Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در سخنانی با دفاع از تصمیم برگزاری مجدد انتخابات شهرداری در استانبول گفت: تصمیم کمیسیون عالی انتخابات برای برگزاری مجدد انتخابات محلی در شهر استانبول، گامی مهم برای تقویت دموکراسی در کشور به حساب می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رجب طیب اردوغان همچنین در ادامه تصریح کرد: به شکلی جدی به دستکاری سیستماتیک و نبود مشروعیت و وجود نقص‌هایی در انتخابات محلی استانبول اطمینان داریم. ما نمی‌توانیم بی‌نظمی‌های آشکاری را که در انتخابات استانبول رخ داد، نادیده بگیریم.

از سوی دیگر، شبکه اسکای نیوز اعلام کرد نامزد مخالفان که پیروز میدان رقابت در انتخابات استانبول بوده است، اعلام کرد: برگزاری مجدد انتخابات، ضربه‌ای سنگین به دموکراسی در ترکیه به حساب می‌آید.

همچنین آلمان اعلام کرد تصمیم مقامات ترکیه برای برگزاری انتخابات شهرداری‌ها در استانبول، اقدامی نامفهوم است. این در حالی است که رسانه‌های ترکیه اعلام کردند حزب خلق جمهوری خواه ترکیه- حزب اصلی اپوزیسیون در این کشور- اعلام کرده است تصمیم دارد در انتخابات محلی جدید در شهر استانبول مشارکت کند.

این حزب اعلام کرد انتخابات مجدد شهرداری در استانبول را تحریم نخواهد کرد.

گفتنی است کمیسیون عالی انتخابات ترکیه امروز (سه‌شنبه) حکم لغو نتایج انتخابات سابق در شهر استانبول را صادر کرد که در آن بن علی ییلدیریم، نامزد حزب عدالت و توسعه و نخست وزیر سابق این کشور در برابر «اکرم امام اوغلو» نامزد حزب خلق جمهوری خواه شکست خورده بود. کمیسیون عالی انتخابات ترکیه همچنین دستور برگزاری انتخابات جدید را در استانبول پس از درخواست حزب عدالت و توسعه- حزب حاکم در کشور- صادر کرد که قرار است بیست و سوم ماه ژوئن برگزار شود.

در انتخابات محلی که در ۳۱ ماه مارس در سراسر ترکیه برگزار شد، حزب عدالت و توسعه در شماری از استان‌ها و شهر‌های بزرگ، از جمله آنکارا شکست خورد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ترکیه انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۸۹۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان: حماس جنبش آزادی‌بخش است/ به زودی میزبان هنیه خواهم بود

به گزارش جماران؛ رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه گفت: جنبش حماس همانند جنبش آزادی‌بخش ملی است که قبل از تاسیس جمهوری ترکیه، آناتولی را از اشغال نجات داد.

رژیم اشغالگر در غزه و کرانه باختری اقدام به پاکسازی نژادی فلسطینیان می‌کند.

به دفاع از آرمان فلسطین ادامه می‌دهم و مادامی که زنده باشم، حتی اگر تنها هم باشم صدای فلسطینیان مظلوم خواهم بود.

حماس جنبشی تروریستی نیست، بلکه جنبش مقاومت برای آزادسازی سرزمین خود است.

به زودی میزبان اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس خواهم بود.

حجم ویدیو: 5.88M | مدت زمان ویدیو: 00:00:55 دانلود ویدیو

دیگر خبرها

  • دموکراسی هند در یک قدمی خط پایان
  • طرز تهیه انواع کباب‌ در خیابان‌های استانبول ترکیه (فیلم)
  • پیش نشست پنجمین کنگره جهانی حضرت امام رضا(ع) برگزار شد
  • جشنواره بازی های بومی محلی در مدارس پارس‌آباد
  • اردوغان: اسرائیل در ارتکاب جنایت از هیتلر پیشی گرفته است
  • اردوغان به عراق سفر می‌کند
  • سفر هنیه به آنکارا برای دیدار با اردوغان
  • اردوغان: حماس جنبش آزادی‌بخش است/ به زودی میزبان هنیه خواهم بود
  • هنیه به ترکیه می‌رود
  • هنیه به ترکیه می‌رود/ برنامه دیدار با اردوغان