Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@06:03:07 GMT

آثار ۱۰ هنرمند ایرانی در میان بزرگان هنر مدرن و معاصر جهان

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۹۷۴۳۷

آثار ۱۰ هنرمند ایرانی در میان بزرگان هنر مدرن و معاصر جهان

حراج بزرگ "ون هام" آلمان به مناسبت ۶۰ سالگی خود حراج بزرگی از آثار هنرمندان مدرن و معاصر سراسر دنیا برگزار می‌کند که در این رویداد ۱۰ اثر از هنرمندان مدرنیست و معاصر ایران نیز عرضه خواهد شد.

به گزارش ایمنا،‌ حراج ون هام در شهر کلن که سابقه ۶۰ سال برگزاری مستمر حراج آثار هنری اروپا، آمریکا، آفریقا و آسیا را دارد به مناسبت ۶۰ سالگی خود، حراجی بزرگ از آثار هنرمندان سراسر جهان برگزار خواهد کرد و بیش از هزار اثر را طی دو شب برگزاری، چکش خواهد زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حراج ون‌هام، سال ۱۹۵۹ توسط نخستین زنِ برگزارکننده‌ حراج، کارولا ونهام در کلن آلمان تاسیس شد و حالا قصد دارد در ۶۰ سالگی این رویداد طی دو شب حراج آثاری از هنرمندان جریان‌ساز در سراسر دنیا را در این رویداد عرضه کند. در این حراج آثار  هنرمندانی همچون پابلو پیکاسو، پیِر آگوست رِنوار، کیس فان دوگن، خوان میرو، ماکس ارنست، پل کله، رنه ماگریت، ویلم دکونینگ، سالوادر دالی، گرهارد ریشتر، اندی وارهول، یوزف بویز، فرانک استلا، دیوید لینچ و.... در کنار هنرمندانی از کشورهای مختلف، اروپایی، آسیایی و آفریقایی، چکش خواهد خورد.

در اولین شب حراج "ون هام"  که با عنوان "هنر مدرن، پس از جنگ و معاصر" در ۲۹ می (۸ خرداد) برگزار می‌شود ۵۸۵ اثر چکش خواهد خورد که  در این میان ۸ اثر از ۶ هنرمند ایرانی؛ همچون بهمن محصص، مسعود عربشاهی، رضا درخشانی (۲ اثر)، آنه محمد تاتاری، شهرام کریمی (۲ اثر) و مسعود سعدالدین چکش خواهد خورد.

همچنین در شب دوم این حراج که  ۵ ژوئن (۱۵ خرداد) با عنوان "کشف" برگزار می‌شود ۵۰۷ اثر چکش خواهد خورد که در میان این آثار ۶ اثر از هنرمندان ایرانی؛ فریده لاشایی، واحد خاکدان، احمد نصرالهی (۲ اثر) و سید اسدالله شریعت پناهی (۲ اثر) نیز عرضه خواهد شد.

منبع: خبرگزاری هنر ایران

منبع: ایمنا

کلیدواژه: آلمان حراج هنری هنرمندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۹۷۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاب هنر پروژه خرید اثر از هنرمندان است

سید مجید پوراحمدی رئیس صندوق اعتباری هنر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، درباره برنامه های صندوق برای حمایت از قشر فرهنگ و هنر در سال جاری گفت: توسعه کسب و کارهای فرهنگی یکی از دستورهای وزیر فرهنگ و ارشاد خطاب به صندوق اعتباری هنر است. البته از ابتدای دولت سیزدهم برنامه ریزی های متعددی برای تقویت و توسعه فرهنگ و هنر در کشور انجام شده است.
وی افزود: عموما موسسه و مجموعه های مختلف فرهنگی نقش کلیدی در تولید و نمایش آثار هنرمندان دارند از این رو صندوق اعتباری هنر هم با این موسسه و مراکز فرهنگی گفتگو و تعامل دارد تا بتواند از فعالیت هنرمندان حمایت کند.
رئیس صندوق اعتباری هنر با اشاره به پروژه قاب هنر، بیان کرد: هدف پروژه خرید اثر از هنرمندان به ویژه خوشنویسان است. در پروژه قاب هنر، صندوق اعتباری هنر آثار هنرمندان میانه و همچنین پیشکسوت را خریداری و به موسسات و شرکت های مختلف هدیه می دهد.
وی یادآور شد: صندوق اعتباری هنر برای برگزاری و خرید اثر قرآنی در نمایشگاه روایت باران نیز اقدام کرده است. 

دیگر خبرها

  • هنرمند ایرانی جایزه طراحی زاکا در توکیو را به خود اختصاص داد
  • قاب هنر پروژه خرید اثر از هنرمندان است
  • بازخوانی تحلیلی زمینه‌های سیاسی اجتماعی در تدبرگرایی معاصر
  • رونمایی از بزرگ‌ترین مسئله ایران و جهان که از فقر هم وحشتناک تر است
  • نمایشگاه آثار هنرمندان تجسمی دربهشهر
  • «امروزِ دیروز» به آرتیبشن رسید/ پرسش از نقاشی یا عکاسی؟
  • نمایشگاه خوشنویسی هنرمندان در جهان اسلام برگزار می‌شود/ ساخت فیلمی با موضوع رضوی برای جشنواره فجر
  • تشریح جزئیات جشنواره‌های رضوی/ نمایشگاه آثار خوشنویسی جهان اسلام برگزار می‌شود
  • اولین گام سقوط روشنفکری
  • دهمین آیین تک چراغ در مراسم میثاق با هنرمندان در مشهد برگزار شد