باید به قوانین و اصول کشور میزبان احترام بگذارند، گفت: 18 نهاد و وزارتخانه سازمان حج و زیارت را در سازماندهی زائران و اعزام آن‌ها به سرزمین وحی کمک می‌کنند که باید از آن‌ها تشکر کرد. رئیس سازمان حج زیارت در بخش دیگری از سخنان خود از مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه‌ای که رخصت این سفر معنوی را پس از 9 سال صادر کردند، تشکر کرد و گفت: دولت سیزدهم و در رأس آن‌ها رئیس‌جمهور و وزیر ارشاد نیز تسهیلات و امکانات لازم را برای اجرای مناسک حج عمره فراهم کردند که این اقدامات شایسته تقدیر و تشکر کرد. حسینی همچنین از سفیر عربستان سعودی در تهران به خاطر مساعدت‌هایی که برای ازسرگیری سفر حج عمره داشتند، تقدیر کرد. آمادگی حداکثری فرودگاه امام(ره) برای خدمت‌رسانی به زائران سعید چلندری، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) نیز ضمن سخنانی در آیین بدرقه نخستین گروه از زائران حج عمره ۱۴۰۳ گفت: به شخصیت‌های حاضر در این مراسم از جمله نماینده محترم ولی فقیه در امور حج و زیارت، رئیس سازمان حج و زیارت، سفیر عربستان سعودی در ایران، مولوی اسحاق مدنی، رئیس شورای عالی مجمع تقریب و معاونان و مسئولان بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت خوشآمد عرض می‌کنم. وی با تأکید بر این که فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) از آمادگی حداکثری برای خدمت به زائران خانه خدا و عتبات عالیات برخوردار است، گفت: ترمینال «سلام» فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره)که ویژه زائران خانه خدا و عتبات عالیات است، ۵۴ هزار متر مربع مساحت دارد و روزانه ۱۵ هواپیما و حداکثر ۱۴۰ هواپیما(در اوج ایام زیارت اربعین) از این فرودگاه پرواز می‌کنند. مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) گفت: ترمینال سلام فرودگاه ظرفیت ۱۰ هزار پارک خودرو را دارد و ارائه خدمات در آن در سطح استانداردهای بین‌المللی صورت می‌گیرد. وی گفت: در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) همچنین در شبانه‌روز به جز سفر عتبات ۱۶۰ سفر انجام می‌شود و این فرودگاه این افتخار را داشت که در سال ۱۴۰۲ میزبان یک میلیون زائر عتبات عالیات و حجاج بیت الله الحرام باشد. سعید چلندری در پایان گفت: از زائرانی که پس از ۹ سال عمره عازم سرزمین وحی هستند التماس دعا دارم. یادآوری می‌شود، آیین بدرقه نخستین گروه از زائران حج عمره در سال ۱۴۰۳ پس از ۹ سال انتظار، صبح امروز، سوم اردیبهشت‌ماه، با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی؛ مولوی اسحاق مدنی، رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی؛ عبدالله بن سعود العنزی، سفیر عربستان در ایران؛ سید عباس حسینی، معاون وزیر فرهنگ و رئیس سازمان حج و وزیارت، سعید چلندری؛ مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) و جمعی از معاونان بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت در ترمینال «سلام» فرودگاه امام(ره) برگزار شد.  انتهای پیام منبع: ایکنا (خبرگزاری بین‌المللی قرآن)

دیگر خبرها

  • اعزام زائران عمره به عربستان از ۱۱ ایستگاه پروازی
  • نخستین کاروان عمره مفرده پس از ۹ سال انتظار عازم مدینه شد
  • شش میلیون نفر در انتظار اعزام به عمره مفرده هستند
  • اولین اعزام زائران حج عمره پس از ۹ سال انجام شد | اعلام زمان نخستین پرواز حج تمتع | مدت حضور حجاج در عربستان چند روز است؟
  • حداقل و حداکثر مدت حضور حجاج ایرانی در عربستان
  • درخواست حسینی از عمره‌گزاران ایرانی برای احترام به قوانین عربستان
  • اعزام عمره گزاران ایرانی پس از نه سال وقفه
  • اعزام نخستین گروه از زائران عمره مفرده از بامداد روز دوشنبه
  • ۶ اردیبهشت اولین اعزام عمره گزاران البرزی
  • اعزام اولین کاروان عمره مفرده از فردا؛ ۵ هزار زائر راهی سرزمین وحی می‌شوند