Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-23@20:03:22 GMT

عمره برگزار می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۹۰۸۹۲

عمره برگزار می‌شود؟

ساعت24 -معاون سازمان حج و زیارت راه‌اندازی عمره مفرده در سال ۹۸ را به پذیرش شرایط ایران از سوی عربستان منوط دانست و تاکید کرد: مذاکرات برای راه‌اندازی عمره مفرده پس از عملیات حج تمتع ۱۴۴۰ (۱۳۹۸) انجام می‌شود و در صورت مهیا شدن شرایط، انشاالله در نیمه دوم امسال راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج و زیارت، اکبر رضایی درباره راه‌اندازی عمره مفرده در سال جاری و برخی اخبار منتشر شده درباره برقرار نشدن آن، توضیح داد: مذاکرات برای راه‌اندازی عمره مفرده بعد از حج تمتع ۱۴۴۰ قمری (۱۳۹۸) انجام می‌شود که امیدواریم با توافق طرفین و پذیرش شروط جمهوری اسلامی ایران این مهم انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: حمایت‌های کنسولی از عمره‌گزاران کشورمان و توجه به عزت، امنیت و کرامت زائران از جمله شروط اصلی ما محسوب می‌شود که در مذاکرات برای راه‌اندازی عمره مفرده مورد تاکید خواهد بود.

معاون امور حج و زیارت سازمان حج و زیارت گفت: در صورت توافق طرفین و برقراری دوباره عمره مفرده، اعزام زائران ایرانی از سال آینده قمری یعنی ۱۴۴۱ هجری قمری (نیمه دوم سال ۱۳۹۸) آغاز خواهد شد.

وی بیان کرد: امیدواریم در سال قمری بعدی، یعنی در ادامه سال ۹۸ شمسی از سرگیری عمره مفرده انجام شود.

رضایی افزود: حدود شش میلیون نفر از مردم کشورمان متقاضی عمره مفرده هستند که امیدواریم پس از توافق طرفین زمینه اعزام متقاضیان فراهم شود.

سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری نیز پیش‌تر از تلاش‌ها و پیگیری‌های ایران برای برقراری دوباره عمره خبر داده بودند. اعزام زائران ایرانی به عمره از سال ۱۳۹۴ پس از حادثه فرودگاه مجسدالحرام متوقف شده است.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۹۰۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین پرواز اعزام زائران از مازندران به عمره مفرده ۱۰ اردیبهشت

مدیرکل فرودگاه‌های استان مازندران گفت: اولین پرواز اعزام زائران از مازندران به عمره مفرده دهم اردیبهشت سال‌جاری انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، اکبر حسنی، امروز_سه‌شنبه چهارم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال‌جاری با توجه به افزایش ظرفیت پروازها و تعداد زائران و عوامل کاروان‌ها، عملیات حج تمتع در قالب ۳۲ کاروان انجام می‌شود.

وی افزود: در سال‌جاری با بیش از چهار هزار و ۲۰۰ زائر از فرودگاه شهدای ساری به سرزمین وحی الهی صورت می‌گیرد.

مدیرکل فرودگاه‌های مازندران با بیان اینکه در تاریخ دهم اردیبهشت یک پرواز برای زائران عمره‌گذار این استان از فرودگاه شهدای ساری به سرزمین وحی در نظر گرفته شده است، گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته به منظور ارائه خدمات و تشریفات پروازی بهتر به حجاج بیت‌الله‌الحرام، جلسات هماهنگی بین دستگاه‌های ذی‌ربط تشکیل شده است و فرودگاه شهدای ساری آمادگی کامل برای انجام عملیات حج عمره و تمتع سال ۱۴۰۳ را دارد.

وی عنوان کرد: فرودگاه شهدای ساری جزو پیشتازان فرودگاه‌های اعزام کننده زائران عمره و تمتع است و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته خدمات مطلوب و شایسته‌ای به حجاج در انجام عملیات عمره مفرده و حج تمتع ۱۴۰۳ ارائه می‌شود.

کد خبر 747147

دیگر خبرها

  • ظرفیت 10 هزار خودرویی پارکینگ ترمینال سلام
  • جزئیات اعزام زائران عمره از فرودگاه زاهدان
  • نخستین پرواز اعزام زائران از مازندران به عمره مفرده ۱۰ اردیبهشت
  • اولین پرواز اعزام زائران از مازندران به عمره مفرده ۱۰ اردیبهشت
  • نخستین پرواز زائران عمره از فرودگاه مشهد انجام شد
  • نخستین کاروان عمره مفرده پس از ۹ سال انتظار عازم مدینه شد
  • شش میلیون نفر در انتظار اعزام به عمره مفرده هستند
  • انجام روزانه ۲ پرواز حج عمره مفرده با ظرفیت ۲۶۰ زائر
  • اعزام نخستین گروه از زائران عمره مفرده از بامداد روز دوشنبه
  • ۶ اردیبهشت اولین اعزام عمره گزاران البرزی