Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-18@08:30:03 GMT

خط انتقال آب دریای عمان تا سال 1400 به یزد می‌رسد

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۹۱۲۱۷

به گزارش فارس، علیرضا رزم حسینی در بازدید از بخش‌های مختلف شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی، در نشست با مدیران عامل شرکت‌های آب منطقه‌ای و آبفا اظهار کرد: با توجه به محدودیت منابع آبی، برای کنترل ذخایر موجود، استفاده بهینه از آب، تقسیم عادلانه منابع و حفظ جمعیت روستایی و شهری باید برنامه‌ریزی منسجمی انجام گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خراسان رضوی افزود: ازآنجاکه دولت با محدودیت منابع مالی مواجه است، تزریق اعتبارات قطره‌چکانی، مدت‌زمان اجرای پروژه‌های آب و فاضلاب را طولانی می‌کند بنابراین باید زمینه استفاده از منابع غیردولتی برای تسریع در اجرای این پروژه‌ها فراهم شود.

وی یادآور شد: شرکت‌های آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب باید با نگاه مدیریت اقتصادی آب در قالب کمیته‌ای تخصصی، بسته مالی منسجم و قابل‌اجرا برای پروژه‌های این حوزه تدوین کنند.

رزم‌حسینی از موافقت وزیر نیرو برای مشارکت سرمایه‌گذاران در اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری خبر داد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌گرفته، پروژه‌هایی مانند ساخت سد خاکی در قالب فراخوان به بخش خصوصی واگذار و ما به ازای سرمایه‌گذاری انجام‌گرفته، حق آبه در اختیار سرمایه‌گذار قرار خواهد گرفت.

وی بابیان اینکه بحث انتقال آب در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: در حال حاضر تمرکز ما برای تأمین منابع آبی موردنیاز بر روی آب‌های سطحی و زیرزمینی است اما برای سنوات آینده باید فکر اساسی شود و از این نظر موضوع انتقال آب از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

استاندار خراسان رضوی تأکید کرد: طرح انتقال آب دریای عمان به شرق کشور توسط بخش خصوصی اجرایی شده است و بدون هزینه کرد حتی یک ریال اعتبار دولتی، تاکنون 12 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این پروژه انجام‌گرفته است و احتمالاً تا سال 1400 خط انتقال آب به استان یزد برسد.

وی خطاب به مدیران شرکت‌های آب منطقه‌ای و آبفا تأکید کرد: بحث انتقال آب را به‌طور ویژه در دستور کار قرار دهید و استانداری هم ضمن حمایت، زمینه ورود شرکت‌های بخش خصوصی به این پروژه را فراهم خواهد کرد.

رزم‌حسینی همچنین با اشاره به خسارت‌های ناشی از وقوع سیل در فروردین‌ماه امسال ابراز کرد: باید با برنامه‌ریزی شرکت آب منطقه‌ای استان و تقسیم‌کار بین دستگاه‌های اجرایی، تصرفات و موانع ایجادشده در مسیر رودخانه‌ها رفع شده و از بروز خسارت در صورت وقوع سیل در سنوات آینده جلوگیری شود.

محمد علایی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی هم در این بازدید، گزارشی از میزان بارش‌های به ثبت رسیده از ابتدای امسال ارائه کرد و با اشاره به حجم ذخایر منابع آبی گفت: از مجموع یک میلیارد و 572 میلیون مترمکعب ظرفیت 35 سد استان، تا به امروز 58 درصد آن معادل 914 میلیون مترمکعب پرشده است.

گفتنی است در این نشست مدیران عامل شرکت‌های آب و فاضلاب استان، آب و فاضلاب مشهد و آب و فاضلاب روستایی هم گزارشی از برنامه‌ریزی‌های انجام‌گرفته برای تأمین منابع پایدار آبی ارائه کردند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۹۱۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجراي موفقیت‌آمیز ۲ هزار و ۲۰۰ كیلومتر توپكرانی در نفت و گاز گچساران

غلامرضا کمالی، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران از اجرای عملیات توپک‌رانی در این شرکت خبر داد و گفت: سال گذشته ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر توپکرانی در خطوط لوله انتقال نفت و گاز از سایز ۴ تا ۵۲ اینچ در شرکت نفت و گاز گچساران انجام شد که با انجام این پروژه، حدود ۱۴۲ مورد توزیع مواد ضدخورندگی توأم با گازوئیل معادل ۳۶۷ هزار و ۱۶۰ لیتر در مخازن تزریق شد تا از خوردگی خطوط لوله جلوگیری شود.

او می‌گوید: تاکنون تعداد ۱۷۵ مورد عملیات توپکرانی در این شرکت انجام شده است، با توجه به موقعیت کوهستانی و سخت‌گذر منطقه که در چهار استان کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، فارس و بوشهر واقع شده است در برخی موارد بازدید‌ها به علت فوریت با بالگرد انجام شده است.

توپکرانی عملیات عبور دادن شی‌ء خارجی (توپک) با فرآیندی خاص از خطوط انتقال نفت و گاز با هدف تمیز کردن شریان‌های انتقال از رسوبات ایجادشده است و خارج ساختن مایعات، اندازه‌گیری قطر درونی خطوط لوله، پوشش دادن جدار لوله با مواد ضدخوردگی و بررسی درونی خطوط انجام می‌شود.

شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران با در اختیار داشتن بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر خطوط لوله انتقال نفت و گاز دارای یکی از طولانی‌ترین شبکه‌های خطوط لوله مناطق نفت‌خیز جنوب در حوزه چهار استان کشور گسترده شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • امداد و نجات جاسک ۲۱ خدمه نفتکش سریلانکایی را در دریای عمان نجات داد
  • برگزاری جلسه تحویل خط انتقال آب روستای آغبلاغ ولدیان شهرستان خوی
  • حفاری زیر دریای عمان با ماشین حفاری دانش‌بنیان ایرانی
  • نجات ۲۱ خدمه نفتکش سریلانکایی در دریای عمان
  • نجات ۲۱ خدمه نفتکش سریلانکایی ‌در دریای عمان ‌‌
  • اجراي موفقیت‌آمیز ۲ هزار و ۲۰۰ كیلومتر توپكرانی در نفت و گاز گچساران
  • بیشینه بارش‌ها در ۵ استان کشور/ خلیج فارس و دریای عمان مواج است
  • احداث مگاپروژه سد و نیروگاه در سریلانکا بدست مهندسان ایرانی
  • انجام موفقیت‌آمیز ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر توپکرانی در نفت و گاز گچساران
  • ‌صدور هشدار قرمز ‌برای دریای عمان/ پیش‌بینی ناپایداری جوی‌