Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-24@11:47:12 GMT

میانمار دو خبرنگار زندانی رویترز را آزاد کرد

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۸۹۴۴۷

میانمار دو خبرنگار زندانی رویترز را آزاد کرد

همزمان با آغاز اجرای عفو ۶ هزار و ۵۲۰ زندانی، دو خبرنگار زندانی رویترز در میانمار نیز آزاد شدند.
به گزارش یورورنیوز، «وا لون» و «کیاوو سو او»، دو خبرنگاران رویترز که در دسامبر سال ۲۰۱۷ به هنگام تحقیق درباره کشته شدن ۱۰ مسلمان روهینگیا، از سوی دولت میانمار به اتهام در دست داشتن اسناد محرمانه بازداشت شده بودند، روز سه‌شنبه و با اجرای فرمان عفو رئیس جمهوری این کشور آزاد شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این دو خبرنگار به خاطر تهیه گزارش خود با عنوان «کشتار در میانمار» برنده جایزه جهانی پولیتزر شده بودند.
فعالان مدافع آزادی بیان در سراسر جهان طی ماه های گذشته تلاش های گسترده ای را برای آزادی این دو انجام دادند ولی دادگاه عالی میانمار ماه گذشته با درخواست تجدید نظر آنها مخالفت کرد و بر حکم ۷ سال زندان آنها صحه گذاشت.
رئیس جمهوری میانمار پیشتر و به مناسبت فرا رسیدن سال نو فرمان عفو ۶ هزار و ۵۲۰ زندانی از جمله دو خبرنگار رویترز را صادر کرده بود.
مردم روهینگیا در استان راخین میانمار، مسلمانان سنی مذهب هستند که شمارشان در میانمار ۴۸.۷ میلیون نفری و با اکثریت بوداییان به ۱.۱ میلیون نفر می‌رسد.   تاکنون بیش از ۷۰۰ هزار تن از اقلیت مسلمان روهینگیا طی دو سال گذشته و پس از آغاز سرکوب گسترده و خشونت‌بار از سوی ارتش این کشور بی‌خانمان شدند.   شمار بسیاری از این آوارگان به کشور همسایه یعنی بنگلادش پناه برده‌اند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: خبرنگار میانمار آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۸۹۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت نفت اندکی بالا رفت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،  بهای معاملات نفت برنت با ۲۷ سنت افزایش، به ۸۷ دلار و ۲۷ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۶ سنت افزایش، به ۸۲ دلار و ۱۶ سنت در هر بشکه رسید. هر دو شاخص روز گذشته تحت تاثیر نشانه‌های عدم تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه و مختل شدن عرضه نفت این منطقه، ۲۹ سنت کاهش یافتند.
سوگاندها ساچدوا، موسس شرکت تحقیقاتی اس‌اس‌ولث استریت، در این باره گفت: کاهش نرخ اضافی ریسک ژئوپلیتیکی، به قیمت نفت ضربه زده، زیرا عرضه دچار اختلال قابل توجهی نشده است. اما چشم انداز ژئوپلیتیکی همچنان در جهت قیمت نفت، مهم مانده است. تحلیلگران گروه بانکی ANZ، نظر مشابهی را منعکس کردند.
سرمایه‌گذاران منتظر انتشار آمار تولید ناخالص داخلی آمریکا هستند و آمار هزینه مصرفی شخصی در مارس که معیار مورد نظر فدرال رزرو برای ارزیابی تورم است، اواخر هفته جاری منتشر می‌شود و برای ارزیابی مسیر سیاست پولی، به دقت دنبال خواهد شد.
بر اساس گزارش رویترز، تحلیلگران در نظرسنجی رویترز پیش بینی کردند ذخایر نفت آمریکا در هفته گذشته افزایش پیدا کرده است، در حالی که ذخایر محصولات نفتی احتمالا کاهش یافته است.

دیگر خبرها

  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت
  • ۲۵۰ زندانی درآذربایجان غربی تا آخراردیبهشت آزاد می شوند
  • سفر یک وزیر کره شمالی به ایران 
  • مسلمانان روهینگیا همچنان با پاکسازی قومی مواجه هستند
  • قیمت نفت اندکی بالا رفت
  • پلیس انگلیس دو نفر را متهم به جاسوسی برای چین کرد
  • فوتسال جام ملت‌های آسیا؛ صعود تایلند و ویتنام به دور حذفی
  • تایلند و ویتنام به یک چهارم نهایی جام ملت های فوتسال رسیدند
  • تایلند و ویتنام به یک چهارم نهایی صعود کردند/ حذف چین و میانمار
  • تایلند و ویتنام به یک چهارم‌نهایی جام ملت‌های فوتسال رسیدند