Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-28@22:31:27 GMT

دنبال راهکار برای تبدیل وضعیت اپراتورها به پیمانی هستیم

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۹۱۳۲۴

دنبال راهکار برای تبدیل وضعیت اپراتورها به پیمانی هستیم

اردکانیان با بیان اینکه دردولت به دنبال راهکاری برای تبدیل وضعیت اپراتورها به پیمانی هستیم، گفت: این موضوع دردستور کار دولت است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان،«رضا اردکانیان» در پاسخ به سوال علیرضا محجوب نماینده مردم تهران در مجلس در مورد علت روشن نشدن وضعیت اپراتورهای برق با وجود توافقات قبلی گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری درباره تامین عدالت در برخورد با مجموعه کارگران ما این مسئله را مورد توجه قرار دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وزیر نیرو اظهار داشت: بر مبنای قانون، سیاست‌های کلی اصل ۴۴ بهره‌برداری از پست‌های فوق توزیع از طریق شرکت‌های پیمانکار صورت می‌گرفته است اما از سال ۹۰ با توجه به توافق بین وزارت نیرو و سازمان برنامه قرارداد انجام کار معین منعقد شد. که در سال ۹۳ این گروه مطالبات خود را در راستای حقوق و مزایا مطرح کردند.

 

وی گفت: وزارت نیرو از سال ۵۳ پیشنهادی برای تبدیل اپراتورها به پیمانی را داشت در سال ۹۴ برای متعادل سازی حقوق و مزایای پیشنهادی به معاونت رئیس جمهور و سازمان اداری استخدامی منعکس شد که در سال ۹۶ سازمان امور اداری استخدامی کشور پستهای لازم را اختصاص داد منتهی با شرط  رعایت ماده ۱۲۴ قانون مدیریت خدمات کشوری که ناظر بر محدود شدن در سقف پست‌های سازمانی است نباید پستی اضافه شود بلکه اگر پست سازمانی خالی شد می‌تواند ارتقای وضعیت صورت گیرد.

 

وی ادامه داد: از حدود یک و سال نیم پیش که در وزارت نیرو مشغول به کار شدم پیگیری‌های در سازمان امور اداری و استخدامی انجام دادم. هر چند در وزارت نیرو مشکلی برای تأمین مالی این همسان سازی نیست اما در سطح دولت دنبال راهکاری هستیم که بتوانیم این افراد که حدود ۴۰۰ هزار نفر هستند را چاره جویی کنیم.

 

اردکانیان با بیان این که این موضوع در دستور کار دولت است گفت: البته ما هم از سازمان ادرای استخدامی خواستیم که چون شناسه این افراد در سازمان وجود دارد اجازه تبدیل وضعیت بدهند در اداره برق هم تلاش شده تا حداکثر پستها داده شود و حداکثر تا دو ماه آینده مشکل ۱۲۲۲ اپراتور برق حل می‌شود که خود اپراتورها در جریان هستند و مشارکت دارند کار شروع شده است امیدواریم بتوانیم برای بقیه هم چاره جویی کنیم.

 

وی تصریح کرد: برای حل این مشکل به دنبال گرفتن مجوز از سازمان امور استخدامی هستیم همچنین طرحی در مجلس برای همسان سازی حقوق اپراتورهای کارمعین با کارکنان پیمانی در حال بررسی است ما دنبال این هستیم که این افراد متناسب با پستهایشان در صورت بازنشستگی سایر کارکنان به کار گرفته شود.

 

اردکانیان در باره امنیت شغلی اپراتورهای برق گفت: در این باره جای نگرانی وجود ندارد حتی یک مورد حذف پست نداشتیم قرارداد این افراد مستمر تمدید می‌شود و  ترتیبات در حکم کارگزینی آنها برای امنیت شغلی داده شده است.

 

وی در پایان با تاکید بر این که وزارت نیرو به دنبال حل این مشکل است خاطر نشان کرد: ان‌شاءالله با همکاری نمایندگان و دولت تکلیف این افراد مشخص خواهد شد.

 

«علیرضا محجوب» در طرح سوال خود گفت: طبق قانون شبکه توزیع برق از خصوصی‌سازی مستثنا شده و بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری بر اساس نحوه ارتباط کارکنان و دستگاه برای مشاغلی که جنبه حاکمیتی دارند بیان شده‌اند. اپراتورهای برق قرار بوده رسمی شوند اما وضعیت استخدامی آنها قراردادی است.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت حفظ حرمت افراد و رعایت حقوق و آزادی‌های کارگران خاطرنشان کرد: ما از مجلس به خاطر آنچه مقابل مجلس و در تجمع کارگران اتفاق افتاد و موجب بازداشت آنها شد گله‌مندیم. در وزارت نیرو هم متأسفانه برخی برخوردهایی با حرکت حق طلبانه کارگران صورت گرفت. با ۶۰ نفر برخورد شد و حیثیت این افراد مورد بی حرمتی قرار گرفت.

 

وی با تاکید بر اینکه کارگران معترض باید همه جا مورد احترام قرار گیرند ادامه داد: این اتفاق مختص وزارت نیرو نیست. در خیلی جاها مثل مجلس این بی حرمتی ادامه دارد در حالی که اعتراض حق کسی است که کار می‌کند و ما حقوق مصرح قانونی کارگران را مطالبه می‌کنیم.

 

رئیس فراکسیون کارگری مجلس با بیان اینکه رئیس یکی از اتحادیه‌های کارگران در حوزه برق چند هفته‌ای است که مورد برخورد غیر اخلاقی قرار گرفته، تاکید کرد: اگر کسی شکایتی از رفتار یک کارگر دارد حراست دستگاه حق برخورد را ندارد. ما حقوق نیروی کار را از همه کارفرمایان خصوصی و دولتی مطالبه می‌کنیم و از آنها می‌خواهیم به کارگر احترام بگذارند تا کارگر هم به آنها احترام بگذارد. همچنین به نحوه برخورد مدیران با نماینده قانونی کارگران هم دقت شود و توهین و اهانتی صورت نگیرد.

 

در پایان محجوب بیان کرد که از پاسخ های وزیر نیرو قانع شده است و نیازی به رای گیری مجلس نیست./

پایان پیام/33

منبع: شبستان

کلیدواژه: سیزدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان مرحله کشوری مشهد ماه رمضان روز معلم حرم هلال بن علی ع شهرستان آران و بیدگل هلال بن علی آران و بیدگل محجوب اردکانیان مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۹۱۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا امسال هم مشترکان برق پاداش خوش‌مصرفی می‌گیرند؟

وجود ناترازی در تولید و مصرف برق در ۲ سال اخیر سبب شد وزارت نیرو برای کاهش این ناترازی اقدام‌های متعددی را در دستور کار قرار دهد.

بخشی از این اقدام‌ها در توسعه ظرفیت نیروگاهی کشور انجام شد و در ۲ سال گذشته ظرفیت نیروگاهی حدود هفت هزار و ۵۰۰ مگاوات افزایش یافت و مقرر است این روند همچنان تداوم داشته باشد.

از طرف دیگر وزارت نیرو فقط به توسعه ظرفیت نیروگاهی بسنده نکرد و تلاش برای بهینه‌سازی مصرف را هم به طور جد در دستور کار قرار داد.

بر این اساس و با هدف مشارکت بیشتر مردم در طرح‌های بهینه‌سازی مصرف برق، در سال ۱۴۰۱ وزارت نیرو طرح اختصاص پاداش به مشترکانی که تا سقف الگو را رعایت می‌کردند دنبال کرد و به این مشترکان مبالغی را به‌عنوان پاداش خوش مصرفی پرداخت کرد.

در این طرح ۵۰۰ تومان به‌ازای هر کیلووات ساعت صرفه‌جویی برای مشترکان در نظر گرفته شد و این امر سبب شد مردم همکاری مناسبی با صنعت برق داشته باشند.

سال ۱۴۰۲ وزارت نیرو مصمم شد دایره مشمولان پاداش را افزایش داده تا مشترکان بیشتری مشمول شوند.

«علی‌اکبر محرابیان» وزیر نیرو سال ۱۴۰۲ در همین باره گفت: امسال طرح پاداش صرفه‌جویی در مصرف برق نسبت به سال گذشته وسیع‌تر خواهد بود و همه مشترکان خانگی می‌توانند در آن مشارکت داشته باشند.

وی با بیان اینکه برای مشترکانی که در طرح‌های مدیریت مصرف مشارکت کنند، پاداش‌های ویژه‌ای در نظر گرفته شده است، ادامه داد: در بخش مدیریت مصرف برق بخش خانگی ۲ سیاست کلی وجود دارد که یکی، اجرای قانون افزایش پلکانی مصرف برای پرمصرف‌ها و دیگری، طرح سراسری پاداش صرفه‌جویی است.

محرابیان درباره طرح سراسری پاداش صرفه‌جویی گفت: سال گذشته فقط مشترکانی که در چارچوب الگو میزان برق مصرفی خود را کاهش می‌دادند شامل پاداش می‌شدند، اما امسال همه مشترکان می‌توانند مشمول این پاداش‌ها شوند و به میزانی که نسبت به سال گذشته میزان مصرف برق خود را کاهش دهند، مشمول پاداش خواهند شد.

وی خاطرنشان‌کرد: به طور مثال در مناطق عادی که الگوی مصرف برق ۳۰۰ کیلووات است، اگر مشترکی سال گذشته ۳۰۰ کیلووات برق مصرف کرده است و امسال مصرف خود را به ۲۰۰ کیلووات برساند، به میزان ۱۵۰ هزار تومان پاداش می‌گیرد.

اکنون که کم‌کم روز‌های گرم سال فرا می‌رسند و آن‌طور که پیش‌بینی‌شده تابستان امسال از گرم‌ترین تابستان‌ها خواهد بود، وزارت نیرو برای مشترکان چه برنامه‌ای در نظر خواهد گرفت تا مردم بیشتر برای صرفه‌جویی همکاری کنند؟

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • روایت رفسنجانی از استمداد خانواده فرمانده ارشد نیروی انتظامی برای رهایی از زندان
  • انتقاد تند از علی مطهری، سرلیست «صدای ملت» | مردم ادای شادی درمی‌آورند | نوروز ایرانی تعطیل بردار نیست | به دنبال تبدیل عید به عزایید؟
  • اگر مزد واقعی به کارگر داده شود...
  • احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران جدی شد؛ حقوق کارگران چه عددی است؟
  • استیضاح وزیر کار به خاطر میزان افزایش حقوق کارگران؟!
  • میزان افزایش حقوق کارگران، مجلسی ها را عصبانی کرد /وزیر کار استیضاح می شود؟
  • انتقاد تند از علی مطهری بعد از اظهاراتش درباره نوروز /به دنبال تبدیل عید به عزا هستید؟/خیال نکنید مردم خیلی سرخوش‌ هستند اما.../نوروز تعطیل بردار نیست
  • فوری؛ احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران جدی شد؛ عدد جدید چقدر است؟
  • آیا امسال هم مشترکان برق پاداش خوش‌مصرفی می‌گیرند؟
  • مردمی سازی اقتصاد، راهکار مشارکت مردم در جهش تولید