Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران، «عمران خان» نخست‌وزیر پاکستان خطاب به مقامات وزارت خارجه این کشور از آنان خواست برای از سرگیری مذاکرات مربوط به قرارداد واردات گاز از ایران موسوم به خط لوله صلح اقدام کنند.

وی خواستار دستیابی به راه حل و روشی مناسب و مؤثر برای توافق با مقامات ایرانی در این زمینه شد.

عمران‌خان در ادامه با اشاره به لزوم بازبینی در قیمت خرید گاز از ایران، تاکید کرد: باید با همکاری با ایران شرایط عملیاتی شدن این خط لوله فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خط لوله صلح نام خط لوله گاز صادراتی ایران به هند و پاکستان است که براساس تفاهم‌های انجام شده، ایران متعهد است که تا مدت ۲۵ سال، گاز خود را با قیمت توافقی به هند و پاکستان بفروشد. این مسیر اقتصادی‌ترین روش تأمین انرژی شبه قاره هند می‌باشد.

طول این خط لوله ۲۷۰۰ کیلومتر است و قرار است گاز صادراتی ایران را از مسیر پاکستان به هند منتقل کند.

با تکمیل این طرح، روزانه ۱۵۰ میلیون متر مکعب گاز ایران به هند و پاکستان صادر می‌شود که ۹۰ میلیون متر مکعب آن برای هند و ۶۰ میلیون متر مکعب آن برای پاکستان در نظر گرفته شده‌ است.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 ایران پاکستان خط لوله صلح واردات گاز وزارت خارجه 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۹۱۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکستان: تنش‌های منطقه ریشه در اقدامات غیرمسئولانه اسرائیل دارد 

"ممتاز زهرا" در جریان کنفرانس خبری هفتگی خود امروز در اسلام‌آباد گفت: پاکستان نگاه رو به جلو به سفر آتی دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران دارد و ما مصمم به میزبانی گرم از مهمان محترم خود هستیم.

وی افزود: ما تاریخ و برنامه‌های سفر آیت‌الله رئیسی به پاکستان را متعاقبا اعلام خواهیم کرد.

ممتاز زهرا درخصوص اوضاع منطقه گفت: ما خواستار تنش‌زدایی فوری در خاورمیانه و اقدام موثر جامعه جهانی برای توقف جنایات اسرائیل در غزه هستیم.

وی در پاسخ به پرسش‌هایی مرتبط با برخی گزارش‌ها درباره شنیدن صدای انفجار در ایران، افزود: ما در حال سنجش وضعیت هستیم و تنها در صورت دریافت اطلاعات روشن تر قادر به موضع گیری خواهیم بود.

ممتاز زهرا با یادآوری محکومیت تجاوز اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق از سوی پاکستان، گفت: اقدامات بی پروا و غیرمسئولانه اسرائیل به ویژه تجاوز به کنسولگری ایران تنش‌ها در منطقه را به اوج خود رسانده لذا ما خواستار تنش زدایی فوری هستیم.

وی تاکید کرد: پاکستان همچنین خواهان آتش بس فوری در غزه، توقف حملات اسرائیل، پایان محاصره نوار غزه و ارسال بی وقفه کمک‌های بشردوستانه برای مردم مظلوم غزه است.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان خطاب به شورای امنیت سازمان ملل گفت که اعضای آن باید به مسوولیت خود پایبند باشند و اسرائیل را به دلیل تجاوزات در منطقه و نسل کشی فلسطینیان پاسخگو نمایند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • پاکستان: تنش‌های منطقه ریشه در اقدامات غیرمسئولانه اسرائیل دارد 
  • دیدار نماینده پاکستان در سازمان ملل با وزیر خارجه ایران
  • نحوه درست کردن یک دسته چاقوی زیبا با لوله PVC آب (فیلم)
  • تکمیل پروژه‌های عمران شهری «دیلم » تسریع می‌شود
  • روایت وزیر دفاع پاکستان از موج بعدی جنگ ایران و اسرائیل
  • ترفند رفع گرفتگی لوله؛ تمیزی و خوش بو کردن سینگ ظرفشویی و روشویی توالت (فیلم)
  • نامهربانی پاکستان در حق ایران
  • پرونده تخلف رییس اتحادیه نانوایان مشهد به دادسرا رسید
  • استاندار ایلام: تصفیه‌خانه آب ملکشاهی تا خرداد تکمیل شود
  • تکمیل مجتمع آبرسانی شیخ موسی ۳۸۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد