Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-25@02:13:10 GMT

رادیو فردا: تهدید ایران به تلافی کاملاً جدی است

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۹۵۷۰۰

رادیو فردا: تهدید ایران به تلافی کاملاً جدی است

به گزارش جهان نيوز، وبسایت رادیو فردا در تحلیلی نوشت: دولت آمریکا هفته گذشته اعلام کرد معافیت‌ها در زمینه تحریم‌های نفتی را چند کشور واردکننده نفت ایران تمدید نخواهد کرد و روز پنجشنبه ۱۲ اردیبهشت دوره شش ماهه این معافیت به پایان رسید. کشورهایی که از این تاریخ به بعد از ایران نفت بخرند، ممکن است جریمه شوند و دسترسی آنها به بازار مالی آمریکا ممنوع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمریکا به فشارهای خود برای قطع کامل صادرات نفت ایران ادامه خواهد داد.

حسن روحانی، رئیس‌جمهور و تعدادی از فرماندهان ارشد نیروهای مسلح ایران تهدید کرده‌اند که در صورت ممانعت آمریکا از صادرات نفت ایران جریان انتقال نفت از خلیج فارس را مختل کرده و به طور مشخص تهدید کرده‌اند که تنگه هرمز را مسدود خواهند کرد.

دولت آمریکا این تهدید ایران را جدی گرفته است. ژنرال کنت فرانک مک‌کنزی، فرمانده جدید نیروهای آمریکا در خاورمیانه و آفریقا، روز شنبه گفت آمریکا برای مقابله با هرگونه اقدام خطرناک ایران منابع ضروری را اعزام و مستقر خواهد کرد.
نگرانی‌های آمریکا فراتر از تهدیدهای نظامی است و اقدامات تروریستی نیروهای وابسته به ایران در سطح منطقه و حتی خاک آمریکا را نیز دربرمی‌گیرد. رئيس اف بی آی هفته گذشته گفت تهدیدهای نیروی قدس سپاه پاسداران و گروه‌های نیابتی آن را جدی می‌گیرد.

نیروی قدس جوانان شیعه تندرو در سراسر خاورمیانه (عرب، افغانی و پاکستانی) را بسیج کرده، آموزش داده و مسلح کرده است. سپاه پاسداران تعداد این نیروها را ۲۰۰ هزار نفر اعلام کرده است. بسیاری از آنها تحت فرماندهی نیروی قدس در سوریه و عراق جنگیده‌اند. آنها یک نیروی ایدئولوژیک وفادار و به شدت آموزش دیده هستند و سال‌ها تجربه نبرد دارند. اگر ایران تصمیم بگیرد می‌تواند از این نیرو برای حملات به اهداف آمریکایی و متحدان آن کشور استفاده کند.

در مورد تهدید مستقیم ایران علیه نیروهای آمریکایی باید یادآوری کرد که صحنه عملیات لزوماً به خلیج فارس محدود نخواهد شد. به عنوان مثال شبه‌نظامیان شیعه عراقی که تحت فرمان نیروی قدس هستند می‌توانند حملات خود به نظامیان و تأسیسات آمريکا در خاک عراق را از سر بگیرند.

در فاصله سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۱ در جنگ عراق بیش از ۶۰۰ نظامی آمریکایی بر اثر بمب‌های ضد خودرو و مین‌گذاری‌های گروه‌های شیعه تحت فرمان نیروی قدس کشته شدند. این شبه‌نظامیان شیعه عراقی اکنون به تلافی قطع صادرات نفت ایران و قرار دادن نام سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی می‌توانند تأسیسات نظامی و مراکز دیپلماتیک آمریکا در خاک عراق را هدف حمله قرار دهند.

شورشیان حوثی یمن که توسط نیروی قدس آموزش دیده‌اند، می‌توانند به وسیله موشک‌های ضدشناوری که نیروی قدس به آنها داده و یا به وسیله قایق‌های حامل مواد منفجره به کشتی‌های آمریکایی و کشورهای متحد آن در آبراه باب‌المندب حمله کنند و یا حتی تلاش کنند این آبراه را که همچون تنگه هرمز در حمل و نقل دریایی بین‌المللی و از جمله انتقال نفت نقش حیاتی دارد، مسدود کنند.

منبع: کیهان کپی متن خبر

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۹۵۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

القسام: حمله تلافی‌جویانه ایران به رژیم صهیونیستی، محاسبات دشمن را به هم ریخت

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «ابوعبیده» سخنگوی نظامی گردان‌های عزالدین القسام(شاخه نظامی جنبش حماس) امروز سه‌شنبه به مناسبت گذشت ۲۰۰ روز از آغاز عملیات طوفان الاقصی، پیام ویدئویی منتشر کرد.

وی با اشاره به اینکه اسرائیل پس از عملیات طوفان الاقصی به جز رسوایی و ننگ، چیزی عایدش نشده است، گفت: ۲۰۰ روز گذشت و ارتش اشغالگر صهیونیستی همچنان در باتلاق غزه سرگردان است و از بحرانی که در آن گرفتار شده برای قتل و کشتار و ویرانگری بیشتر استفاده می‌کند.

ابوعبیده همچنین تأکید کرد: دشمن جنایتکار می‌خواهد وجهه خود را بهبود بخشد، اما جز خفت و خواری دستاوردی نخواهد داشت. بعد از گذشت ۲۰۰ روز، مقاومت همچون کوه استوار مانده است. توپ اکنون در زمین جامعه صهیونیستی است، اما فرصت بسیار کم است.  

سخنگوی نظامی گردان‌های عزالدین القسام اظهارداشت: آنچه فشار نظامی خوانده می‌شود ما را به مواضع خود و حقوق ملت خویش پایبندتر می‌کند و هرگز از آن کوتاه نمی‌آییم.  واکنش هیستریک به اقدامات مقاومت در جبهه‌های مختلف بیانگر اهمیت مقاومت است.  

سخنگوی نظامی گردان‌های عزالدین القسام، با تأکید بر اینکه پاسخ قاطع و گسترده ایران قواعد جدیدی را وضع کرد و معادلات دشمن را برهم زد، بیان کرد: که اُبُهت رژیم صهیونیستی در عملیات طوفان الاقصی، فقط طی ۶۰ دقیقه از بین رفت.

ابوعبیده درواکنش به تهدید‌های حمله به رفح که از سوی بنیامین نتانیاهو مطرح شده بود اشاره کرد و افزود: درباره سناریوی رون آراد شاید محتمل‌ترین سناریو در مورد اسرای دشمن در غزه باشد. «رون آراد کمک‌خلبان مفقودشده نیروی هوایی ارتش اسرائیل در جنوب لبنان در سال ۱۹۸۶ است.»

وی افزود: واکنش عصبی دشمن به اقدامات مقاومت در جبهه‌های مختلف بیانگر تاثیرگذاری و اهمیت گروه‌های مقاومت است. گذشت، آن زمان که دشمن بدون پاسخگویی، عربده‌کشی می‌کرد. از همه تلاش‌های نظامی و مردمی همسو با طوفان الاقصی به ویژه در جبهه لبنان، یمن و عراق قدردانی می‌کنیم.

سخنگوی نظامی گردان‌های عزالدین القسام با تأکید بر اینکه نخستین جبهه مقاومت، جبهه کرانه باختری است و ما به هر وجب از خاک سرافراز کرانه باختری درود می‌فرستیم، بیان کرد: سراسر امت را به تشدید تحرکات خود در حمایت از مقاومت فلسطین فرا می‌خوانیم. از مردم اردن می‌خواهیم که اقدامات خود را تشدید کنند.

ابوعبیده همچنین گفت: مقاومت، قدردان فداکاری‌های ملت است. خود را حامل درد‌ها و امید‌های ملت می‌دانیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پنج پیشنهاد مهم دبیر شورای امنیت ملی ایران درباره امنیت اطلاعات/ احمدیان: تسلط آمریکا بر زیرساخت های اینترنت جهانی یک خطر جهانی است
  • 5 پیشنهاد مهم دبیر شورای امنیت ملی ایران درباره امنیت اطلاعات/ احمدیان: تسلط آمریکا بر زیرساخت های اینترنت جهانی یک خطر جهانی است
  • هشدار احمدیان به کشور‌های میزبان مراکز امنیت سایبری صهیونیستی
  • احمدیان: مشکل بزرگ‌تر در بقا و ثبات این کشورها خواهد بود
  • هشدار دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به کشورهایی که اجازه استقرار مراکز امنیت سایبری خود را به رژیم صهیونیستی داده‌اند
  • هشدار احمدیان به کشورهایی که اجازه استقرار مراکز امنیت سایبری خود را به رژیم صهیونیستی داده‌اند
  • القسام: حمله تلافی‌جویانه ایران به رژیم صهیونیستی، محاسبات دشمن را به هم ریخت
  • چرا چین یک تهدید برای آمریکا به شمار می‌آید؟ + فیلم
  • پوچتینو: نیکولاس جکسون را با دروگبا مقایسه نمی کنیم اما کاملا از او راضی هستم
  • سالروز تاسیس رادیو فردا