Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام پهلوانی از مجموعه « بوکتاب»، دومین فروشگاه بزرگ کتاب و محصولات فرهنگی کشور در بندرعباس بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، حجت الاسلام « احمد پهلوانی » با حضور در بازار بزرگ بندرعباس، از بخش های مختلف فروشگاه بزرگ کتاب و محصولات فرهنگی « بوکتاب » بازدید به عمل آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی به تبیین اهمیت کتاب پرداخت و افزود: اهمیت کتاب و مطالعه در پیشرفت و تعالی فرد و جامعه بر کسی پوشیده نبوده و نیست و امروز نیز هجمه های فرهنگی دشمن و به تبع آن تهدید ارزش های جامعه، نیاز به توجه بیشتر به کتاب و کتابخوانی را در کشور ضروری تر کرده است.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان از « دوری از مرکز » و « عدم دسترسی به تازه های نشر » به عنوان چالش های جدی حوزه کتاب و کتایخوانی در هرمزگان نام برد و عنوان کرد: با راه اندازی « بوکتاب » توامان به این دو دغدغه به صورت مناسب پاسخ داده شد.

 

وی با بیان اینکه بی تردید کتابخانه، یک مرجع فرهنگی تلقی می شود، گفت: نقش این مرجع فرهنگی این است که با قرار دادن افکار، عقاید و اندیشه های خلاق در کنار یکدیگر، وسیله ای برای ایجاد علاقه به مطالعه و تحقیق را در بین افراد جامعه بوجود می آورد.

 

پهلوانی، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی را یکی از رسالت های مهم کانون های فرهنگی هنری مساجد دانست و اظهار کرد: برنامه های مختلفی در طول سال درجهت تحقق این امر در سطح کانون ها برگزار می شود.

 

 

وی از برگزاری مسابقات مختلف کتابخوانی به عنوان شاخص ترین برنامه حوزه کتاب کانون های مساجد یاد کرد و افزود: « شنبه های با کتاب » یکی دیگر از برنامه های کانون هاست که طی آن ائمه جماعات مساجد در بین الصلاتین(بین دو نماز) کتاب های متناسب با مخاطبان را معرفی می کنند.

 

این مقام مسئول از « بو کتاب » به عنوان مجموعه فرهنگی فاخر و اثرگذار نام برد و بیان کرد: تا کنون در هرمزگان این گونه به موضوع کتاب پرداخته نشده بود و ضرورت دارد که از این کار ماندگار به صورت ویژه حمایت شود.

 

وی از مدیران کانون های فرهنگی هنری خواست بازدید از این مجموعه را در قالب اردوهای درون استانی کانون ها قرار دهند و اعضای کانون ها را با این فروشگاه بزرگ آشنا سازند.

 

« میرزایی »، مدیر « بوکتاب » نیز ضمن خوشامدگویی به مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان، به معرفی دومین فروشگاه بزرگ کتاب و لوازم فرهنگی کشور پرداخت و گفت: برای تأسیس فروشگاه بوکتاب پنج میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شامل دو و نیم میلیارد تومان هزینه تجهیز فروشگاه و بیش از 2 و نیم میلیارد تومان کالا صورت گرفته است.

 

 

وی افزود: فروشگاه بوکتاب در 2 طبقه ایجاد شده که طبق اول آن به بخش خردسال و کودک اختصاص یافته و تعداد 15 هزار عنوان کتاب با دسته‌بندی موضوعی شامل هنر، داستان، شعر، مفاهیم و پایه، دین، علوم و ... در این بخش قرار داده شده است.

 

مدیر فروشگاه بزرگ کتاب و محصولات فرهنگی بوکتاب خاطرنشان کرد: این مجموعه در مساحت 2 هزار و 100 متر مربع توسظ موسسه « ماه پیشونی » راه اندازی شده است.

 

میرزایی ادامه داد: سعی شده به‌جز مدیر فروشگاه، همه عوامل این مجموعه فرهنگی شامل 25 نفر از بین نیروهای بومی انتخاب شده است.

 

وی با اذعان به اینکه مجموعه بوکتاب به حمایت مالی ندارد، تصریح کرد: اما در راستای جلب حمایت معنوی، از استانداری، صداوسیمای مرکز خلیج‌فارس و اهالی رسانه می خواهیم که در راستای معرفی این مجموعه به مردم ما را یاری دهند.

 

 

 

پایان پیام/88

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان ماه مبارک رمضان مراسم اختتامیه اعزام مبلغ مرحله کشوری مجلس غلامحسین اسماعیلی قوه قضائیه مسجد طراز اسلامی بندرعباس بازدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۹۵۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت فعال کانون‌های مساجد در رویداد ملی جوانی جمعیت

سرپرست آموزش، پژوهش و فناوری اطلاعات ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد از مشارکت کانون‌های مساجد در دومین نمایشگاه رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت خبر داد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، زهراسادات موسوی پناه، سرپرست اداره کل آموزش، پژوهش و فناوری اطلاعات ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور، از مشارکت کانون‌های مساجد در رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت یاد کرد و تصریح کرد: این طرح از سوی ستاد ملی جمعیت برگزار می‌شود.

موسوی پناه با اشاره به بخش‌های دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت اظهار داشت: این رویداد در سال جاری در قالب هفت بخش شامل خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌ها و مؤسسات خصوصی، مدیران و نخبگان برگزار خواهد شد.

او با بیان اینکه هدف از این رویداد، فرهنگ‌سازی در زمینه افزایش جمعیت است، خاطرنشان کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در بخش سازمان‌های مردم نهاد در این طرح مشارکت دارند.

سرپرست آموزش، پژوهش و فناوری اطلاعات ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد درباره محورهای مشخص شده گفت: اداره کل آموزش، پژوهش و فناوری اطلاعات ستاد در ذیل رویداد اصلی جایزه ملی جوانی جمعیت، یک رویداد ویژه برای کانون‌های مساجد برگزار می‌کند که محورهای آن شامل فعالیت، تجربه و ایده است.

تصویر ایران در جهان اسلام درباره اهتمام به قرآن اصلاح شد

موسوی پناه توضیح داد: کانون‌های مساجد در زمینه جوانی جمعیت یا در حال فعالیت هستند که فعالیت‌های خود را ثبت می‌کنند، یا در این موضوع تجربه‌ای ارزشمند و ناب دارند که می‌توانند تجربیات خود را ثبت نمایند. یا در این رابطه ایده‌ها و پیشنهادات قابل قبول با قابلیت اجرایی شدن، دارند که ایده‌های خود را ثبت خواهند کرد.

او از مهلت ارسال آثار تا هفتم اردیبهشت خبر داد و گفت: هر یک از کانون‌های مساجد می‌توانند طبق حوزه فعالیت خود در سه بخش فعالیت، تجربه و یا ایده در این رویداد شرکت کنند. همچنین سامانه بچه‌های مسجد به این منظور معرفی شده است.

سرپرست آموزش، پژوهش و فناوری اطلاعات ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد در خصوص موضوعات متنوع در این رویداد اظهار داشت: ارتقای جایگاه مادری، موضوع تبیین قانون خانواده و جوانی جمعیت، تبیین آسیب‌های تک فرزندی، فرهنگ‌سازی و ترغیب به فرزندآوری، حمایت از حیات جنین و جلوگیری از سقط موضوعاتی هستند که کانون‌ها می‌توانند متناسب با آن فعالیت، تجربه یا ایده‌های خود را ثبت کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مشارکت فعال کانون‌های مساجد در رویداد ملی جوانی جمعیت
  • توزیع هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  •  توزیع  هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  • توزیع یک هزار بسته گوشت قربانی در بین خانواده‌های نیازمند قزوین
  • هویت‌بخشی به گروه‌های سرود کانون‌های مساجد امری مهم است
  • توزیع ۱۲۰۰ بسته گوشت گرم در استان اصفهان
  • برگزاری جشنواره سرود آوای مسجد در میناب
  • برگزاری مرحله منطقه ای جشنواره سرود آوای مسجد ویژه کانون های شرق هرمزگان در میناب
  • مسجد طراز اسلامی در سایه تعامل حداکثری متولیان مساجد محقق می‌شود
  • فعالیت ۵۳۶کانون فرهنگی هنری در لرستان