Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@17:55:59 GMT

بارش برف ۳۴۰ میلیارد به محصولات کشاورزی رامسر خسارت زد

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۹۲۴۹۹

بارش برف ۳۴۰ میلیارد به محصولات کشاورزی رامسر خسارت زد

مدیر جهاد کشاورزی رام سر گفت: بارش برف ۳۴۰ میلیارد به محصولات کشاورزی در ارتفاعات این شهرستان خسارت وارد کرده است. ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۹ استانها مازندران نظرات - اخبار استانها -

فرزاد نوائیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رامسر با بیان اینکه بارش برف و باران شدید سبب یخ زدگی محصولات کشاورزی در ارتفاعات می شود، اظهار داشت: بارش برف و یخ زدگی در تاریخ های 98/1/31 الی 98/2/3 در ارتفاعات دهستان اشکور، جنت رودبار و سخت سر به محصولات سر درختی در سطح کشت 1100 هکتاری محصولات سیاه ریشه از جمله گردو (صد در صد)، فندق (60 درصد)،  دانه داران و هسته داران(30 درصد) خسارت وارد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود : در مجموع 340 میلیارد ریال معادل 34 میلیارد تومان خسارت به باغداران روستاهای بالادست شهرستان رامسر وارد شده است.

6 میلیارد تومان از خسارت‌های کشاورزان سیل‌زده گلستانی پرداخت می‌شودسیلاب 1568 میلیارد تومان به زیرساخت‌های کشاورزی لرستان خسارت زدخسارت 4700 میلیاردتومانی سیل در گلستان؛ 8700 واحدمسکونی تخریب شد‌

مدیر جهاد کشاورزی رامسر تصریح کرد: این دومین سالی است که در ماه های اول فصل بهار (در آخرین روزهای فروردین و اوایل اردیبهشت) در هنگام شکوفه زدن محصولات سیاه ریشه، بر اثر بارش برف و یخ زدگی متحمل خسارت می شوند.

انتهای پیام/ن

R41358/P/S6,74/CT15

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۹۲۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال وقوع سیل در ۲۸ استان

سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی‌رنگ آورده است: وقوع رگبار شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در نواحی مستعد گردوخاک و ریزش تگرگ و کاهش نسبی دما دوشنبه (۳ اردیبهشت) در جنوب اردبیل، شرق و جنوب آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، زنجان، لرستان، مرکزی، همدان، اصفهان، قم، غرب سمنان و دامنه و ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز، تهران، مازندران و گیلان و سه‌شنبه (۴ اردیبهشت) دراستان‌های مرکزی، قم، شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، شمال شرق فارس، یزد، نیمه شمالی کرمان، البرز، تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، سمنان و دامنه و ارتفاعات استان‌های گیلان، مازندران و گلستان پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایسنا، حاکمیت این شرایط جوی چهارشنبه (۵ اردیبهشت) در سمنان، اصفهان، یزد، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، شمال هرمزگان، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، نیمه شرقی و شمال فارس، کهگیلویه و بویراحمد و دامنه و ارتفاعات استان‌های گلستان و چهارمحال و بختیاری دور از انتظار نیست.

در این شرایط جوی لغزندگی جاده‌ها، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی و اختلال در ناوگان حمل و نقل، در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک محلی، در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ دور از انتظار نیست. به توصیه سازمان هواشناسی احتیاط در سفر‌های بین شهری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی در دستور کار قرار گیرد.

در هشدار نارنجی رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

دیگر خبرها

  • خسارت ۱۴۵ میلیارد تومانی بارندگی به کشاورزی خراسان جنوبی
  • خسارت ۶۸۰ میلیارد تومانی بارندگی درخراسان جنوبی
  • خسارت ۸۲ میلیارد تومانی بارش شدید باران و تگرگ در حاجی آباد
  • خسارت بارش شدید باران و تگرگ در حاجی آباد
  • خسارت گسترده سیلاب به کشاورزیِ جنوب سیستان و بلوچستان
  • بازی‌ توله خرس با دوربین تله‌ای در ارتفاعات رامسر (فیلم)
  • احتمال وقوع سیل در ۲۸ استان
  • بازی‌گوشی توله خرس قهوه‌ای با دوربین تله‌ای در ارتفاعات رامسر (فیلم)
  • (ویدئو) بازی‌ توله خرس قهوه‌ای با دوربین تله‌ای در ارتفاعات رامسر
  • خسارت ۸۷۵ میلیارد ریالی سرمازدگی به محصولات کشاورزی استان همدان