Web Analytics Made Easy - Statcounter

ویژه برنامه روز جهانی نجوم، روز جمعه، ۲۰ اردیبهشت ماه جاری درمرکز علوم و ستاره‌شناسی تهران برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، امیرحسین چیذری، مدیر مرکز علوم و ستاره‌شناسی تهران با اعلام این خبر اظهار کرد: مرکز علوم و ستاره‌شناسی تهران برای پانزدهمین سال پیاپی، روز جهانی نجوم را با شعار جهانی «۱۰۰ سال زیر یک آسمان با IAU (اتحادیه بین‌المللی اخترشناسی)» و شعار امسال«آسمان، ضیافت بدون مرز» با توجه به تقارن این روز با ماه مبارک رمضان در کنار شهروندان جشن خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر مرکز علوم و ستاره‌شناسی تهران عنوان کرد: این برنامه روز جمعه، ۲۰ اردیبهشت ماه ۹۸ از ساعت ۱۷ الی ۲۱، با هدف ترویج علم ستاره‌شناسی با حضور اساتید، منجمان آماتور و علاقه‌مندان به نجوم در تالار کهکشان مرکز علوم برگزار می‌شود.

چیذری خاطرنشان کرد: اولین سخنرانی توسط کاظم کوکرم، منجم و مدرس نجوم با موضوع «چرا میلیاردها دلار خرج اکتشافات علمی می‌کنند» و دومین سخنرانی توسط یاشار بهمند، منجم آماتور و استاد حوزه المپیاد با موضوع «آخرین داده‌ها از سیاهچاله» ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: در کنار برپایی نشست‌های علمی کارگاه آزمایش‌های فیزیک و زیست‌شناسی توسط حسن باقری، بهناز اکبرنواز و ماه منظر در کارگاه آموزشی مرکز برگزار می‌شود.

مدیر مرکز علوم و ستاره‌شناسی تهران ادامه داد: «تجلیل از پیشکسوتان علوم»، برگزاری مسابقه، «اهدای جوایز به نفرات برتر» و «رصد آسمان شب» از دیگر برنامه‌های روز جهانی نجوم است.

بر اساس اعلام مرکز علوم و ستاره‌شناسی تهران، این مراسم در سراسر جهان برگزار می شود و هر سال یکی از روزهای ۱۵ آوریل تا ۱۵ مِی که ماه در وضعیت تربیع است به عنوان روز جهانی نجوم انتخاب می‌شود و مرکز علوم و ستاره‌شناسی تهران نیز امسال ۱۰ مِی مصادف با ۲۰ اردیبهشت را به جشن روز جهانی نجوم اختصاص داده است که در این روز ماه در روز و شب در ارتفاع مناسبی قابل رصد است.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت حضور در این برنامه که به صورت رایگان برگزار می‌شود، به نشانی تجریش، میدان قدس، خیابان دزاشیب، خیابان عمار، کوی شهید صالحی، پلاک ۲۲، مرکز علوم و ستاره‌شناسی تهران مراجعه کنند و همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن‌های ۹۶۰۲۷۰۱۲ و ۹۶۰۲۷۶۵۷ تماس بگیرند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مرکز علوم و ستاره شناسی تهران هفته جهانی نجوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۹۶۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ویژه برنامه‌های روز جهانی زمین پاک در اراک

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک از اجرای ویژه برنامه‌های روز جهانی زمین پاک خبر داد و گفت: سمن‌های فعال در حوزه محیط زیست می‌توانند حلقه گمشده اتصال شهرداری‌ها با مردم باشند تا در نتیجه هماهنگی و مشارکت با شهرداری شاهد افزایش مشارکت اجتماعی باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، محمود افتخاری‌فرد صبح امروز _چهارشنبه بیست و نهم فروردین_ در جلسه مدیران شهری اراک با سمن‌های فعال در حوزه محیط زیست، اظهار کرد: یکی از تأثیرگذارترین اقدامات در راستای ارتقای فرهنگ و اجرای ویژه برنامه‌های فرهنگی، استفاده از نقطه نظرات سمن‌ها و انجمن‌های مردم نهاد است.

وی افزود: در سال پیش‌رو بر آن هستیم تا با استفاده از نقطه نظرات این گروه‌ها برنامه‌هایی را بر اساس نیازسنجی انجام شده، اجرا کنیم.

سرپرست سازمان فرهنگی شهرداری اراک از اجرای ویژه برنامه‌های روز جهانی زمین پاک خبر داد و خاطرنشان کرد: این جلسه برای برنامه‌ریزی اجرای روز جهانی زمین پاک بوده و هدف از این نشست جلب مشارکت، تعامل و هم افزایی در راستای ارتقا فرهنگ محیط زیست شهری در حوزه‌های مختلف از جمله استفاده از حمل‌ونقل عمومی، عدم ریختن زباله و ته سیگار در معابر عمومی و انهار، حفظ و نگهداری فضای سبز، حفظ و نگهداری مبلمان شهری و استفاده از ظرفیت تخصصی و مطالبه گری سمن‌ها است.

افتخاری‌فرد تاکید کرد: سمن‌های فعال در حوزه محیط زیست می‌توانند حلقه گمشده اتصال شهرداری‌ها با مردم باشند تا در نتیجه هماهنگی و مشارکت با شهرداری شاهد افزایش مشارکت اجتماعی و به دنبال آن توسعه شهر و ارتقای فرهنگ شهروندی باشیم.

وی اضافه کرد: در اجرای مسائل زیست‌محیطی، قوانین بالادستی برای حفظ و حراست از این سرمایه‌های ارزشمند بازدارنده نیست و نیاز است تا با فرهنگ‌سازی توسط خود مردم آن‌ها را مسئولیت‌پذیر کنیم تا حامی محیط زیست شهری شوند.

محمد عسگری، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اراک نیز پیشنهاد تشکیل یک کارگروه تخصصی با حضور اندیشمندان و مطالبه گران شهر اراک برای مطالبه‌گری مسائل مرتبط محیط زیست شهری توسط سمن‌ها را در راستای شناسایی نقاط ضعف و ارائه راهکار به عنوان طرح به نمایندگان دولت ارائه و تصریح کرد: شورای اسلامی شهر اراک همواره حامی سمن‌ها خواهد بود.

وی با قدردانی از فعالیت سمن‌ها در حوزه محیط زیست ادامه داد: ایجاد سرمایه اجتماعی ارزشمند بوده و وقت آن رسیده که تفکر و راه و روش مدیریت شهری در شهرها تغییر یابد و باید مسیر را از مدیریت شهری سنتی به سمت شهرسازی پایدار سوق دهیم.

پیمان عین القضاتی، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اراک تاکید کرد: این مهم محقق نخواهد یافت مگر با همراهی و همدلی شهروندان و در رأس آن‌ها سمن‌ها که امید است شاهد افق روشنی در این حوزه باشیم.

وی ادامه داد: شهرسازی‌های مدرنیست و واپس‌گرا و سنتی نتوانستند نیازهای اجتماعی شهروندان را تأمین کند اما در شهرسازی پایدار، اهمیت به محیط زیست یکی از اولویت‌های مدیریت شهری در نظر گرفته می‌شود و نگاه‌ها نیز باید به سمت مردم محور بودن امتداد یابد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اراک تاکید کرد: برخی از معضلات زیست محیطی در شهرها از جمله آلودگی‌های هوا، صوت و نور می‌تواند بر روان شهروندان اثرگذار باشد و موجب بروز معضلات اجتماعی شد.

عین القضاتی تصریح کرد: از دیگر مسائلی که سمن‌ها می‌توانند مطالبه‌گر آن باشند در خصوص تغییر کاربری‌های شهری، سرانه‌های فضای سبز است.

به گزارش ایمنا، در این جلسه نمایندگان سمن‌ها با قدردانی از برگزاری و نشست مذکور به ارائه پیشنهادات خود پرداخته و در پایان مقرر شد به مناسبت گرامیداشت روز زمین پاک جمعه هفتم اردیبهشت در دره نو الشهدا (منطقه گردشگری گردو) پیاده روی خانوادگی به همراه برنامه‌های متنوع فرهنگی اجتماعی و ورزشی برگزار شود.

همچنین مقرر شد در روز دوم اردیبهشت در پیاده راه امیرکبیر نیز غرفه نقاشی کودکان با هدف آگاه سازی و فرهنگ‌سازی برای پاسداشت این روز برگزار شود.

در اولین نشست سمن‌های فعال در حوزه محیط زیست با رؤسای کمیسیون‌های سلامت، محیط زیست و خدمات شهری و فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر، رؤسای سازمان‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی، سیما، منظر و فضای سبز شهری و مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری اراک، پیرامون اجرای ویژه برنامه‌های روز جهانی زمین پاک، هم‌اندیشی و گفت‌وگو شد.

کد خبر 745427

دیگر خبرها

  • از کنار نخل و دریا «زیر آسمان ایران» را بشنوید
  • هفتمین نکوداشت روز شهرکرد با اجرای ۵۰ عنوان برنامه
  • برپایی هفت میز خدمت در نماز جمعه این هفته تهران
  • اهتمام ویژه دستگاه‌ها در تحقق شعار سال
  • برنامه های هفته ملی سلامت در مازندران اعلام شد
  • اجرای ویژه برنامه‌های روز جهانی زمین پاک در اراک
  • فارس به استقبال یادروز سعدی می‌رود
  • نشست باشگاه نجوم اصفهان
  • وزیر علوم: تلاش برای تحقق شعار سال وظیفه همه اقشار به ویژه دانشگاهیان است
  • تلاش برای تحقق شعار سال وظیفه همه اقشار به ویژه دانشگاهیان است