Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-18@05:23:45 GMT

از کارهایی که در پناه روزه‌داری محقق می‌شود کم‌خوری است

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۹۲۲۳۱

از کارهایی که در پناه روزه‌داری محقق می‌شود کم‌خوری است

نماینده ولی فقیه در دانشگاه تهران گفت: یکی از کارهایی که در پناه روزه‌داری برای انسان‌ها محقق می‌شود کم‌خوری است که متاسفانه در سحر و افطار این مساله کمتر رعایت می‌شود.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین کرمی به مناسبت ماه مبارک رمضان در مسجد دانشگاه تهران به سخنرانی پرداخته و گفت: در ماه مبارک رمضان با حضور حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا فربهی در مسجد دانشگاه به سوالات و شبهات اعتقادی استادان و دانشجویان پاسخ داده می‌شود بنابراین عزیزان از این فرصت استفاده لازم را داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در دانشگاه تهران افزود: با ورود به ماه مبارک رمضان در مساجد، صفوف نماز جماعت و  و سایر برنامه‌های معنوی نظیر ختم قرآن کریم بیشترین حضور و بهره برداری را داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین کرمی با استناد به یک حدیث قدسی درباره روزه که شب معراج برای نبی مکرم اسلام(ص) تبین و باز شده؛ عنوان کرد: خداوند می‌فرماید روزه برای من و عمل ویژه است که از بندگان خواستم آن را انجام دهند و من خود جزای آن قرار می‌گیریم و متکفل می شوم که جزای آن را بدهم.

 نماینده ولی فقیه در دانشگاه تهران با بیان اینکه ما از تمام ظرفیت ما رمضان و روزه‌داری استفاده نمی‌کنیم، اظهار کرد: یکی از کارهایی که در پناه روزه‌داری برای انسان‌ها محقق می‌شود کم‌خوری است که متاسفانه در سحر و افطار این مساله کمتر رعایت می‌شود.

وی افزود: روزی حضرت یحیی(ع) از ابلیس درخواست کرد که ابزار فریب بندگان الهی را به او نشان دهد، ابلیس ابزار خود را آورده و آنها را تبین کرد، حضرت یحیی(ع) فرمودند ما را چگونه فریب می‌دهید ابلیس گفت شما تا صبح عبادت می‌کنید و روز را هم روزه می‌گیرید اما هنگام افطار مقداریزیاد می‌خورید و من از این حالت شما خوشحال می‌شوم، این صفت در شما است که من آن را دوست دارم؛ پس از آن دیگر حضرت یحیی(ع) کم‌خوری را در پیش گرفتند.

حجت الاسلام والمسلمین کرمی با توصیه بر اینکه از فرصت شب‌ها و سحرهای ماه رمضان استفاده کنید، گفت: مناجات و دعای ابوحمزه امام سجاد(ع) یک دعای استثنایی و انسان‌ساز است، این دعا صرفا مخصوص سحرها نیست اگر چه در این زمان اثر بیشتر دارد اما در زمان‌های دیگر هم می‌توان آن را مطالعه کرد.

 

پایان پیام/487

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان ماه مبارک رمضان مجلس شهرستان آران و بیدگل آران و بیدگل اردبیل حرم هلال بن علی ع هلال بن علی اصفهان ویژه ماه رمضان ماه مبارک رمضان برنامه های ماه رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۹۲۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تسلیت رئیس جمهور در پی درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی سینایی

رئیس جمهور در پیامی درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ حبیب‌الله احمدی سینایی را به علما و حوزه‌های علمیه و خاندان مکرم آن مرحوم تسلیت گفت.

به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی با تسلیت درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ حبیب‌الله احمدی سینایی تصریح کرد: این عالم وارسته پس از کسب فیض و درس‌آموزی از سیره علمی، عملی و اخلاقی پدر بزرگوارشان مرحوم آیت‌الله حاج شیخ مجتبی قزوینی، عمر شریف خود را در مسیر اعتلای ارزش‌های مکتب اهل بیت (ع) و روشنگری معارف اسلامی صرف کرد و خدمات علمی ارزشمندی از خود بر جای گذاشت که توشه‌ای گرانبها برای آخرت ایشان خواهد بود.

متن پیام رئیس جمهور به شرح زیر است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ حبیب‌الله احمدی سینایی، موجب تأثر خاطر شد.

این عالم وارسته پس از کسب فیض و درس‌آموزی از سیره علمی، عملی و اخلاقی پدر بزرگوارشان مرحوم آیت‌الله حاج شیخ مجتبی قزوینی، عمر شریف خود را در مسیر اعتلای ارزش‌های مکتب اهل بیت (ع) و روشنگری معارف اسلامی صرف کرد و خدمات علمی ارزشمندی از خود بر جای گذاشت که توشه‌ای گرانبها برای آخرت ایشان خواهد بود.

اینجانب این ضایعه را محضر علما و حوزه‌های علمیه و خاندان مکرم آن مرحوم تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای ایشان علو درجات و حشر با اولیای الهی و برای عموم بازماندگان معزز صبر و سلامتی مسئلت دارم.

سید ابراهیم رئیسی

رئیس جمهوری اسلامی ایران

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چه کسی معاون اول قوه قضائیه شد؟
  • معاون قوه قضاییه منصوب شد | معرفی جانشین محمد مصدق از سوی اژه‌ای
  • خلیلی، معاون اول قوه قضاییه شد
  • رئیس کل دادگستری استان سمنان منصوب شد
  • بازدید نماینده ولی فقیه در قرارگاه منطقه‌ای کربلا از یگان مستقر در خط مرزی
  • ضرورت توجه به اسناد بالادستی در برنامه‌ریزی‌ها
  • نبود امکانات عامل کاهش استقبال ثبت‌نام در حوزه‌های علمیه شیراز است
  • عملیات تنبیهی علیه صهیونیست‌ها در تاریخ بی‌نظیر بود
  • پیام تسلیت رئیس جمهور در پی درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی سینایی
  • رئیس جمهور به سمنان سفر می کند