Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@09:44:06 GMT

امتحانات هماهنگ در پایه ششم برگزار خواهد شد

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۹۵۹۸۲

امتحانات هماهنگ در پایه ششم برگزار خواهد شد

به گزارش خبرگزاری مهر، رضوان حکیم زاده گفت: امتحانات هماهنگ در پایه ششم برگزار خواهد شد و در مناطق سیل‌زده با تصمیمی که در شورای عالی آموزش و پرورش گرفته شده است، در صورت لزوم سوالات برای مدارس از طریق الکترونیکی ارسال می‌شود.

وی با اشاره به تغییرات در شیوه‌نامه ارزشیابی توصیفی، خاطرنشان کرد: بر اساس تکلیفی که شورای عالی آموزش و پرورش کرده بود، جلسات تخصصی برای بازبینی و آسیب‌شناسی شیوه‌نامه ارزشیابی توصیفی برگزار شده است و نسخه اولیه شیوه‌نامه اصلاح شده و به زودی در یک جمع علمی مجدداً اعتباربخشی خواهد شد تا در شورای عالی آموزش و پرورش مطرح گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون آموزش ابتدایی در پاسخ به اینکه برای سال تحصیلی آینده چه تغییراتی در کتب درسی دوره ابتدایی داریم، گفت: این بخش مربوط به سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی است که باید برای سال تحصیلی آینده تصمیم بگیرد.

حکیم زاده در پایان بابیان اینکه در دوره ابتدایی با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم، تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان اعلام کرده که ۲۰ هزار معلم در اختیار آموزش و پرورش قرار خواهد داد و البته برای ۵۰ هزار معلم دیگر هم مجوز استخدام گرفته‌اند و امیدوارم با توجه به اینکه در سند تحول بنیادین آمده است که اولویت تخصیص منابع انسانی با دوره ابتدایی است و چون این دوره پایه و فونداسیون آموزش و پرورش است درصدی از این نیروها در دوره ابتدایی به کار گرفته شوند.

کد خبر 4611430 آزاده سهرابی

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش مناطق سیل زده کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۹۵۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز ۲ هزار و ۸۰۰ مدرسه به فضای ورزشی 

صادق ستاری فرد، معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در گفت ‌و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: برای تجهیزات ورزشی مدارس حدود ۱۰۰میلیارد تومان در نظر داریم که پس از عید نوروز به آن‌ها اختصاص می‌دهیم.

وی افزود: امکانات و تجهیزات ورزشی در مدارس شامل وسایل ورزشی همچون توپ، طناب، بدمینتون و فضاهای ورزشی در مدارس می‌شود.

او ادامه داد: برخی از مدارس از نظر وسایل و امکانات ورزشی بسیار خوب هستند اما برخی دیگر نیاز به توجه دارند. به همین جهت سازمان برنامه و بودجه مقداری اعتبار به ما تخصیص داده که به تازگی در مدارس توزیع کرده‌‌ایم.

او ادامه داد: این اعتبار باعث رفع بخشی از کمبود تجهیزات ورزشی مدارس می‌شود.

وی با بیان این که کمتر از ۱۰ درصد مدارس در کشور به فضاهای ورزشی مجهز هستند؛ تصریح کرد: متاسفانه کمتر از ۱۰ درصد مدارس کشور به فضاهای ورزشی استاندارد مجهز هستند به همین جهت همچنان دانش آموزان مخصوصا دانش آموزان دختر از زمین‌های خاکی و زمین آسفالت استفاده می‌کنند به همین جهت مدارس دخترانه و ابتدایی در الویت مجهز شدن فضاهای ورزشی هستند و نیاز به بهسازی، استاندار سازی و متناسب سازی دارند.

او ادامه داد: حدود ۲ هزار و ۸۰۰ مدرسه به فضای ورزشی استاندارد مجهز شده‌اند با این حال ما در ابتدای کار تجهیز مدارس هستیم و تا شرایط مطلوب راه زیادی داریم.

گفتنی است که طبق اعلام معاونت تربیت بدنی با برنامه‌ریزی صورت گرفته و همکاری معاونت آموزش ابتدایی، ۱۴۰۳ فضای ورزشی در مدارس ابتدایی با اولویت مدارس دخترانه برای سال تحصیلی ۱۴۰۳ ساخته خواهد شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • در سال جدید چه استخدام‌هایی خواهیم داشت؟
  • جزئیات تازه درباره استخدام در سال ۱۴۰۳ /کدام وزارتخانه بیشترین استخدام را دارد؟
  • وزارت آموزش و پرورش یک اطلاعیه مهم داد
  • جزئیات تازه درباره استخدام در سال ۱۴۰۳ | بیشترین استخدام‌ها در این ۲ وزارتخانه خواهد بود
  • تجهیز ۲ هزار و ۸۰۰ مدرسه به فضای ورزشی 
  • بیشترین استخدام‌ها در آموزش و پرورش و وزارت بهداشت خواهد بود
  • توانمندسازی ۱۸۳ آموزگار ابتدایی در طرح افق شاهد
  • نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش بهاباد برگزار شد
  • انعقاد تفاهم‌نامه احداث مدرسه ۱۲ کلاسه مشارکتی در شهر قاین
  • برنامه آموزش و پرورش برای استخدام ۷۲ هزار معلم جدید/امسال کتاب‌های پایه اول تغییر می‌کند