Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی با بیان اینکه در سطح مدارس استان یک سری مشاغل را به صورت الگویی آغاز کردیم گفت: برنامه‌ریزی شد امسال معلمان برخی از مدارس با هدایایی از تولیدات کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی تجلیل شوند. ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۷ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، مهدی هنری ظهر امروز در سالروز تشکیل بسیج سازندگی و هفته معلم به دیدار معلمان مدرسه حضرت معصومه(س) بیرجند رفت و با تولیدات کارگاه‌های اقتصادی مقاومتی از آنها تجلیل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این دیدار اظهار داشت: معلمان نقش محوری در تربیت نیروهای نظام انقلاب ایفا می‌کنند و با توجه به اینکه امروز سالروز تشکیل بسیج سازندگی تقارن با هفته گرامیداشت معلم است خدمت شما معلمان رسیدیم تا این روز را تیریک بگوییم.

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی بیان کرد: در برخی عرصه‌ها بسج سازندگی ورود پیدا کرده که نمونه آن در بخش تولیدات کارگاهای اقتصاد مقاومتی است و در فعالیت‌هایی که داریم کارها مشارکتی است و علاوه بر محرومیت زدایی خدمت رسانی نیز مدنظر است.

هنری گفت: به دنبال شناسایی افرادی هستیم که از نظر معیشت، محرومیت و تحصیل دچار مشکل‌اند واستعدادهای خاصی دارند تا در زمینه‌های خاص بتوان روی آنها کار کرد و از ظرفیت‌های مختلف استفاده شود.

بوشهر|محصولات کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی در دوراهک دیر ارائه شدبسیج سازندگی با ایجاد کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی معضل بیکاری را برطرف کندکارگاه‌های اقتصاد مقاومتی در استان بوشهر راه‌اندازی شد

وی افزود: با ارتباط قوی می‌توان این ظرفیت‌ها را شناسایی کرد و با حمایت آموزشی تحصیلی و اشتغال به آنها کمک کرد و برای رفع محرومیت از آنها استفاده کرد.

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی بیان کرد: در این راستا تاکنون در بیرجند افرادی شناسایی شده و برای آنها برنامه‌ریزی‌های انجام شده است.

هنری تصریح کرد: بسیج سازندگی در بخش‌های عمرانی، محرومیت زدایی و اشتغال فعالیت دارد که با ارتباط با مردم وخدماتی که ارائه می‌شود سایر مشکلات شناسایی می‌شود که در این زمینه از ظرفیت معلمان نیز می‌توان استفاده کرد.

وی گفت: بسیج سازندگی نقش تسهیلگری دارد و می‌تواند اشتغال را دنبال کند.

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی اظهار داشت: استفاده از ظرفیت خیران و نهادهای حمایتی می‌تواند این ظرفیت را ایجاد کند که دانش آموزان نیازمند شناسایی شده و برای بحث حمایت‌های آموزشی مباحث استعدادهای خاصی معرفی شوند.

هنری با بیان اینکه بسیج سازندگی در کنار فعالیت‌های عمرانی، اشتغال و گروه‌های جهادی یک پیوست فرهنگی نیز ایجاد کرده و آن خدمات‌دهی با استفاده از ارتباط گیری با مردم در روستاها و محلات حاشیه شهرها است گفت: در سطح مدارس استان یک سری مشاغل را به صورت الگویی آغاز کردیم، مشاغلی که مرتبط با محیط زندگی مردم است و می‌تواند زمینه‌ای برای درآمدزایی باشد.

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: طرح‌های معیشتی در روستاها پیگیری‌ شده و بحث تولید تخم مرغ، مرغ گوشتی و نان که نیاز اساسی مردم است تلاش شده این کالاها را خود مردم تولید کنند که این کار با پرورش مرغ بومی آغاز شده و به تولید تخم مرغ رسیده است.

هنری بیان کرد: در برخی از مدارس از فضاهایی که دارند برای برخی از کارها استفاده شده که حتی به خود مدرسه یا افراد بی‌بضاعت با توجه به درآمد حاصل شده کمک می‌شود.

انتهای پیام/ش

R41348/P/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۸۹۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک به اشتغال حدود ۷ هزار نفر با اقدامات دستگاه قضایی استان البرز

به گزارش جام جم آنلاین البرز،حسین فاضلی هریکندی با تشریح اقدامات «ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی استان البرز» در حوزه حمایت از واحد‌های تولیدی و تحقق شعار سال ۱۴۰۲ یعنی «مهار تورم، رشد تولید» و در راستای اجرای تاکیدات رئیس قوه قضاییه مبنی بر لزوم حمایت از تولید و اشتغال گفت: یکی از برنامه‌های مجموعه دادگستری کل استان البرز تمرکز بر استفاده از ظرفیت‌های قانونی دستگاه قضایی در امر حمایت از تولید و فعالان اقتصادی و رفع موانع تولید و اشتغال در استان بوده است که بدین منظور ماموریت‌هایی در چندین محور به دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی استان، همچنین به روسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان البرز داده شد.

برگزاری ۳۰ نشست اقتصادی در استان البرز
رئیس ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی استان البرز با یادآوری اینکه البرز با توجه به استقرار چندین شهرک صنعتی یکی از قطب‌های صنعتی و تولیدی کشور به شمار می‌رود متذکر شد: همین موضوع مسئولیت‌های دستگاه قضایی در استان را چندین برابر کرد و بدین منظور ضمن حضور در واحد‌های تولیدی، ۳۰ نشست توسط دبیرخانه و کمیته‌های ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی استان البرز جهت رفع مشکلات واحد‌های تولیدی استان برگزار شد.

۵۰۰ بازدید از واحد‌های تولیدی
وی با تشریح سیاست‌های چندگانه حمایتی دستگاه قضایی استان از واحد‌های تولیدی تصریح کرد: دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی استان و همچنین دادستان‌های حوزه‌های قضایی ماموریت دارند ضمن رسیدگی سریع به مشکلات واحد‌هایی تولیدی و صنعتی، از ظرفیت‌های قانونی برای حمایت استفاده کنند که بدین منظور تنها در سال گذشته بیش از ۵۰۰ بازدید از واحد‌های تولیدی و صنعتی استان انجام شد و هم اکنون مشکلات ۱۵۸ واحد تولیدی در دست بررسی به منظور رفع موانع و مشکلات آن‌ها قرار دارد.

حفظ یا ایجاد اشتغال برای ۶۹۹۴ نفر
فاضلی هریکندی با بیان اینکه در سال گذشته با ورود دادگستری کل استان البرز از تعطیلی ۴۳ واحد تولیدی جلوگیری شده است اضافه کرد: در نتیجه اقدامات انجام شده به حفظ و تداوم اشتغال ۵۵۴۹ نفر و ایجاد اشتغال برای ۱۴۴۵ نفر کمک شده است و بدین ترتیب در مجموع اقدامات حمایتی منجر به اشتغال ۶۹۹۴ نفر شد.

وی ابراز امیدواری کرد در سال جدید نیز که به تدبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی به سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شده است دادگستری کل استان البرز بتواند با استفاده از ظرفیت‌های قانونی، گام‌های مدنظر کشتیبان انقلاب در طوفان ناملایمات اقتصادی را بر دارد.

دیگر خبرها

  • طرح جامع اقتصاد به توان مردم رونمایی می‌شود
  • مردمی‌کردن اقتصاد با شعار و حرف به نتیجه نمی‌رسد
  • رویکرد سپاه گره‌‌گشایی از مشکلات جامعه و مردم است
  • رمز پیروزی و حفظ انقلاب اسلامی روحیه جهادی است
  • بسیج سازندگی روزنه امید مردم برای حل مشکلات است
  • عملیات «وعده صادق» هیمنه استکبار را به هم ریخت
  • مأموریت بسیج ادارات و کارمندان کمک به تحقق دولت اسلامی است
  • کمک به اشتغال حدود ۷ هزار نفر با اقدامات دستگاه قضایی استان البرز
  • انجام ۳۳۴۱ مورد بازرسی هوشمند از کارگاه‌های پرخطر خراسان جنوبی
  • توصیه های استاندار درباره نقل و انتقال معلمان/تجلیل از ۳۸ معلم