Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-20@07:27:14 GMT

شهید مطهری، در تمام عرصه‌های دینی راهگشا بود

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۹۳۳۲۵

شهید مطهری، در تمام عرصه‌های دینی راهگشا بود

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت‌الاسلام حسین علیزاده، مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه ناحیه بقیةالله (عج) شیراز در نشست خبری با خبرنگاران، فرا رسیدن سالروز شهادت شهید مطهری و هفته عقیدتی سیاسی در بسیج و سپاه را گرامی داشت و گفت: شهید مطهری از علمایی بود که توانست راهگشایی برای تمام عرصه‌های دینی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این شهید بزرگوار کتب ارزشمندی را برای جامعه اسلامی به یادگار گذاشت که امروزه طلاب علوم دینی، اساتید و معلمان و پاسداران انقلاب اسلامی و همه کسانی که برای دین زحمت می‌کشند، از آثار ایشان بهره‌مند می‌شوند لذا ایشان شخصیتی بود که در زمینه تعلیم و تربیت کوشش فراوانی را انجام داد.

علیزاده با تأکید بر اینکه آثار شهید مطهری در مباحث مختلف علمی، فلسفی، اجتماعی و اخلاق سرآمد بود، سخنان آن شهید را درباره امام راحل یادآور شد و گفت: شهید مطهری درباره پیرمراد خود می‌گوید که ۱۲ سال خدمت ایشان تحصیل کرده است و در سفری که به پاریس داشت مطالب ارزشمندی را به یاد دارد.

مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه ناحیه بقیةالله (عج) شیراز ادامه داد: شهید مطهری درباره امام گفت که امام آمن به هدف، سبیله و قوله بود یعنی امام به هدفش و مسیری که دنبال می‌کرد و قولش ایمان داشت، اما امروز مشاهده می‌کنیم خیلی‌ها حرف می‌زنند، اما عمل نمی‌کنند در صورتی که انسانی که می‌خواهد در راه دین قدم بردارد باید ایمان به قول، راه و هدف داشته باشد.

وی با بیان اینکه شهید مطهری راهی را دنبال کرد که امام می‌خواست و به هدفش رسید و در ۱۲ اردیبهشت‌ماه به شهادت رسید، گفت: شهادت شهید مطهری باعث شد جرقه‌ای در انقلاب زده شود و مردم بیدارتر شوند.

علیزاده با یادآوری اینکه امام به شهید مطهری اعتماد کامل داشت، این شهید را نمونه‌ای کامل توصیف کرد که توانست انقلاب و امام را یاری کرده و راه امام حسین را دنبال کند و سپس ادامه داد: به‌همین مناسبت است که جایگاه معلم ارزش پیدا کرد و سالروز شهادت مطهری را به نام روز معلم و در سپاه و بسیج نیز یک هفته به نام هفته عقیدتی سیاسی نامگذاری کردند.

مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه ناحیه بقیةالله (عج) شیراز با بیان اینکه بزرگداشت هفته عقیدتی ـ سیاسی در تمام نواحی و رده‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج برگزار می‌شود، گفت: در دین مبین اسلام، معلم دارای جایگاه با ارزشی است که تعلیم و تعلم به دست اوست.

وی، اولین و والاترین معلم را طبق آیات قرآن ذات اقدس الهی توصیف کرد و گفت: آیات متعددی در قرآن کریم داریم که خداوند به آن اشاره می‌کند که به انسان علم آموخته است و اولین هدیه‌ای که خداوند به قامت انسان بعد از آفرینش، اعطا کرد، علم بود و خداوند ارزش وجودی انسان را در علم معرفی می‌کند.

علیزاده با یادآوری آیاتی از قرآن کریم تأکید کرد که اساساً هدف آفرینش انسان با علم و معرفت پیوست ناگسستنی دارد و به همین دلیل است که بر علم‌آموزی تأکید فراوانی شده است.

مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه ناحیه بقیةالله (عج) شیراز، معلمان را مرزبانان دین و معرفت توصیف کرد و گفت: یک معلم می‌تواند دیگران را به راه خدا هدایت کند و انسان‌ها را به جایی برساند که به خدا نزدیک شوند.

شهاب احمدی مسئول عقیدتی ـ سیاسی سپاه ناحیه بقیةالله (عج) شیراز با بیان اینکه همه ساله از ۱۲ تا ۱۸ اردیبهشت‌ماه و به‌مناسبت سالروز شهادت شهید مطهری به نام هفته عقیدتی ـ سیاسی در بسیج و سپاه نامگذاری شده است، از اجرای بیش از ۵۰ برنامه به‌همت این ناحیه طی این هفته خبر داد.

وی افزود: هدف از بزرگداشت هفته عقیدتی ـ سیاسی این است که جامعه مخاطب ما با افکار شهید مطهری بیشتر آشنا شود لذا در این راستا یک ستاد هم‌اندیشی شکل می‌گیرد تا بتوان برنامه‌های با کیفیتی را در سطح پایگاه‌های مقاومت بسیج اجرا کرد.

احمدی بیان کرد: همایش تجلیل از مربیان، هادیان، اساتید برجسته و تمام کسانی که در فعالیت‌های عقیدتی ـ سیاسی نقش مهمی ایفا کرده‌اند، سرکشی از خانواده‌های شهدا به ویژه شهدای مربی، تجلیل از معلمان بیش از ۲۰ مدرسه شیراز از جمله برنامه‌های ما در ایام بزرگداشت هفته عقیدتی ـ سیاسی است.

مسئول عقیدتی ـ سیاسی سپاه ناحیه بقیةالله (عج) شیراز همچنین برپایی نمایشگاه آثار شهید مطهری برای شناساندن افکار ایشان به نسل جوان، نشست‌های بصیرتی، همایش هم‌اندیشی هیئت اندیشه‌ورز با حضور مربیان، مسابقات هنری و ورزشی در سنین مختلف را از دیگر برنامه‌های این ایام برشمرد.

وی اظهار کرد: همچنین یکی دیگر از برنامه‌های ما تبیین شعار است و با توجه به وضعیت اقتصادی کنونی می‌طلبد که در بحث سبک زندگی و ترویج فرهنگ کاهش الگوی مصرف نیز اقداماتی داشته باشیم.

احمدی با بیان اینکه امروز دشمن جنگ اقتصادی را علیه نظام جمهوری اسلامی آغاز کرده است، گفت: به‌همین دلیل مردم هم باید سبک زندگی مصرف‌گرایی خود را تغییر دهند و به سمت حمایت از تولید ملی روی آورند و از سوی دیگر تولیدکنندگان هم باید افزایش کیفیت کالای خود را مدنظر قرار دهند.

مسئول عقیدتی ـ سیاسی سپاه ناحیه بقیةالله (عج) شیراز، تبیین بیانیه گام دوم انقلاب را از دیگر فعالیت‌های این ناحیه در بزرگداشت هفته عقیدتی ـ سیاسی برشمرد و گفت: اگر مردم نقش خود را در گام دوم انقلاب بدانند، قطعاً وضعیت بهتر خواهد شد.

وی همچنین به همزمانی این هفته با ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: در این راستا بیش از ۵۰ کلاس آموزشی در حوزه‌های اعتقادی و اخلاقی ویژه کارکنان رسمی و وظیفه و بسیجیان برگزار می‌کنیم.
انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سپاه شهدا انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۹۳۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبلور شهادت‌گونه در زندگی سردار شهید حجازی

فرمانده سپاه استان بوشهر با بیان اینکه شهید سردار حجازی نقش برجسته‌ای در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی داشت، گفت: در زندگی شهید سید محمد حجازی زندگی شهادت‌گونه متبلور بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، سرتیپ علی رزمجو صبح امروز در مراسم سالروز شهادت سرلشکر پاسدار شهید سید محمد حجازی با حضور جمعی از پاسداران سپاه استان بوشهر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، اظهار داشت: شهید حجازی با ویژگی‌های شاخص و نمونه خود اقدامات بسیار گران‌بهایی را در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی به ارمغان آورد.

وی نقش مهم این شهید در صحنه‌های مختلف را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: شهید حجازی در اوج توطئه‌های دشمن در صحنه‌های سیاسی، فرهنگی و نظامی با آرامش خاطر اقدامات ارزنده‌ای را مبتنی بر فرامین امامین انقلاب انجام می‌داد.

رزمجو با بیان اینکه شهید حجازی با استفاده از آموزه‌های دینی در راستای اهداف الهی انقلاب اسلامی حرکت می‌کرد اظهار کرد: صبر و استقامت شهید حجازی در برابر مشکلات ستودنی بود.

فرمانده سپاه امام صادق علیه‌السلام استان بوشهر با اشاره به برخی از ویژگی‌های شاخص شهید سید محمد حجازی گفت: صبر و استقامت، ایمان به خدا، رعایت نظم و انضباط، اعتماد به نفس بالا، اخلاق، رفتار و کردار نیک بخش کوچکی از ویژگی‌های این شهید والا مقام محسوب می‌شود‌.

وی نقش مهم شهید سردار حجازی در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی را برجسته دانست گفت: در زندگی شهید سید محمد حجازی زندگی شهادت‌گونه متبلور بود.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • رجزخوانی‌های دشمن علیه جمهوری اسلامی صرفاً مصرف داخلی دارد
  • رجزخوانی‌های دشمن علیه جمهوری اسلامی، صرفاً مصرف داخلی دارد
  • شاهد سازمان‌یافته‌ترین جنگ ترکیبی تاریخ علیه ایران هستیم
  • مستندهایی از شهدای شاخص شهرستان دشتی ساخته شود
  • شهید حجاری بنیان‌گذار عرصه‌های نوین بسیج بود
  • پایان کار داعش در افغانستان
  • وضعیت عجیب ارسلان مطهری در تراکتور
  • تبلور شهادت‌گونه در زندگی سردار شهید حجازی
  • ببینید | معاون دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا: در عملیات تنبیهی دنبال کشته‌‌گرفتن نبودیم
  • خودم را محدود به هیچ عرصه‌ای نمی‌کنم!/ علاقه‌مند به مسائل سیاسی روز هستم