Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه فن‌آوری‌گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، پایین بودن سطح کیفی تکنیک‌های فرآوری گیاهان دارویی نسبت به سطح جهانی یکی از چالش‌های پیش روی کشور در این حوزه است. همچنین این حوزه با توجه به تاثیر مستقیم فرآورده‌های آن بر سلامت جامعه سامان دهی و توسعه فعالیت‌های اقتصادی مجاز در حوزه صنایع حد واسط گیاهان دارویی را نیازمند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین منظور با حمایت از تجاری‌سازی روش‌ها و فرآیند‌های با فناوری بالا صنایع حد واسط گیاهان داوریی همچون صنایع تولید عصاره و اسانس استاندارد می‌توان گامی مهم برای بهبود کیفیت این فرآورده‌های طبیعی برداشت و نیاز کارخانجات فعال در صنعت گیاهان دارویی در این حوزه را رفع کرد. در نتیجه با این اقدام به میزان زیادی از واردات اسانس‌های طبیعی به کشور جلوگیری می‌شود.

حمایت از زیر ساخت‌های تولید فرآورده‌های گیاهی

در این راستا ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از طرح‌های محصولات فناورانه تولید فرآورده‌های گیاهی شامل عصاره و اسانس‌های استاندارد، مواد موثره، فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی حمایت کرده است. برنامه حمایت از زیر ساخت‌های تولید فرآورده‌های گیاهی به طور معمول در دو حوزه ایجاد زیر ساخت و حمایت از تولید و تجاریسازی محصولات انجام شده است.

در نتیجه ۲۳ طرح با توجه به نیاز بازار و صنایع حد واسط گیاهان دارویی مورد حمایت برای تجاری‌سازی و بهره برداری قرار گرفته است که می‌توان به تولید کرم ارگانیک نیکا، سنتز و تولید عطر‌های عاری از گلیکول با پایه عصاره‌های گیاهی، فناوری پرورش صنعتی قارچ دارویی گانودرما لوسیدم، دستیابی به دانش فنی تولید مکمل دارویی فوکوییدان از جلبک‌های قهوه‌ای و صنعتی نمودن فرآورده سقز از طریق استخراج و فرآوری از درخت بنه اشاره کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار فناوری اخبار علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۹۲۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت مرغ تا پایان ماه رمضان نوسانی ندارد

محمدرضا صدیق پور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار برای اسفندماه ۱۴۰ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفته است که بدلیل مازاد تولید، هرکیلو مرغ مازاد با نرخ ۵۸ هزارتومان توسط پشتیبانی امور دام خریداری شده است تا در صورت نیاز به بازار عرضه شود.

او قیمت هرقطعه جوجه یکروزه را ۱۵ تا ۱۶ هزارتومان اعلام کرد و افزود: با توجه به افزایش هزینه های تولید به طور متوسط هر قطعه جوجه یکروزه با نرخ ۲۰ هزارتومان باید عرضه شود تا تولیدکنندگان جوجه دچار چالش نشوند.

صدیق پور ادامه داد: بنابر جوجه ریزی های ماه های اخیر حدود ۳۰۰ هزارتن مزغ تولید می شود، درحالیکه نیاز ماهانه کشور۲۶۰ تا ۲۷۰ هزارتن است.

دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه با بیان اینکه در ایام عادی سال روزانه ۸ هزارتن مرغ مورد نیاز کشور است، افزود: بنابر رویکرد وزارت جهاد بخشی از مرغ های تولیدی صادر می شود تا ثبات در بازار ایجاد شود

به گفته او، با توجه به جوجه ریزی ۱۵۰ میلیون قطعه، حداقل ۱۰ درصد تولید برای ذخایر استراتژیک باید از سطح بازار جمع آوری شود تا تولیدکنندگان دچار چالش نشوند.

صدیق پور درباره آینده بازار مرغ گفت: با افزایش حجم تولید مازاد بر نیاز کشور پیش بینی می شود که هیچ گونه التهابی تا پایان ایام نوروز و ماه رمضان نداشته باشیم‌.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • بانک‌ها سقف خط اعتباری مورد نیاز خود را مشخص کنند
  • کاهش ۳۰ درصدی هزینه خمیرمایه نانوایان/ تامین نان یارانه‌ای با تعداد بالا در ماه رمضان امکان‌پذیر است
  • قیمت مرغ تا پایان ماه رمضان نوسانی ندارد
  • شبکه‌سازی کارآفرینان برای ایجاد خطوط تولید فناورانه در تحقق جهش تولید
  • ۶۰ درصد نیاز به تجهیزات پزشکی از طریق واردات و ۴۰ درصد آن از طریق تولید تامین می‌شود
  • راهکار‌های ساده خانگی درمان مشکلات روده در طب سنتی + فیلم
  • توسعه زراعت چوب راه حل مناسب برای رسیدن به خودکفایی
  • ایده‌ها و طرح‌های فناورانه صنعت غذا حمایت می‌شوند
  • حمایت از پایان‌نامه‌های فناورانه حوزه صنایع غذایی
  • اختلاف قیمت دولتی و بازار آزاد میوه در کردستان