Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکتی که از اپل سرمایه دریافت کرده و قرار بود با تولید یاقوت کبود به ساخت پوشش ضد خش نمایشگر‌های آیفون کمک کند، اکنون از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا به کلاهبرداری متهم شده است.

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، در مدت زمانی نه چندان قبل، اپل قصد داشت با استفاده از یاقوت کبود نمایشگر‌های آیفون را بسازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
اما این پروژه چندان خوب پیش نرفت. اپل ۶۷۸ میلیون دلار به شرکتی به نام GT Advanced Technologies وام داد. این شرکت قرار بود پوشش‌های محافظ نمایشگر از جنس کریستال‌های مصنوعی یاقوت کبود بسازد که در برابر خط و خش مقاوم هستند.

درعوض این شرکت گوی‌هایی معیوب از یاقوت کبود مصنوعی ابداع کرد که قابلیت تبدیل شدن به نمایشگر را نداشت. این شرک چند ماه پس از آغاز به کار ورشکست شد. اکنون کمیسیون اوراق بهادار و بورس آمریکا (SEC) اعلام کرده این شرکت و مدیر ارشد اجرایی سابق آن جرم کلاهبرداری و اعلام نکردن اطلاعات کلیدی به سهامداران متهم کرده است.

ایده اصلی این شرکت آن بود که سیلندر‌هایی از یاقوت کبود یا «گوی» بسازد. این گوی‌ها دوبرابر بزرگ‌تر از هر نمونه تولید شده بودند. به هرحال نصف گوی‌های تولیدی ترک خوردند و به دلیل مشکلات مختلف، قابل استفاده نبودند.

در سال ۲۰۱۴ میلادی، این شرکت گله داشت که اپل سرمایه بیشتر برای توسعه این فناوری در اختیارش قرار نداده و نسبت به شرایط قرارداد بسیار سختگیرانه عمل کرده است. در این میان اپل نیز ادعا کرد GT Advanced Technologies نتوانسته به اهداف گفته شده، دست یابد.

به گفته SEC عدم پرداخت سرمایه از سوی اپل سبب ورشکستگی GT Advanced Technologies نشده است. علاوه بر آن GT Advanced Technologies و مدیر ارشد اجرایی آن تصویری ساختگی از عملکرد و توانایی شرکت برای دستیابی به سرمایه برای سهامداران ترسیم کردند. این در حالی بود که مقامات شرکت اطلاعات درباره شکست طرح در اختیار داشتند.

با وجود آنکه از این یاقوت‌های کبود مصنوعی برای ساخت نمایشگر آیفون استفاده نشد؛ اما اپل آن را در نمایشگر‌های ساعت، پوشش دوربین و حسگر‌های اثر انگشت به کار برده است. کارشناسان معتقدند با توجه به پیشرفت‌های سریع فناوری در علوم مواد، احتمالاً در آینده این ماده در موبایل‌های هوشمند آتی استفاده شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شرکت اپل یاقوت کبود یاقوت کبود مصنوعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۹۱۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نور‌های مصنوعی رشد گیاه جایگزین نور خورشید می‌شوند

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی زمانی، مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان گفت: این شرکت دانش بنیان، اولین تولید کننده لنز در کشور، اولین تولید کننده سبد‌های هیدروپونیک، اولین تولید کننده بستر‌های کشت طبقاتی هیدروپونیک، اولین سازنده پلنت فکتوری یا کارخانه گیاه‌سازی و اولین متخصص ساخت نور‌های رشد گیاه مصنوعی در کشور است که در دو مورد اخیر اولین تولید کننده در منطقه هم محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که فناوری استفاده از نور مصنوعی گلخانه‌ها هر روز به سطح جدیدی از خود می‌رسد و تحقیقاتی که از صد سال پیش شروع شده هر روز به روز رسانی می‌شود.

مدیرعامل شرکت تصریح‌کرد: این شرکت موفق شده‌ چندین کارخانه گیاهی را در کشور راه‌اندازی کند، در زمینه تولید نور‌های مکمل گلخانه برای گلخانه‌های سنتی با افزایش طول روز در فصول پاییز و زمستان بیش از ۴۰ درصد بهره‌وری این گلخانه‌ها را افزایش داده‌است و این برای تولید محصولات کشاورزی امری شگفت انگیز است.

وی ادامه داد: این شرکت به عنوان تنها تولید کننده و اولین تولید کننده نور‌های تخصصی رشد گیاهان در ایران هر روز در حال توسعه و آموزش کشاورزان جهت آشنایی با این تکنولوژی است که موجب بالا بردن بهره‌وری گلخانه‌هایشان می‌شود.

زمانی گفت: این شرکت توانسته است در اکثر دانشکده‌های کشاورزی و موسسات تحقیقاتی و علمی حوزه علوم باغبانی، فضایی را توسط این تکنولوژی تجهیز کرده و به صورت رایگان در اختیار دانشجویان مقطع دکتری و کارشناسی ارشد این رشته قرار دهد.

به گفته وی، با آموزش کشاورزان و گلخانه داران هر روز نیاز کشور به استفاده از این تکنولوژی برای افزایش بهره‌وری بیشتر خواهد شد. این شرکت هم سعی کرده است تا هر روز گام بلندتری را در مسیر تولید و تامین تمام قطعات مورد نیاز خود در کشور بردارد و با همکاری با سایر شرکت‌های دانش بنیان از خروج ارز برای بومی‌سازی و استفاده از این تکنولوژی اقدام کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به انعقاد قرارداد‌هایی که با خارج از کشور از جمله کشور‌های حوزه خلیج فارس داشته ایم امیدواریم که بتوانیم این فناوری را بیشتر گسترش دهیم و با توجه به قیمت رقابتی محصولات این شرکت با کشور‌هایی مانند کشور چین می‌کوشیم تا این بازار‌ها را از آن خود کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • iOS۱8 با ویژگی‌های هوش مصنوعی عرضه می‌شود
  • نور مصنوعی رشد گیاه در ایران از راه رسید
  • رشد شاخص S&P در سال ۲۰۲۳
  • جایگزینی نورهای مصنوعی رشد گیاه به جای نور خورشید
  • جایگزینی نور‌های مصنوعی رشد گیاه به جای نور خورشید
  • نور‌های مصنوعی رشد گیاه جایگزین نور خورشید می‌شوند
  • نوسازی ۱۸ هزار انشعاب آب در استان بوشهر
  • بومی سازی دستگاه تمام خودکار تعمیر و باز سازی نمایشگر تلفن همراه
  • دستگاه تعمیر نمایشگر تلفن همراه بومی‌سازی شد
  • طراحی گوشی جدید ریلمی فاش شد