Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، نیازی به مقدمه چینی در مورد نقش بزرگ تلویزیون در زندگی بشر و اوقات فراغت مردم نیست. این موارد به طور واضح برای همگان مشخص است، به همین دلیل است که شرکت‌های مختلف کیفیت تلویزیون‌های خود را روز‌به‌روز بالا می‌برند تا بتوانند با تولید تصویر شفاف‌تر و زنده‌تر، فروش محصولات خود را در بازار افزایش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر اکثر مدل‌های بازار با فناوری LED تولید می‌شود که علاوه‌بر کیفیت بالا، مصرف برق کمتری دارد و فضای کمی را نیز اشغال می‌کند. اما در این میان پرفروش‌ترین محصولات، مدل‌های اقتصادی و با ارزش خرید بالا هستند، تلویزیونهایی که از نظر کیفیت ساخت، اندازه پنل، وضوح تصویر و طول عمر، در سطح بالایی قرار دارند اما در عین حال قیمتی مناسب و ارزانی به مشتریان پیشنهاد می‌دهند.

در این گزارش به ۴ تلویزیون اقتصادی بازار ایران خواهیم پرداخت که طرفداران زیادی دارند و خریداران بازخورد‌های مثبتی از کیفیت آن‌ها ارائه داده‌اند. مدل‌های انتخاب شده از برند‌های مختلف از جمله شرکت‌های ایرانی انتخاب شده‌اند تا بتوان نگاهی باعدالت به تمامی مدل‌های موجود در بازار داشت. با ما همراه باشید:

تلویزیون ال‌ای‌دی ۳۲ اینچ شهاب مدل 32SH91N1 

می‌توان گفت تلویزیون‌های 32 اینچ برند‌های ایرانی، قیمتی حدود 2 میلیون و 200 تا 2 میلیون 600 هزار تومان دارند، در این بازه قیمتی می‌توانید به سراغ محصولات ایکس‌ویژن و اسنوا یا دیگر مدل‌های مشابه نیز بروید، اما تلویزیون شهاب با قیمتی بسیار مناسب و کیفیت بالا برای این گزارش انتخاب شده و به آن خواهیم پرداخت، مهم‌ترین ویژگی‌های تلویزیون 32 اینچ شهاب مدل 32SH91N1 شامل:

اندازه 32 اینچ کیفیت تصویر HD پردازنده تک هسته‌ای بدون رابط هوشمند درگاه USB و HDMI توان خروجی صدا 20 وات

از قدیم می‌گویند هرچقدر پول دهی، آش می‌خوری. زمانی که به دنبال محصولی ارزان می‌گردیم نباید انتظار ویژگی‌های خیلی خاص و کیفیت فوق‌العاده باشیم. تلویزیون 32 اینچ شهاب نیز چنین حالتی دارد. این تلویزیون کوچک یکی از ارزان‌ترین مدل‌های بازار است که کیفیتی مطلوبی دارد. صفحه نمایش 32 اینچی با رزولوشن 1366 در 768، نسبت تصویر 16:9 و با کیفیت HD، تصویری با وضوع بالا و رنگ‌بندی دقیق تولید می‌کند.

این تلویزیون به واسطه قیمت ارزان، بدون سیستم عامل و رابط کاربری هوشمند تولید شده، پردازنده آن نیز یک تراشه تک هسته‌ای است که می‌تواند تصویر خوبی را به نمایش بگذارد. از نکات مثبت این تلویزیون، تجهیز شدن به گیرنده دیجیتال داخلی است تا بدون نیاز به دستگاهی جداگانه، تمامی شبکه‌های دیجیتالی صدا و سیما را با کیفیت بالا دریافت کند.

شهاب در این مدل از درگاه‌های متنوعی استفاده کرده تا برای اتصال به دستگاه‌های دیگر مشکلی وجود نداشته باشد، تلویزیون32SH91N1  از یک درگاه USB 2.0، یک درگاه HDMI، یک درگاه کامپوننت و یک خروهی هدفون بهره می‌برد. خروجی صدا دوکاناله نیز با توان 20 وات در قسمت زیرین تلویزیون طراحی شده که وضوح بالایی دارد.

قیمت حدودی تلویزیون ال‌ای‌دی 32 اینچ شهاب مدل 32SH91N1 در بازار ایران: 2 میلیون و 300 هزار تومان

تلویزیون ال‌ای‌دی ۳۲ اینچ سونی 32R302E

سونی شرکتی معتبر در تولید تلویزیون‌های ال‌ای‌دی به شمار می‌آید، محصولات این شرکت به طور عمومی دارای ویژگی‌های تصویری زیادی هستند که کیفیت خروجی را بسیار بالا می‌برد. مدل 32 اینچ 32R302E یکی از ارزان‌ترین و به صرفه‌ترین تولیدات این شرکت است که در بازار ایران نیز طرفداران زیادی دارد. مهم‌ترین ویژگی‌های تلویزیون 32 اینچ سونی مدل 32R302E شامل:

اندازه 32 اینچ کیفیت تصویر HD پردازنده تک هسته‌ای بدون رابط هوشمند درگاه USB و HDMI توان خروجی صدا 10 وات

تلویزیون 32 اینچ سونی هرچند به سیستم عامل هوشمند مجهز نیست اما فناوری‌های زیادی برای افزایش  کیفیت تصویر در آن به کار رفته که مهم‌ترین ویژگی‌ هر تلویزیون، یعنی کیفیت تصویر را تضمین می‌کند. صفحه نمایش 32 اینچی این مدل با رزولوشن 1366 در 768 و کیفیت HD وضوح بالایی دارد.

تلویزیون سونی دارای تقویت کننده تصویر است که به شکل چشمگیری جزئیات تصویر را با کیفیت بهتری به‌نمایش می‌گذارد همچنین قابلیت‌هایی همچون Clear Definition Enhancer وClear Enhancer وجود نویز در تصویر را کاهش می‌دهد و عمق تصاویر را بالا می‌برد. از دیگر ویژگی‌های تصویری این تلویزیون می‌توان به نرخ حرکت تصویر بالا اشاره کرد که در هنگام پخش ویدئو‌های سریع یا شلوغ، مانند فیلم‌های اکشن، بدون هیچ مشکلی تصویر را با بالاترین کیفیت پخش می‌کند.

تلوزیون سونی دارای دو خروجی صدای 5 واتی است که خروجی نهایی را به 10 وات می‌رساند، این مدل همچنین از صدای دالبی و دیجیتال پشتیبانی می‌کند. سونی در مدل 32R302E از دو درگاه HDMI، یک درگاه USB، یک درگاه کامپوننت و یک درگاه کامپوزیت استفاده کرده تا شاهد تنوع بالای درگاه‌های ورودی و خروجی در این تلوزیون باشیم.

قیمت حدودی تلویزیون ال‌ای‌دی 32 اینچ سونی 32R302E در بازار ایران: 2 میلیون و 800 هزار تومان

تلویزیون ال‌ای‌دی ۴۳ اینچ سامسونگ مدل 43N5000

بعد از تلویزیون‌های 32 اینچ، قصد داریم تا دو تلویزیون 43 اینچی اقتصادی در بازار ایران را نیز معرفی کنیم. شرکت سامسونگ تولید کننده لوازم مختلف همچون تلویزیون هوشمند است و مدل 43N5000 این شرکت با وجود تمامی قابلیت‌های ویژه‌ای که دارد به همراه قیمت مناسبی عرضه شده و این مورد موجب می‌شود تا در دسته تلویزیون‌های اقتصادی بازار جای بگیرد. مهم‌ترین ویژگی‌های تلویزیون 43 اینچ سامسونگ مدل 43N5000 شامل:

اندازه 43 اینچ کیفیت تصویر Full HD پردازنده دو هسته‌ای با رابط کاربری هوشمند درگاه USB و HDMI توان خروجی صدا 20 وات

این مدل کیفیت بسیار بهتری نسبت به دو تلویزیون معرفی شده دارد و قیمت آن نیز بیشتر است، صفحه نمایش بزرگ 43 اینچ با فناوری ال‌ای‌دی به همراه رزولوشن 1920 در 1080 پیکسل، کیفیت Full HD را به نمایش می‌گذارد. این تلویزیون با موتور HyperReal تصاویری واضح و شفاف تولید می‌کند و با استفاده از فناوری Ultra Clean View کیفیت خروجی را به شکل قابل توجهی بالا می‌برد.

نرخ حرکت تصویر بالا در این مدل موجب می‌شود تا در صحنه‌های سریع، شلوغ و پرتنش، فیلم بدون افت کیفیت و تارشدن به نمایش گذاشته شود. همچنین در مدل 43N5000 ویدئوها با کنتراست بالا، عمق تصویر بهبود یافته، رنگ‌بندی صحیح و طبیعی به نمایش در می‌آیند.

سامسونگ در این مدل از دو بلندگو 10 واتی در پایین تلویزیون استفاده کرده که در مجموع خروجی صوتی را به 20 وات می‌رسانند، به این ترتیب صدای بلند و رسا با کیفیت دالبی خواهید داشت که به همراه وضوح تصویر بالا، لحظات دلنشینی برایتان رقم خواهد رد. سیستم هوشمند این مدل قابلیت اتصال به اینترنت، وب‌گردی و استفاده از نرم افزار‌های موجود برروی تلویزیون را به کاربران می‌دهد، همچنین با درگاه‌های USB و HDMI اتصال دستگاه‌ای خارجی به تلویزیون به آسانی شکل می‌گیرد.

قیمت حدودی تلویزیون ال‌ای‌دی 43 اینچ سامسونگ مدل 43N5000 در بازار ایران: 3 میلیون و 800 هزار تومان

تلویزیون ال‌ای‌دی ۴۳ اینچ مسترتک مدل MT-430USD

شرکت مسترتک یکی از بهترین برند‌های ایرانی فعال در حوزه لوازم الکتریکی از جمله تلویزیون است، مدل 43 اینچی این شرکت به نام MT-430USD یکی از ارزان‌ترین تلویزیون‌های 4K و هوشمند بازار است که آن را در دسته محصولات اقتصادی بازار لوازم صوتی و تصویری قرار می‌دهد.  مهم‌ترین ویژگی‌های تلویزیون 43 اینچ مسترتک مدل MT-430USD شامل:

اندازه 43 اینچ کیفیت تصویر 4K پردازنده دو هسته‌ای سیستم عامل اندروید درگاه USB و HDMI توان خروجی صدا 16 وات

گروه مسترتک در مدل 43 اینچ MT-430USD، از برترین فناوری‌ها برای افزایش کیفیت تصویر استفاده کرده‌اند، این مدل با پنل IPS تولید شده و از فناوری ال‌ای‌دی بهره می‌برد. کیفیت تصویر  Ultra HD - 4K با رزولوشن 2160 در 3840 و نسبت تصویر 16:9 به عنوان مهم‌ترین ویژگی‌های تصویری این مدل شناخته می‌شوند که وضوح و شفافیت بسیار بالایی در تصویر خروجی خواهد ساخت.

این تلویزیون به سیستم عامل اندروید مجهز شده، با این ویژگی قابلیت‌های بسیاری به این مدل افزوده می‌شود، به طور مثال خریداران می‌توانند تلویزیون را به اینترنت متصل کنند و به وب‌گردی بپردازند، یا از نرم افزار‌های مخصوص تلویزیون استفاده نمایند. همچنین حالت اتصال هوشمند موجب می‌شود تا از دستگاه‌های اندرویدی بتوان با اتصال بدون سیم به تلویزیون متصل شد و فایل‌های مختلف را به نمایش گذاشت.

خروجی صدای دو کاناله از دو بلندگوی 8 واتی در زیر قاب پخش می‌شود، مسترتک می‌توانست از خروجی پرقدرت‌تری برای این مدل استفاده نماید اما صدای 16 واتی نیز مطلوب است. دو درگاه USB، سه درگاه HDMI به همراه اتصال وای‌فای و خروجی صدای اپتیکال، از دیگر ویژگی‌های این مدل هستند.

قیمت حدودی تلویزیون ال‌ای‌دی 43 اینچ مسترتک مدل MT-430USD در بازار ایران: 4 میلیون و 200 هزار تومان

گزارش از عبدالله مطیع

بیشتر بخوانید: قسمت اول/ معرفی مقرون به صرفه‌ترین گوشی‌های هوشمند بازار ایران +تصاویر

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فناوری تلویزیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۹۴۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صرفه‌جویی ۲۹۱ میلیون لیتر بنزین در پارسال

پیمان بهرامی مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی کرمانشاه با بیان اینکه روزانه ۸۰۰ هزار مترمکعب سوخت سی ان جی در این استان توسط خودرو‌های گازسوز و دوگانه سوز مصرف می‌شود، گفت : مجموع جایگاه‌های عرضه سوخت سی ان جی در استان ۷۸ باب است که از این تعداد ۳۵ باب جایگاه سی ان جی به صورت تک منظوره در این منطقه فعال است.

وی تصریح کرد: با اجرای طرح رایگان دوگانه سوز کردن خودرو‌های عمومی از آغاز این طرح در کرمانشاه تا کنون، ۱۱ هزار دستگاه خودرو عمومی در حوزه عملیاتی این منطقه گازسوز شده اند که این آمار نشان از استقبال شهروندان به استفاده از سوخت پاک و ارزان سی ان جی دارد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی کرمانشاه با اشاره به اینکه با راه اندازی یک جایگاه دیگر در منطقه کرمانشاه، شمار جایگاه‌های عرضه کننده سوخت مایع به ۱۲۸ باب رسید، افزود: مجتمع خدماتی رفاهی"سپهر" در زمینی به وسعت ۱۲ هزار مترمربع و با سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی در حمیل به ایلام احداث شده است.

بهرامی با بیان اینکه این جایگاه که در یکی از مسیر‌های اصلی زوار کربلای معلی به سمت مرز مهران و خسروی قرار دارد، دارای ۲ سکوی بنزین و ۲ سکوی نفت گاز است، گفت: مخازن بنزین و نفتگاز جایگاه سپهر هرکدام ۴۵ هزار لیتر ظرفیت دارد و برای ۱۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال‌زایی کرده است.

وی با اشاره به اینکه با احداث این جایگاه، شمار جایگاه‌های سوخت مایع و گازطبیعی این منطقه به ۱۶۵ باب جایگاه رسید، افزود: همچنین ۱۰ جایگاه سیار در مرز‌های استان در حال سوخت رسانی است که از این تعداد ۶ باب جایگاه در مرز پرویزخان، یک باب در شیخ صله، یک باب در سومار و یک باب در مرز شوشمی است بطوریکه جایگاه مستقر در مرز خسروی نیز با ظرفیت ۹۰ هزار لیتر در ایام اربعین فعال است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • صرفه‌جویی ۲۹۱ میلیون لیتر بنزین در پارسال
  • پایداری آب مصرفی ۴۵ روستا با عملیات جهادی صنعت نفت
  • صرفه‌جویی ۵۰۰ میلیارد تومانی حوزه آرد و نان در لرستان
  • ۴۳۰۰ مگاوات صرفه جوی برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی
  • معرفی پوشش ایرانی-اسلامی به خارج از مرز‌های ایران
  • برلین: خاورمیانه نباید وارد وضعیتی شود که خروجی آن غیرقابل‌پیش‌بینی باشد
  • شناسایی ۴۰۰ فرآورده غیرمجاز و تقلبی موجود در بازار در سال ۱۴۰۲
  • معرفی بهترین برند‌های پاوربانک
  • بررسی کامل تلوزیون های شیائومی
  • ۲۹۱ میلیون لیتر بنزین در استان کرمانشاه صرفه‌جویی شد